Marktplaats/Vinted ergernissen

Misschien ligt het aan de regio? Ik heb als verkoper wel PostNL tussen de opties staan

1 like

Hmmm ja wellicht is dat 't. Maar ik woon in een grote stad met heel veel PostNL-punten in de buurt, dus wel gek dan

1 like

Ik kan ook geen postnl

PostNL is een standaard optie, die kan je zelf niet aan of uit zetten.
Deze 4 wel.

Samenvatting

PostNL is een stuk duurder dan de andere verzendopties, dus wordt niet zo heel vaak door de koper gekozen. Als de koper er voor kiest, dan betaalt hij/zij de kosten van het item + 6,75 voor de verzending. Jij koopt via de postNL app dan voor 6,75 zelf een verzendlabel en die kosten krijg je dus na ontvangst van het pakket terug via vinted. Het is handig omdat je het als bij Homerr niets hoeft uit te printen, maar ook omslachtiger omdat je zelf het label moet aanmaken met de gegevens van de koper.

1 like

Oh maar hoezo heeft @Merrow die er wel tussenstaan als verkoper?

Oh geen idee. Ik heb al wel 3 of 4 x het verzonden via postNL, maar er dus niet tussen staan. :woman_shrugging:t2:

Ik heb net even gekeken maar zie hem ook niet meer! Misschien is hij nu inderdaad standaard geworden. Ik weet zeker dat ik hem er ooit wel tussen had, want had toen daar expres gekeken om DPD uit te zetten. Heb toen bewust gekozen PostNL aan te laten staan

2 likes

Ik annuleer ook alle PostNL aankopen, geen zin om 6 euro voor te schieten als ik iets voor max 5 euro verkoop :grimacing:

2 likes

Het paste door de brievenbus. Dan is het 4,10. Maar dan nog zou ik een ander bericht sturen dan dat mevrouw deed. Snap het sowieso niet, als ik er al voor betaal ga dan niet verwachten dat ik het nog een keer betaal. Like he?:sweat_smile:

3 likes

Wauw haha heb een negatieve review op vinted ontvangen omdat de maat niet overeen zou komen. Er hangen nog kaartjes van de winkel aan :slightly_smiling_face: Alsof ik er dan expres iets anders van ga maken. Man man man

9 likes

Ik heb afgelopen vrijdag iets verkocht via Vinted. Gelijk ingeleverd bij een DPD locatie. Normaal gesproken krijg je dan binnen 24u wel een verzendbewijs en dat staat dan in de app. Maar ik heb nu nog steeds niets ontvangen? Ben zelfs al naar die winkel teruggegaan en zij zegt dat alle pakketjes gewoon met de bezorger zijn meegegaan

Overigens heb ik zaterdag ook iets verkocht en verstuurd via datzelfde punt, daarbij wel gewoon verzendbewijs ontvangen. Help :sob: Heeft iemand hier dat ook weleens gehad? Pakketje moet ook nog eens naar Frankrijk.

Daarom haat ik DPD zo, bij PostNL krijg je gewoon een papieren bewijsje mee maar hier gaat alles via de app. Dus als zij er niets mee doen, dan heb ik geen bewijs?? ZO kut.

1 like

Geen ervaring mee. Maar misschien kan je de volgende keer blijven wachten tot ze het gescant hebben.

Heb laatst wel lang moeten wachten tot ik een verzend label kreeg maar dat was vgm door hemelvaart

Ik heb veel ervaring met DPD op professioneel vlak. Ze vergeten vaak artikelen die ze meenemen te scannen. Je hebt dan helaas vrij weinig poot om op te staan. Met een beetje geluk wordt het alsnog bezorgd, maarja jij hebt geen track & trace.

Hun zakelijke klantenservice laat al weeken op antwoord wachten dus ik hoop dat jij wel enigszins verder komt met de particulieren klantenservice. Ik probeer in ieder geval ze te vermijden als de pest, sorry :sob:

1 like

Ja ik zag het haar gelijk scannen dus volgens mij ligt het daar niet aan!

@Westwood Maar als ze het niet scannen, bezorgen ze het dan ook niet meer? Dan is het dus kwijt zegmaar? Dit gaat nog om een redelijk laag bedrag (25), maar ik heb ook items van >100 euro op Vinted staan en ik durf het gewoon niet meer te verkopen ofzo. Want als dat misgaat
En natuurlijk reageert Vinted ook niet in de chat :unamused:

2 likes

Oh dat is gek. Meestal als er iets gescant word krijg je bij vinted gelijk een melding.
Maar als ik @Westwood haar post zo lees is dat dus een dpd iets dat het fout gaat.

Ik zou dpd dan uitzetten als ik jou was. Als er andere dingen bij jou in de buurt zitten dan.

2 likes

Het kan alsnog wel bezorgd worden hoor, dat het gewoon wel nog op de “bezorghoop” belandt. Maar dat gebeurt in mijn ervaring niet heel vaak (en ik werk in een heel groot logistiek bedrijf waar we elke dag 2 containers aan DPD meegeven). Ik zal voor je duimen!!

2 likes

Ik heb sinds kort ook dat ik soms pas na een dag een melding krijg met de t&t van dpd. Zo irritant. Of midden in de nacht ineens :’)

Ja dat ben ik inmiddels wel gewend inderdaad, maar nu na een paar dagen begin ik 'm toch wel te knijpen.

@Westwood grrr wat kut! :frowning:

Je kan als particulier geen tweedehands spullen meer verkopen op Bol, dus ik ben nu allemaal studieboeken op marktplaats aan het zetten, maar ik moet echt 100 dingen invullen en klikken voordat het boek online staat.

1 like

Een tijdje terug moest ik iets retour sturen via dpd (ook naar het buitenland) en toen kreeg ik ook geen verzendbewijs. Na ruim een week oid is het blijkbaar alsnog bezorgd want ik kreeg een mailtje van het bedrijf dat ze het ontvangen hadden, maar tot die tijd zat ik ook in de stress!

2 likes