Londen-topic

Ik zou het laatste weekend van deze maand gaan, maar mweh? Ik weet het ook even niet. We hebben gelukkig alleen de trein nog geboekt en die kunnen we kosteloos omboeken.

Iemand de hotspots voor leuke eettentjes? Niet fancy pancy, maar gewoon lekker en goed eten. We zijn gek op aziatish/japans/vietnamees. We gaan sowieso camden en china town big time afstruinen maar iemand nog tips voor dé eettentjes? Wel echt voor wat langer tafelen

Ping pong is een leuke keten met dim sum (hele goede dumplings!).

Edit: en toen ik daar werkte ging ik altijd naar Kin in Farringdon, die hebben super goed eten maar weet niet of je daar in de buurt gaat zijn. Wel reservering nodig daar want het is heel klein!

1 like

Ik ga 8 dec en wist niet eens dat je moest testen op dag 2 :roll_eyes: snap ook echt niet hoe het werkt en het is dat ik m’n geld anders kwijt ben, anders had ik het geannuleerd.

1 like

Roko is een keten die er fancy uitziet maar waar de prijzen meevallen en je kan er vaak nog nazitten

Bingtang vlakbij Camden is een aanrader.

Central:
Eat Tokyo in Covent Garden
Abeno / Abeno II in Soho voor okonomiyaki

Voor een (snelle) lunch: ramen bij de foodhall in Seven Dials

Kan trouwens de Too Good To Go app voor Londen aanraden. Er zitten best veel ketens op maar ook kleinere tenten.

Als je een beetje flexibel bent kan je bijv bij pret een late breakfast voor lunch halen of bij een bakkerij iets halen voor ontbijt/lunch voor de volgende dag.

Er zijn ook hotels waar je ontbijt kan afhalen. Ik heb in de zomer een paar keer bij citizen M een full English voor £4 gehaald en dat echt genoeg voor 2.

Ik ga donderdag en het is eigenlijk heel simpel. Je moet voorafgaande je reis een test boeken. Deze kun je ophalen op verschillende locaties, wij halen hem gelijk op bij het treinstation. Die test doe je op dag 2 (gewoon een zelftest) en de resultaten upload je.

4 likes

Ja had inmiddels via Eurostar een locatie bij het treinstation gevonden en toch makkelijker dan ik dacht, thanks!

2 likes

Ik snap het niet helemaal. Ik kan via de site van Eurostar een test boeken vlakbij het treinstation. Als ik een zelf test wil boeken, moet ik een shipping adress invullen in Engeland. Maar ik wil dus gewoon een kit ophalen en op dag 2 zelf testen, maar dat gaat dus niet zonder een adres in Engeland? Terwijl ik hierboven weer iets anders lees haha. En ik moet op dag 2 dus testen en ga op dag 3 weer naar huis en dan moet ik een negatieve test laten zien, kan ik dan weer gewoon de test van dag 2 gebruiken? anders moet ik 2 testen kopen… Vind het echt verwarrend allemaal, maar misschien ligt het aan mij haha.

Wij zijn vorige week naar Londen geweest en hadden hetzelfde probleem! Wij hebben niet gevonden hoe een zelftest te regelen dus hebben er een laten afnemen (bij London medical laboratory king’s cross, vlakbij het station), 30£ dus qua prijs ook te doen. Zeker we op voorhand boeken, je hebt de boekingscode ook nodig om het plf te kunnen invullen.

1 like

Een kit ophalen kan alleen als je al in Engeland bent en hem gaat gebruiken voor een latere terugkomst in Engeland, want in dit geval krijg je de code voor op je passenger locator form pas bij afhalen.

Als je een adres hebt om een zelftest op te laten bezorgen kan dit wel, je krijgt dan de benodigde code direct na bestellen.

Een zelftest is echter niet geschikt om Nederland weer in te komen, dus het is handiger om een test op locatie in te plannen als je 1tje voor beide wil gebruiken (weet niet 100% zeker of het lukt om 1 test dubbelop in te zetten hoor). Maar let sowieso even op welk type ivm de 24/48 geldigheid van de test voor als je Nederland weer in wilt.

1 like

Krijg net te horen dat m’n reis naar Londen volgende week niet doorgaat, ivm quarantaineplicht. Ook voor mensen die gevaccineerd zijn dus :frowning:

De quarantaineplicht is toch twee dagen?

Geen idee, maar als je 4 dagen gaat is 2 dagen wel veel. En TUI heeft hem zelf geannuleerd.

1 like

Ik ga zelf ook binnenkort naar Londen, maar ik lees dat je die dag 2 PCR-test mag doen tussen dag 0 en dag 2. Dus wij gaan meteen testen als we aankomen en dan maar hopen dat de uitslag paar uurtjes duurt.

1 like

Wij zouden/gaan a.s zaterdag 4 dagen naar Londen gaan maar ik snap er echt geen kloooote meer van.
Moeten wij nu verplicht tot dag 2 in quarantaine? We zijn allebei volledig gevaccineerd en ook al moeten we ons 387 keer laten testen, zolang we maar kunnen gaan en staan waar we willen

Je moet in quarantaine zolang je op op het test resultaat aan het wachten bent. Als je meteen na aankomst een test doet en diezelfde dag een negatieve uitslag krijgt mag je weer uit quarantaine. Dus volgens mij niet verplicht twee dagen.

1 like

Je moet trouwens wel testen voor vertrek nu, is gisteren aangekondigd dat dit zeer binnenkort weer moet. Dat mag zowel een PCR als lateral flow test zijn.

Hopelijk houden ze daar nu even op met het aanpassen van de reisregels. Valt niet echt op te plannen zo. :grimacing:

De dag 2 test moet een PCR zijn en zou ik, zoals pineapple zegt, voor meteen na aankomst boeken inderdaad.

Ik ben net een paar dagen terug uit Londen. De regels waren toen wel iets anders - ik mocht nog een antigen test doen. :blush:

Maar je moet vóórdat je vertrekt uit Nederland je dag 2 test boeken. Je krijgt dan namelijk een code die je op je visitor locator form moet opschrijven. Anders kom je überhaupt het land niet in.

Op elke hoek van de straat zit trouwens een test locatie. Bij veel testlocaties heb je je PCR uitslag al binnen een paar uur (antigen binnen een half uur), dus daar zou ik me niet heel druk om maken.

Verder moet je een ‘fit to fly’ test doen voordat je vertrekt. Bij mij was de antigen test maar 24 uur geldig, wat erin resulteerde dat ik twee dagen achter elkaar moest testen.

Het is echt zo verwarrend telkens maar de eindstand is nu dat je 3 testen moet doen:

  1. Voor vertrek vanuit Nederland een PCR of antigeen test om Engeland in te kunnen komen
  2. Ergens op dag 0 (dag van aankomst) tot 2 een PCR die je al in Nederland van te voren geboekt moet hebben. Je moet in quarantaine tot een negatieve uitslag, dus deze zou je zo snel mogelijk willen doen
  3. Een PCR of antigeen om dan weer terug naar Nederland te komen