Marktplaats/Vinted ergernissen

Haha ja dit is echt de ghetto indd

Precies daarom geef ik tegenwoordig pas het huisnummer als ze ook echt vlak ervoor nog interesse hebben
Heb tegenwoordig vaker dat ze niet als wel komen opdagen nl

Ja precies, misschien is dat handiger om volgende keer te doen voor mij…

Goed idee, ik geef ook nooit mijn huisnummer uit veiligheid idd. Nu woon ik in een flat dus dat is wel makkelijker. Soms laat ik mensen bellen als ze er bijna zijn, dan wacht ik ze op. Ik heb liever dat ze mijn telefoonnummer hebben dan huisnummer haha. Daarna blokkeer ik hun nummer altijd.

1 like

Iemand koopt 1 van mijn items op vinted, stelt daarna pas een vraag of het item optie A en B heeft. Nee, zoals te zien is op de foto heeft dit item alleen optie A. ‘oh, dan zie ik er van af’. Stel die vraag dan voor je het item koopt!

Oh en dit pareltje wil ik jullie ook niet onthouden.

6 likes

Hahaha love dit! :rofl:

Ik zeg altijd eerst waar ik ongeveer woon in de stad, en pas als de afspraak echt gemaakt is geef ik het adres. Misschien ook een tip!

4 likes

ik vanochtend een kledingstuk gekocht op Vinted.
Krijg ik een bericht " Ik ga vooraf geen verzendkosten betalen"
Oke, dat is jouw probleem. dan moet je niet op Vinted gaan zitten als je de FAQ niet leest.
(Ik heb gewoon al betaald)

EDIT: oke wauw, geannuleerd door mevrouw.

3 likes

Maar de verkoper hoeft toch ook geen verzendkosten te betalen?

3 likes

Hoe bedoel je? De koper betaalt toch altijd de verzendkosten en de verkoper moet gewoon het label uitprinten?

Geen idee hoe dit werkt als je het verkoopt. krijg je denk ik terug wanneer je bestelling wordt uit betaald.

@whosthatgirl Dat lijkt mij ook!

Vaak met postNL niet, dan moet ze ff voorschieten

2 likes

Nog nooit voorgehad en ik heb echt al veel verkocht via verschillende verzenddiensten en aan verschillende landen.
Dus ik snap de verkoper wel.

2 likes

Bij PostNL moet je het zelf voorschieten en dan krijg je het samen met de uitbetaling terug!

1 like

Oh oké nog niet meegemaakt. Maar ik woon wel in België.

Als ik afreken dan mag ik de verzending kiezen. Gekozen voor postnl en al betaald.
Het is geenMarktplaats waar je het geld direct bij krijgt.
Dan denk ik, ga dan daar verkopen.

1 like

Hé PostNL zit toch niet bij Vinted?

Ik kan kiezen tussen DHL, DPD, Homerr en Mondial Relay?

PostNL Zou echt een verademing zijn, want dan hoef je het label tenminste niet zelf te printen

Volgens mij kan de verkoper daarvoor kiezen.
Heb wel vaker Postnl gekozen!

Ja maar ik ben verkoper en heb alleen die vier opties, waarbij ik die laatste twee heb uitgezet. Als PostNL een mogelijkheid is dan zou ik de rest allemaal uitvinken

Huh, wat gek!!
Ik heb echt al meerdere keren voor postnl gekozen :open_mouth: