Londen-topic

Ik ben hier zo te chaotisch voor. Klopt het dat je moet betalen voor zo’n PCR test? En is er een algemene site waar je zo’n test kan aanvragen, ik zie zo-veel aanbieders als ik Google op “pcr test Londen” :joy:

Waar heb je dat gelezen, dat je een test moet doen voordat je uit Nederland vertrekt? Het staat namelijk (Nog) niet op de Eurostar-website:
https://www.eurostar.com/nl-nl/reisinformatie/praktische-informatie/verkeersinformatie/coronavirus-en-eurostar-service/richtlijnen

Als je maar 2 dagen gaat zou je natuurlijk dezelfde test kunnen gebruiken voor aankomst en vertrek, want je PCR is 48 uur geldig.
Ik heb trouwens even gekeken en vorige keer dat we terug in Engeland kwamen hebben we op woensdag om 17:30 een PCR gedaan bij Collinson op St Pancras - en we kregen pas donderdag om 18:30 de uitslag. Iets om mee rekening te houden als je 24 uur in een hotel moet vastzitten :frowning:

Ik heb zelf goede ervaring met DAM Health. Die hebben bij de meeste vliegvelden en st pancras (eurostar) een testpunt. Houd er rekening mee dat het bij alle punten heel druk.

Ga je met de trein of vliegtuig? Heb je een e-mail met kortingscodes gekregen? Ik had bij Eurostar 3/4 verschillende gekregen.

@Guacamole Sorry, ik heb het al gevonden!

  1. The return of pre-departure Covid tests for travellers to the UK will come into force on Tuesday
1 like

Dat is pas vanaf morgen!

1 like

Met vliegtuig!
Maar: het slimst is dus nu alvast een testafspraak te maken voor wanneer we direct aankomen (op het vliegveld oid), en als we een half uur later de uitslag hebben we’re good to go, alleen nog even op dag 2 een test?

Nee de ‘Day 2’ test is verwarrend, maar die mag je dus ook op dag 0 doen.
Dus:
-Voor vertrek testen in NL (Er staat dat dit zowel een PCR als een lateral flow mag zijn. Als iemand goede testproviders weet let me know - ik vraag me af of dit ook met Testen voor Toegang mag?
-Op dag 0 (dus dag van aankomst) kun je op het vliegveld/treinstation een day 2 test doen. dit moet een pcr test zijn. Ik kan Collinson aanraden, en op de eurostar website staat er een kortingscode
-Isoleren tot je resultaat hebt (zoals ik zei, duurde bij mij 24 u)
-Als je binnen 48 uur van die test weer terugvliegt, kun je volgens mij datzelfde testresultaat weer gebruiken - zou niet weten waarom niet. Anders nog een test doen op het vliegveld voor vertrek - even de regels van Nederland checken maar volgens mij accepteert Nederland een Lateral flow.

1 like

Ik heb hetzelfde plan, op vliegveld of in de buurt van hotel laten testen op dag 0. Maar hoe meer testlocaties ik google, hoe meer ik zie dat je tot middernacht kunt wachten op de uitslag. PCR-test uitslagen kun je sowieso niet binnen 5 uur krijgen volgens mij… Super zonde om de eerste hele dag in isolatie te moeten

Ik zou eigenlijk ook woensdag met eurostar naar Londen gaan, maar wegens de huidige situatie ga ik niet. Ik had net even gebeld met ns om mijn ticket om te boeken en ze gaf aan dat je online zelf makkelijk je ticket kan wijzigen via Eurostar Trein Tickets naar Londen | Eurostar (je boekingsnummer staat op je ticket), dus misschien een tip voor als je je ticket wil wijzigen.

Heh echt? Pfff. Zou je dan, als je je laat testen op het vliegveld bijv, daar 5 uur moeten wachten? Of juist in je hotel?
Wat een gedoe zeg… We kunnen ons hotel niet annuleren. We komen zaterdag 08.30 uur aan en gaan dinsdagavodn alweer terug.

Nee niet op het vliegveld hoor, je moet wachten in het hotel of waar je dan ook verblijft.

Hmm oke, bedankt voot de verduidelijking!! Nu vliegen wij natuurlijk nét op London Stansted, waar ik niet echt kan vinden of op het vliegveld zelf testen zijn te regeken

Ik zou even zoeken op “day 2 pcr test stansted” ofzoiets en kijken wat er boven komt, ga maar uit van minimaal 50 pond per test.

Heeft iemand toevallig een testlocatie gevonden voor een express pcr test? Ik wil echt max 4 uur wachten want we komen ‘s ochtends aan zaterdag… Zit al de hele ochtend te zoeken maar kan NIKS vinden :weary:

1 like

Ik kan ook niks vinden. Wij gaan maar gewoon zo snel mogelijk een test doen als we zijn geland, en dan maar hopen dat het er voor middernacht is. We moeten dus wel de hele dag in q in het hotel waarschijnlijk.

Dus lekker netflixen en roomservice haha. We maken er maar het beste van.

Echt puur uit nieuwsgierigheid: maar controleren mensen nou ook of je in je hotel zit? Ik snap er dus niets van hoe ze dit controleren?

Ik zou ook gaan met een vriendin maar doordat je die test moet doen en in quarantaine moet vinden we het zonde van de tijd die we er hebben en gaan we niet meer… echt zo jammer! Maar dan maar omboeken voor later.

Ik heb heb mijn testen hier gedaan, ze hebben meerdere locaties. Ze hebben nu ook een PCR test met binnen 5 uur resultaat. Wel lekker pittig prijsje:

https://www.privatecoronavirustests.com/product/coronavirus-pcr-day-2-5hr

Ja ik heb het er wel voor over, maar ze hebben deze hele week al geen plekken meer…

Huh, ik zie echt elke dag zo’n beetje dit. Op Kings Cross dus bij de trein:

Ook deze zaterdag trouwens:

Ik gebruik chrome op m’n laptop. Misschien een andere browser checken dan die je gebruikt?

Ik gebruik ook chrome, maar heb je wel die pcr express aangeklikt?


wat raar!!!