Marktplaats/Vinted ergernissen

Omg wat afschuwelijk dit en wat dom van haar

1 like

Ik verkocht net een fiets, zag de man aan komen rijden dus ik reed m de tuin uit. Ik zo ja ik zag u aankomen rijden dus dacht rijd m al even tegemoet! Nou dit is m!
Man zegt niks, kijkt even en draait t achterwiel een keer rond en zegt ‘oké’ en duwt me het geld in mijn handen en negeert me en zet de fiets op de auto

Weet niet of het een ergernis is maar het was wel een ervaring :no_mouth:

3 likes

Wow iemand werd wakker en besloot nee te zeggen tegen sociale interactie.

7 likes

Ik hoefde iig geen ongemakkelijk gesprek te voeren, ofzo

Ik riep nog ‘veel plezier ermee hè’ maar was ook geen reactie waardig :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Wow heerlijk toch?

4 likes

Ja misschien wel ik weet het niet ik was een beetje in de war ervan :stuck_out_tongue: Wat ik zei, het was een ervaring, niet per se negatief of positief haha, gewoon een ervaring

3 likes

Het lijkt wel een ongeschreven wet op Marktplaats dat kopers óf extreem te laat komen óf helemaal niet komen (zonder iets te laten weten natuurlijk).

Ik vind het zo irritant als mensen alles wat 30 jaar of ouder is bestempelen als ‘antiek’ of elk random ding ‘zeldzaam’.
Of gewoon liegen over de leeftijd “flesje uit de jaren 30” nee dat is uit midden jaren 60 Carla net zoals jij.

3 likes

Of mensen die retro en vintage verwarren!

Oooh en laatst nog iets erg gezien: foto van een ‘kimono’ duidelijk van H&M, met als beschrijving iets als ‘authentieke Japanse vintage kimono’…

4 likes

Ik zie op vinted zo veel dingen als vintage bestempeld worden terwijl het gewoon van de H&M is :roll_eyes:

2 likes

Vraag dan niet wat het minimum bedrag is

Echt he :crazy_face: hij/zij kreeg ook veel slechte reviews met dat hij/zij vriendelijker moest communiceren.

2 likes

Ooo wat ergerlijk. Ik had ook een vriendin die zo communiceerde met van die leestekens x10 en dan heel kortaf reageren ( haast dwingend). Als ik dit op marktplaats tref negeer ik die mensen altijd ( ook niet aardig).

Ja bij je vriendin is het wel wat lastiger indd.

Ik heb dit ook genegeerd en toen geblokt. Waarom zou ik hierop moeten reageren… maar ja dit is maar een vreemde die heel onaangenaam praat.

Je bericht is verwijderd @CrokyBolognese. Screenshots van correspondentie zijn niet toegestaan. Je mag het in eigen woorden navertellen.

1 like

Ok snap ik maar ik had nog gekeken en in de openingpost van dit topic staat ook een screenshot dus ik dacht dat dit wel kon hier. Misschien daar ook even weghalen dan?

1 like

Dat is nog van voor de aangepaste huisregels, namelijk 2018. Het is voor ons uiteraard geen doen om met terugwerkende kracht alles na te lopen. Maar deze haal ik er ff uit.

1 like

Ik vind het zo irritant dat als je een koop sluit zonder zichtbare biedingen, dat marktplaats dan bij verwijderen van de advertentie een willekeurig persoon uit de chats kiest als zijnde de ‘koper’. Kan ik ineens Truus die €5 bood op iets van €60 een beoordeling geven, in plaats van de persoon waar ik een heel gesprek mee heb gevoerd en het voor meer dan de vraagprijs kocht.
Al eens over geklaagd, kunnen ze niets mee doen. Systeem kiest automatisch iemand op basis van hoeveelheid contact of laatst gebruikte chat er over. Zeggen ze, want het klopt dus voor geen meter.

Dit vind ik ook echt irritant! Dan krijg je 1 ster omdat je er dan niet uitkwam met diegene (door te lage bieding of niet serieus) terwijl met degene die het wel gekocht heeft je een fijn gesprek hebt gehad

1 like

Ohh ik had nog helemaal niet bedacht dat Truus dan dus ook mij kan beoordelen ja… Helemaal irritant!