Liefde voor designertassen

Ik had dit ook met mijn city toen ik m uit de doos haalde (wilde m ook sinds mijn 15e), maar toen ik m ging gebruiken vond ik m we weer prachtig. Uit de doos was hij nog wat stijf en ik vind dat hangerige (als je snapt wat ik bedoel) juist mooi aan die tassen.

Desalniettemin heb ik m onlangs wel verkocht na een jaar m gehad te hebben, maar komt vooral dat ik vind dat ik m te weinig gebruik (door corona ook, ik kom nergens) voor dat geld. En ik blijf het bedrag echt we heftig vinden voor een tas. Heb ik me nooit echt overheen kunnen zetten. Ik vond het wel tegenvallen wat ik ervoor heb gekregen want zon verkoopwebsite neemt 20% van het verkoop bedrag, dus ik heb €750 gekregen terwijl ik er €1650 voor heb betaald een jaar geleden.

Ik zou aankijken of je er blijer mee gaat worden en er gewoon door huis mee gaan lopen haha. Als dat gevoel uitblijft zou ik m misschien toch terugdoen omdat je dan tenminste nog je hele aankoopbedrag hebt

Edit: ik lees dat je m inmiddels al hebt teruggestuurd haha goede keus wel! Voor dit bedrag moet je echt zielsgelukkig zijn met de tas.

Ik heb zelf nog een ‘vintage’ city en waar ik 700 euro voor heb betaald en daar ben ik nog erg blij mee en voel ik veel minder de druk om er alles uit te halen ondanks dat 700 euro ook veel geld is. Ik ben denk ik (nog) niet klaar voor tassen die richting de 2K gaan haha.

1 like

Ik zou een mooie tas van Furla uitzoeken in de opruiming. Maar dat is geen designermerk.

1 like

Ja dat zachte leer als hij wat vaker gebruikt is, is heel mooi. Ik denk dat ik de mijne nu bijna 10 jaar heb? Dat zie je er wel aan maar het blijft een gebruiksvoorwerp natuurlijk.

Ik snap wel dat mensen die prijzen belachelijk vinden maar aan de andere kant heb ik die paar designertassen nu al jaren en hoef ik verder ook niks meer. Dit waren al mijn droomtassen waar ik al jaren naar zat te kijken.

1 like

Ik heb een zwarte city mini met gouden hardware. Was ook m’n droomtas sinds m’n 14e ongeveer en heb m gekocht toen mijn vriend werkloos raakte zovan “shit daar gaat ons comfi leven het is nu of nooit”. Mijn survival instinct is dus niet zo goed ontwikkeld maar ik ben zo blij met de tas. Staat overal bij en maakt m’n outfits echt een beetje spannender. Hij is lekker zakkerig maar ook lekker veel goud.

@anon45507601 waarom wil je iets designs van 200 euro? Zou je niet gewoon iets kiezen wat je mooi vindt ongeacht of het design is of niet? Of kan je alleen uit design dingen kiezen? Misschien kan je het geld dan bijleggen aan een item wat je al langere tijd wilde!

3 likes

Ik zit inmiddels ergens in blogposts van 2015 en ben helemaal geïnspireerd om m’n kledingkast helemaal om te gooien. En ik heb twee extra tassen op m’n wishlist staan.

Waar ik benieuwd naar ben wat betreft keyholders: blijft die mooi in vorm (ook met wat dikkere sleutels)? Is-ie praktisch in gebruik?

Heb een mooie van YSL op het oog nu :heart_eyes: die cardholder (@Jeg) vind ik ook echt prachtig alleen misschien net wat te weinig ruimte voor mn pasjes.

@Yzile zeker waar hoor! Heb niet alleen de keuze uit designdingen maar ik ben nogal inspiratieloos en omdat ik van designer altijd blij word kwam ik daar als eerste op uit :grinning_face_with_smiling_eyes:

Het materiaal is stug dus veel sleutels kun je niet kwijt. Tenzij je je bos er sowieso niet in wilt stoppen. Ik heb er 1 sleutel aan hangen en een stuk of 6 pasjes. Dat past er nog wel in.

1 like

Oh my gwod die envelope tas versie hiervan :heart_eyes:

Ik wil ze allebei

Ik heb er 4 sleutels in en de keytag van m’n sportschool. Heb hem eerst in canvas gehad, nu in empreinte leder. Beide behouden goed hun vorm. De canvas met een lichte kleur aan de binnenkant wordt elke vuil door de sleutels.

1 like

Mijn eerste designertas is een feit.Kan niet wachten totdat hij binnen is! :heart_eyes:

Heb hem ook meteen maar laten inpakken voor mezelf met een kaartje erbij. Haha!

27 likes

Ik ben op zoek naar het neon gele tasje (pochette) van Yves Saint Laurent. Nieuw of bijna nieuw.

Hier ook voor het eerst een designer tas gekocht. Een vervroegd verjaardagscadeau aan mezelf. Was al een tijdje aan het sparen voor deze tas en nu was hij ineens met korting :heart_eyes:

BB501CB033002-02-01

22 likes

Heel mooi deze! :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Vandaag de Lino Banane van Jerome Dreyfuss binnen gekregen :heart_eyes: wilde hem eigenlijk voor m’n 30ste verjaardag kopen maar toen was hij ineens al overal uitverkocht. Uiteindelijk gevonden op een Deense webshop en toch maar meteen gekocht, heel blij mee!

16 likes

Ik heb mijn eerste tas gekocht, de LV pochette felicie! Ben er echt blij mee, ik wilde graag een klein en licht tasje dat overal mee naartoe kan. Heb er ook een extra strap bij gekocht om af te wisselen.

Ik vind de gucci marmont al jaren echt heel mooi en had bedacht dat ik hem voor mezelf zou kopen als ik afgestudeerd was. Nu is het bijna zover, en nu twijfel ik toch heel erg tussen de gucci marmont (zwart leer, small) en de pochette metis (in monogram canvas of zwart).

Wat zouden jullie kiezen?

• Gucci Marmont
  • Pochette Metis (monogram canvas)
  • Pochette Metis (zwart monogram empreinte leer)

0 stemmers

3 likes

Ik heb dus helemaal niks met de LV Pochette Metis haha :grimacing: Typisch gevalletje NMSVPE.

Ik heb de pochette metis in zwart empreinte. Vind het echt een top tas!! Er past redelijk wat in, de tas is niet heel zwaar en het leer is echt prachtig.

2 likes

Iemand die de YSL sunset bag heeft? Ik ben er helemaal verliefd op, maar wil ervaringen horen. Blijft die mooi etc?

1 like

Ik heb hem zelf een keer een limited edition kleur gescoord in de Sale en ben er super super blij mee! Het model zelf blijft super mooi en ook vlekjes krijg ik er heel makkelijk uit. Alleen past er niet heel veel in en is die daardoor moeilijk om soms dicht te krijgen. Ik heb liever zo een “draai sluiting” net zoals bij de Chanel tas, dan een “click sluiting”.

3 likes