Marktplaats/Vinted ergernissen

Volgens mij werkt het zo:
Je moet die persoon niet beoordelen als die niet de koper was. Dan kan die jou wel beoordelen maar de beoordeling komt niet op jouw profiel. Pas als je allebei de beoordeling invult komt het op jullie beiden profielen.

Je krijgt ook zo’n berichtje van mp waarin staat Truus heeft jou beoordeeld, beoordeel Truus om je beoordeling te zien. Ofzoiets.

Ik heb nl ook iemand beoordeeld, maar diegene mij nog niet. Ik zie mijn beoordeling niet staan op haar profiel.

1 like

Volgens mij komt de beoordeling die je krijgt er na 2 weken bij, als je zelf niet beoordeelt. Anders zodra je elkaar beoordeelt hebt.

Argh… ik word soms zo giftig van sommige mensen op marktplaats. Ik had een deal om een bakfiets. Van alles geregeld (oppas, vervoer etcetera): Ik heb een hoger bod gekregen. Als je hem alsnog wil moet je dit en dit betalen. Je hebt een deal. En dan voor die 25 euro extra he? Bah.

Wow mensen van marktplaats zijn echt altijd trash hè

Mijn vriend is gewoon de hele ochtend thuisgebleven voor iemand die om 11 zou komen, 2,5 uur later komt die Pipo pas langs en wilde ook nog 50 euro minder betalen. Joejoe

Pfoeh ik heb laatst mijn hartstikke kapotte macbook verkocht (voor onderdelen) via mp (gelukkig aan een normaal persoon) maar de reactie’s die ik kreeg waren echt verschrikkelijk. Alles stond er keurig bij, waaronder dat hij het NIET DEED maar puur voor onderdelen.

1. Ongeveer 6 mensen met de vraag of hij het nog deed???
  2. Iemand die vroeg waarom ik een ‘beschimmelde laptop’ zou verkopen (er was niks beschimmeld??? geen id wat voor vraag dit was)
  3. Waarom ik hem niet liet repareren (echt 3 keer ook) terwijl er duidelijk bij stond dat ik zelf een nieuwe had gekocht
5 likes

Ik heb laatst een wasmachine verkocht via mp, maar de dame in kwestie was teleurgesteld dat de was nat uit de machine kwam. (Gewoon gecentrifugeerd maar vochtig) of ze gecompenseerd kon worden

:exploding_head: mindblown

27 likes

Hahahaha, wat heb je geantwoord?

Dat ze me mag bellen als ze ooit een wasmachine vindt waarbij de was droog uit de machine komt.

Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik de wasmachine heb gewisseld voor een wasdroogcombinatie, dus een wasmachine die droogt in één. Maar dat weet deze dame niet en die verkocht ik dus ook niet. :stuck_out_tongue_winking_eye:

8 likes

Hahhahaha goeie!

Wat mensen wel niet verzinnen om wat geld terug te krijgen

2 likes

Ik wil eigenlijk eens even een positieve ervaring delen. Na véél ergernissen door de jaren heen had ik nu toch zo’n fijne koper. Een jongen die voor het eerst op kamers ging. Wilde m’n stoelen gewoon voor de vraagprijs overnemen, schreef in nette volzinnen en bleef me zelfs met ‘u’ aanspreken. Reageerde steeds snel en was heel duidelijk en communicatief. Liet me netjes en op tijd weten dat ie iets later zou zijn (10min. maar uiteindelijk). Dacht bijna dat het niet echt was, of dat ik in de val werd gelokt. Maar nee hoor, komt de stoelen netjes op de afgesproken tijd halen samen met z’n moeder, bankbiljet al in de hand. Wat een schatje!!:heart_eyes:

75 likes

Goed opgevoed! Fijn dat je zo’n ervaring hebt :grin:

Ik heb de laatste tijd ook veel positieve ervaringen. Zo leuk als je iemand anders blij kan maken met iets waar ze al lang naar op zoek waren.

1 like

Zucht, mensen die alleen maar sturen; 80.
80 wat!? Cent, euro, miljoen, koekjes, auto’s, 80 wat!?

Ik heb dan niet eens zin om een poging tot zaken doen te doen. Het lijkt mij zo’n kleine moeite gewoon even een net berichtje te maken.

3 likes

Mogen vinted ergernissen hier ook? Beetje hetzelfdr idee toch.
Maar vind die likes zo irri. Koop het gewoon!!

8 likes

Mijn ergernis op Vinted is dan weer dat ik laatst iets een like gaf en meteen een berichtje kreeg van de verkoper of ik het wilde kopen. Laat me dat lekker zelf bepalen! :grimacing:

16 likes

Ik vind het andersom echt fucking irri, dat je niet gewoon rustig kunt windowshoppen. Ik houd er gewoon van om duizend dingen in mijn favorieten te hebben omdat ik vaak wil zoeken en opslaan maar nooit meteen wil kopen.

Als ik nu op asos zit moet ik er aan wennen dat ik geen berichtjes van verkopers krijg :joy:

10 likes

Je kan op Vinted uitzetten dat de verkoper een melding krijgt als je iets in je favorieten hebt gezet, no shame in the windowshopping game

11 likes

Wow chill! Thanks ik ga het meteen doen

Jaa dat berichtjes sturen doe ik niet haha vind ik te wanhopig.
Ik doe het zelf wel op andere sites tho hahah. Maar nu ik van die zooi af wil word ik er nerveus van.

Ook een hekel aan mensen die zo lang doen over het pakketje halen bij een Homerr punt. Het duurt allemaal al zo vreselijk lang, geef me mijn geld!

7 likes