MastercheFF

Volgens mij poste @anon76889665 eens dat ze zo’n ding heeft en er heel veel mee doet.

1 like

Ik had er 1 maar die woont nu bij @Dombo nadat ik een instant pot kocht. Maar love de slowcooker en ik eet zelf vegan.

Ik zou minimaal 4.7 liter kopen (das ruim voor 4 personen) maar het ligt eraan of jullie grote eters zijn of je een maatje groter wil, zeg maar.

3 likes

Ik maak graag soep in de slowcooker! Uiensoep is heel lekker bijvoorbeeld. Of appelcider (kan ook alcoholvrij), gluhwein, curries… je kan er als vega(n) ook echt veel mee!

1 like

Dank! ‘Instant Pot’ zei mij niks maar ik ben even gaan googelen. Begrijp ik goed dat een instant pot een multicooker is, die je zowel kan gebruiken als slowcooker als snelkookpan (en afhankelijk van het model nog meer functies)?
Welk model heb je als ik vragen mag?

1 like

Oh mijn god hier had ik nog nooit bij stil gestaan, ik dacht alleen aan eten erin doen.

1 like

Hummus maken van droge kikkererwten kan ook. Kost je 4 uur zonder weken :grin:

@FrauHelga
Jazeker! T is ook een rijstkoker, yoghurtmaker en nog 300 andere dingen. Ik gebruik em ook om deeg te laten rijzen.
Zelf heb ik de duo 6l voor thuis en de duo plus 8 l voor werk.

2 likes

Ik ben zelf ook heel tevreden over de Ninja Foodi, dat is naast een snelkookpan, slowcooker etc ook een airfryer.

1 like

Echt doen!

Ik vind het ideaal en kook er zeker niet alleen vlees in. Heb deze - Crock Pot Express-Pot CR051 - Slowcooker | bol.com - nu bijna twee jaar en gebruik de crockpot echt wekelijks. Deze kun je gebruiken als slowcooker, maar ook als pressure cooker (die laatste functie is ook super fijn, werkt goed en gaat echt snel).

Hé dat is fijn, dat is precies het model dat ik al op mijn verlanglijstje had gezet. Dank voor de tip!
Hoe is jouw ervaring met de ring? Ik lees dat sommige mensen klagen over dat de geur van het eten in de ring trekt en dat lijkt me storend als je de ene dag curry maakt en de andere dag iets zoets met appel. Heb jij die ervaring ook?

Ik ben er nog niet helemaal uit of ik voor een slowcooker ga of voor een instant pot. De komende tijd ga ik nog wat voors en tegens uitzoeken en reviews lezen, en hopen op een mooie aanbieding op Black Friday. :smiley:

Ik weet niet of die van crockpot het ook heeft maar ik heb meerdere ringen bij mn instantpot in verschillende kleuren dus die gebruik ik specifiek voor kruidig of neutrale dingen.

Anders kun je ze online ook wel vinden.

1 like

Oh wat fijn dat die los verkrijgbaar zijn en dat je een betekenis aan de kleur kan geven! Dank voor de tip.

Nee, heb nooit last van sterke geurtjes in de ring. Zorg er wel altijd voor dat ik alles super goed schoonmaak. De ring kun je ook makkelijk losmaken (en eventueel vervangen), zodat je eronder ook goed kunt schoonmaken. Heb de ring ook al een paar keer in de vaatwasser gedaan.

Met black friday zijn er vaak wel mooie aanbiedingen! Ik heb de Crockpot met kerst gekregen, maar als ik het goed heb onthouden hadden m’n ouders em ook met black friday al gekocht.

Ik denk dat je er heel veel plezier van gaat hebben! Die van mij staat nu toevallig aan met stoofvlees voor morgen alvast. Het ruikt al zo lekker :smiley:.

1 like

Ik heb zondag kimchi gemaakt, het staat in de koelkast maar het borrelen al zo dat het vocht uit de wekpot lekte. Gaat bij jullie fermenteten ook wel eens te hard?

Haha wat bedoel je met de welkom? Fermenteren gaat hier inderdaad ook wel eens te hard, maar dan zet ik het in de koelkast en dan is het gauw klaar. Mijn kimchi en zuurdesem gaan nu al bijna een jaar perfect!

Ik denk dat ze weckpot bedoelt haha.

Hahaha ja sorry, ik heb het aangepast! Ja deze stonden dus al in de koelkast maar waren we erg vol. Ik heb er nu wat uitgehaald en zal het dan maar regelmatig even openen.

Haha geen sorry! Ik vond het wel een grappige typo.

Nou ik kwam vandaag thuis in een huis dat stonk naar kool en weer was er vocht uit de weckpotten gelopen… :frowning: ik heb geproefd en het ruikt een beetje zepig(misschien van de gist) en een klein beetje bitter. Ik laat het nog even staan en anders gooi ik het weg

Net dit gegeten en het was zoooo lekker en voedend/vullend!

Heb zelf witte rijst gebruikt en die op smaak gebracht met sesamolie en wat sesamzaadjes. Het werd een soort Nederlands/Aziatische fusion bowl.

1 like

Is er hier iemand die ervaring heeft met een Nicer Dicer of een vergelijkbaar apparaat?
Ik hoef niet per sé ‘de echte’ maar ben wel heel benieuwd of zo’n hakker echt meerwaarde heeft. Ik bedoel zoiets:

Regelmatig verwerk ik grote hoeveelheden groenten in 1 keer, en het zou al schelen als ik dan een groot stuk paprika er tussen kan doen en dan met 1 beweging 30 blokjes heb bij wijze van spreken.
Maar werken die apparaten een beetje, worden ze niet snel bot? Ik ben heel benieuwd naar ervaringen van mensen hier.