Liefde voor designertassen

Nu ik afgestudeerd ben ben ik toch een beetje aan het rondkijken of ik nog een tas wil aanschaffen. nu ben ik vaak niet van de meest trendy tassen maar ook niet tassen die door anderen gezien worden als ‘klassiek’. Egdy vind ik een kut woord, maar ik vind stoerdere of hysterische tassen wel leuker.

Vroeger had ik altijd een fascinatie voor de Balenciaga Motorcycle bag en de Brenda van Alexander Wang. Maar die laatste heb ik al heel lang geleden tweedehands weten te scoren van een Zweedse modeblogger. En ik ben er nog steeds blij mee.

En verder heb ik enkele Rebecca Minkoffjes en o.a. twee fijne tassen van A.P.C.

En nu zit ik dus een beetje in een dubio. Ga ik een tweedehands motorcycle kopen (volgens mij is later het model aangepast en die vind ik minder mooi?) of ga ik voor eentje van Zadig & Voltaire (ik vind het dan wel weer ruk dat dit een Kate Moss-tas is). Voor mij hoef een tas niet geaffilieerd te zijn met een persoon. Ik ben geen Nikkie Plessen pleaser.

Maar ik vind een Wandler Hortensia ook wel leuk in het zwart of bijvoorbeeld zureappelgroen of paars:

image

Ik vind te veel tassen leuk.

3 likes

Ik ben zooo verliefd op mijn tas😍

75 likes

Goals!:heart_eyes:

2 likes

Ooooh wauw! :heart_eyes:

1 like

Prachtig zeg!

1 like

Wooow <3

1 like

Ik mocht nog van m’n eerste vast contract salaris een designer tas kopen. Beetje spontane actie, maar zo happy hiermee! Mulberry is veruit m’n favoriete tassen merk. Het is een rugzak bayswater.

47 likes

Mijn oog is op de Jacquemus ‘Le grand Chiquito’ in de kleur wit gevallen. Bij de Bijenkorf zag ik deze tassen (ik denk een jaar geleden?) voor het eerst in de winkel, maar gisteren hadden ze bijna niks meer staan. Ook zag ik dat dezelfde tas in de kleur zwart met 70% korting verkrijgbaar was op de website van de Bijenkorf.

Weet iemand waarom dit merk bijna weg is bij de Bijenkorf?

Ik kan alleen maar gissen.

De Bijenkorf hanteert vrij lange ruiltermijnen als ze dan soms iets zeer laat terugkrijgen dan wordt het volgens mij soms gewoon direct met 70% korting online gezet (dit is vaak ook het maximale kortingspercentage dat ze in de saleperiode hanteren). Zo heb ik wel eens iets van Wandler weten te bemachtigen. Dan is het gewoon een buitenkansje.

En de Bijenkorf probeert altijd de meeste ‘trendy’ designermerken binnen te halen, zoals
Jacquemus die vooral bekend staan om hun minitasjes. Het zal mij niets verbazen als ze zeer trendgevoelige merken ook gauw weer inruilen voor wat anders. Want volgens mij hebben zij zich alleen met die minitasjes op de kaart gezet en niet met veel andere zaken.

1 like

Geen ervaring mee maar ik zou bij wit zo bang zijn dat een blauwe jeans bijv afgeeft op de tas, of dat de hengsels na verloop van tijd verkleuren door huidvet/makeup/vuil. Dus dan zou ik er veel te voorzichtig mee zijn en de tas niet vaak dragen denk ik.

1 like

Sunset bag! Dit is de medium formaat.

2 likes

Ja, dat is het stomme risico met wit en dat weerhoudt me tot nu toe… Het is een tas die ik overigens niet vaak zal dragen (denk ik), dus wellicht dat ik het tóch gewoon ga doen en maar hopen dat vlekken met een wondersponsje te verwijderen zijn :weary:

1 like

Ja en dan zorgen dat je hem nooit neerzet want anders zal die hoe dan ook verkleuren aan de onderkant denk ik.
Misschien zoiets aanschaffen:
https://www.ebay.co.uk/p/25009170597?iid=312003495176&var=610773653033

Ik heb over twee weken een afspraak bij de louis vuitton in de bijenkorf. Vind het echt vet spannend😩 heb heel het topic weer doorgelezen ook hahhaa

7 likes

Wat ben je van plan te gaan halen?

Ik wil kijken voor de pochette metis

6 likes

Die heb ik al een paar jaar! zoooo blij mee.

Ja jouw foto is ook de foto waarbij ik verliefd werd op die tas!! Dat je op zo’n muurtje zit

2 likes

Ow jaaa ik weet precies welke foto dat is! Hihi wat leuk.

1 like

Heel mooi! Volgens mij heb ik die ook voor het eerst bij @Oprah gezien en sindsdien denk ik ook vaak aan die tas :grin:

3 likes