Marktplaats/Vinted ergernissen

Haha ja dat laatste heb ik dus ook gedaan en toen ik dacht ik al helemaal: ja doei.
Moet zeggen dat het vooral bij dingen van 10 of minder zijn dat ze er flink onder gaan zitten, maar verkoop wel het meeste aan Fransen.
Bij duurdere dingen van 15 of meer kopen ze het meestal gewoon meteen. Tot nu toe gaat wel sneller dan via bijv. Marktplaats waar je tig berichtjes van verschillende mensen krijgt voorb je een keer iets verkoopt.

Ik ben in een dropshipping oplichting getrapt op MP :frowning: Heb t geld al overgemaakt via betaalverzoek dus niks meer aan te doen. Echt zo kut.

1 like

Wat kut! Hoe kwam je er achter?

1 like

Hoe gaat het daar nu mee :(?

@Ladybug @MevrouwMand Echt een dikke plott twist, ik heb het geld terug. Had een lang bericht gestuurd naar de verkoper en die heeft de betaling geannuleerd! :tada: Moet alleen met Postnl regelen voor de verzendkosten

2 likes

Oh, nou fijne plottwist. Hopelijk doet PostNL ook even chill. Succes nog!

Ik was iets specifieks aan het zoeken op marktplaats en iemand bood het gratis aan (product is ook nog niet volledig compleet), bericht gedaan of ze het eventueel wilde verzenden (Uiteraard gelijk aangegeven dat ik verzending betaal), Krijg ik terug dat ze een vergoeding vragen voor het verpakken en wegbrengen?? Heh? Dit heb ik echt nog nooit gehad. Is dat nieuw of? Als ik iets gratis op MP zet en iemand vraagt of ik het wil versturen, prima als je de verzendkosten betaald.

Ehh dat is inderdaad vreemd. Wat vragen ze voor hun inpak- en wegbrengservice?

1 like

Niet naar gevraagd en beleefd gezegd dat ik dan verder ga kijken. Als het incompleet is dan zoek ik wel weer verder. Heb ik ook aangegeven. Vond het zelf ook apart. Snap dat je wellicht iets wilt hebben voor het product maar zet het er dan niet gratis op.

Zou ik ook gedaan hebben. Vraag dan meteen 5 euro als je er toch een vergoeding voor wil.

1 like

Dat dus! Plus verpakkings kosten? Heh, je kan gewoon een oude Bol doos of van de supermarkt gebruiken. wat vulling met oude kranten/folders (Of zelfs niet) en klaar.

1 like

Precies, ik bewaar ook veel verpakkingsmateriaal voor mā€™n vinted-verkoopjes. En dan die 10 minuten naar het pakketpunt hoef ik niet uitbetaald te krijgen:ā€™)

1 like

Zo denk ik dus ook! Neem het dan mee als je boodschappen gaat doen ofzo.
gelukkig ben ik dus niet gek dat ik het vreemd vind :joy:

1 like

Bijzonder wel, de meeste hebben wel wat dozen staan door bestellingen online.
Raar gedoe hoor

1 like

Ik heb een gedeelte van mā€™n bank te koopā€¦ netjes ook in de beschrijving gezet van alleen deze gedeeltes incl fotoā€™s.

Maar mensen snappen het niet :upside_down_face:
Ze snappen gewoon niet dat ik niet de hele bank verkoopā€¦ terwijl de bank in zā€™n geheel niet eens op de foto staat.
Hoe moeilijk kan het zijn.

1 like

Een herinnering kwam inneens naarboven dat een meisje alles van me wilde kopen op marktplaats, (Bijna voor 300 euro) ze vroeg ook hele rare dingen zoals wat is eigenlijk je geluksgetal? en of de schoenen vaak gedragen waren en waarbij, en of ik meer dingen had van zijde die ik wilde verkopen en had gedragen. Alle nieuwe dingen met kaartjes wilde ze niet, alleen de dingen die ik zelf echt gedragen had en aanfotos van had. Alsof het een fetisch, clone wannabe, of iemand was die niet helemaal spoorde. Uiteindelijk gewoon geld gehad, opgestuurd en haar daarna geblokkeerdā€¦:sweat_smile:

7 likes

Ik had vorige week iemand een bericht gestuurd over iets wat ik over wilde nemen. Nou dat duurde al een eeuwigheid voor ik een reactie kreeg. Toen werd het ophaalmoment 2x verplaats en zou ik het afgelopen zondag gaan halen. Ik hoorde alleen maar niks, tot ik einde van de middag een bericht kreeg dat ze het toch maar zelf wilden houden.

Ik was op zoek naar een studieboek voor mijn opleiding. Die kon ik enkel nog vinden op zoā€™n tweedehandswebsite waar een vrouw uit Nederland die te koop aanbood. Even contact gehad op die site en via email en vervolgens een overschrijving gedaan, zij zou deze dan naar BelgiĆ« verzenden. Na 2 weken had ik het boek nog altijd niet ontvangen en die vrouw antwoordde op geen enkel bericht meer. Dacht dus dat ik was opgelicht.
Een paar dagen later zag ik dat een onbekend rekeningnummer mij een bedrag van 1 cent had overgeschreven, met daarbij het bericht dat er wat fout gelopen was en het pakje later nog zou aankomen. Dat was die vrouw dus.

Hoe kom je er zelfs op. Stuur dan toch gewoon een email of antwoord op je berichten :sweat_smile:

9 likes

Ik ben net door de regen naar gestapt om een spiegel te gaan halen, breekt die meid hem door hem veel te hard neer te zetten. Zucht, lekker voor niks naar daar gegaan.

2 likes

Iemand kwam mijn dressoir ophalen. Ding eerst helemaal leeg moeten maken en alle inhoud in dozen gedaan. Toen heb ik 200kg aan gewichten moeten verplaatsen (lag onder het dressoir) toen heb ik hem nog schoongemaakt en al verplaatst naar de voordeur.

KOMT ZE NIET OPDAGEN. Kut Jeaney

2 likes