Ja dat ga ik ff noteren idd. Hopelijk werkt het ook bij mijn rare haar haha
Heeft iemand ervaring met de Curlygirlmovement producten? Of heeft een behandeling gedaan bij die dame? Ben erg benieuwd haar instagram resultaten zien er zo mooi uit.
Als de ingrediënten lijst die ik heb gevonden klopt, dan zit er oa minerale olie in. Dit is niet ‘echte’ verzorging omdat dit gewoon om je haar gaat zitten. Ik weet ook niet of je minerale olie uit je haar gewassen krijgt als je een sulfaatvrije shampoo gebruikt. Een goed alternatief weet ik helaas niet, maar in die facebookgroep: ‘Curly Forever (haarverzorging volgens Curly Girl (CG) Methode)’ staat ontzettend veel informatie (ga naar het kopje bestanden in de groep) en producten die je wel kan gebruiken.
Ik gebruik ook r&b, ruikt zo fakking lekker
Geen last van build up hier maar ik gebruik ook maar een heel klein beetje!
Vandaag word mijn denman borrel bezorgd!
Oeh spannend
Was hier nou laatst iemand die een tip had gegeven over een conditioner van Maui? Ik heb gisteren de bamboe-conditioner gekocht, en hij is echt geweldig! Waar ik woon is het water heel hard en dit droogt mijn haar uit, maar deze conditioner maakt het zacht en minder pluizig, en het is niet zwaar. Ben echt blij.
Morgen komt mn aveda thickening tonic binnen. Ben super benieuwd aangezien ik er zo veel positieve verhalen over heb gehoord. Enige nadeel is dat je na het gebruik van de spray volgensmij perse moet fohnen voor maximaal resultaat, terwijl omdat mn haar juist zo dun en poreus is niet zo goed tegen fohnen kan en ik daarom deze wilde proberen, maargoed haha.
Zo jammer dat je om iets te proberen altijd fortuinen aan geld kwijt bent haha.
Met mijn krullen gaat het ook weer de goede kant op, laten knippen bij The Graduates en echt mooi gedaan. Was nu nog wel met “gewone shampoo”, even fles opmaken en op zoek naar een fijne siliconen/sulfaatvrije shampoo.
Maar droog mn haar nu ook met een zo’n sneldrooghanddoek van de Decathlon en daarna twist ik het met Frizz Ease Dream Curls spray van John Frieda, had die nog liggen en is echt super fijn. Heb nu echt mooie definitie in mijn krullen, zal binnenkort even foto’tje maken.
Dankjewel! Ik heb morgen vrij dus dan ga ik even de tijd nemen om alles rustig door te lezen en tips op te schrijven!
Ik probeer ook de curly girl methode aan te houden, maar hoe zijn jullie erachter gekomen wat jullie elasticiteit is? Het lukt me niet om een haartje uit te rekken? Want het glijdt tussen mn vingers weg en ik vind het meten erg lastig?
Ik heb het mbv twee pincetten gedaan, maar het blijft een gepriegel.
Er zijn hier toch ook mensen met een Denman borstel. Hoe bevalt deze jullie? Op de cg-Facebook zie ik mooie resultaten, maar het is wel weer de zoveelste aanschaf voor mijn eigenwijze haar Dus twijfel nog wel.
Ik las later dat je het ook gewoon kunt meten met een deel van een haar. Dan kan je dus de uiteindes om je vingers heen draaien en dan trekken, dan schiet het haartje niet zo snel weg. Ik moet ook zeggen dat ik de rekensom niet heb gemaakt, ik ben uitgegaan van: rekt het, dan proteine tekort, breekt het gelijk af, dan proteine teveel.
Ik heb er een!
Wel uit proberen hoor! Je kunt niet gewoon een filmpje bekijken en nadoen.
Maar ik ben blij.
Ik heb een 7 rij en twee borstels verwijderd zodat alle stekels evenwijdig zijn.
Ik borstel alles door en de te droge stukken maar ik met de borstel extra nat en dan verschijnen er krullen!
Ik heb fijn haar. 2c 3a
Ik heb medium/ fijn haar type 2b/c, maar ook van die spiraalvormige krullen. Dus ik denk dat mijn haar in potentie nog meer kan krullen dan dat het nu doet. Borstel jij alleen of maak je ook van die gedraaide strengen, zoals je op veel filmpjes ziet?
Ik borstel het ondersteboven en dan knijp ik met een sport doek mijn krullen.
Dan kijk ik wat te droog is en maak mijn borstel nat en ga nog een keer over dat stuk.
En als afwerking draai ik sommige plukken nog na met mijn vinger.
Ik kan met de borstel ook mooi mijn kruinen corrigeren. Die gaan nooit de kant op die ik wil! Haha
Je hebt me overtuigd! Vooral het haar aan de achterkant van mijn hoofd wil nooit zitten zoals ik wil en föhnen met diffuser helpt niet. Heb jij de D3?
Jep D3
En ik heb de tweede en de 6e rij eruit gehaald
Ik heb hem besteld bij mankind uk
Was er snel! En naar Nederland is gratis verzending
Heb hem daar besteld. Hij was maar 6 pond, terwijl de goedkoopste optie in Nederland €12 was. Ik ben benieuwd!
Update aveda thickenig tonic: neh, niet de 22 euro waard. Mn haar wordt wel wat dikker en veel meer “veerbaar” /fluffy springeriger, maar hij moet ook voor een vollere look zorgen en dat doet die echt maar voor 10 minuten en dan is het over.
Echt jammer aangezien die volgens veel krullen ladies helemaal het einde is.
6,5/10