Krullentopic

Kent iemand een goede krullenkapper in de omgeving Amsterdam? Ik heb mijn haar een paar maanden geleden geblondeerd, dus mijn krullen zijn eruit. Ik was erg ontevreden met de kleur, dus had de kapper destijds donkerbruine verf eroverheen gedaan. Alleen nu is de onderkant dus nog een beetje donkerbruin en dat wil ik eraf. Ook is de bovenkant heel plat.

Ik zat bij Simcha te kijken, maar wat een jackpotprijzen. Kent iemand een wat goedkopere kapper die droog knipt?

Van de Curly Forever fb-groep bedoel je? Die heb ik wel voor je.

Je hebt een pb!

1 like

mag ik ook?!

Tuurlijk, je hebt ook een pb!

1 like

Wil je het ook naar mij toesturen?

Het zijn 2 pdf-bestanden en die kan ik hier niet uploaden helaas. Als je lid wordt van de fbgroep curly forever, kun je ze vinden onder bestanden. Het is wel een groep met heel veel berichten (en heel veel taalfouten…) dus ik heb hem inmiddels op stil gezet.

1 like

Mijn haar groeit veel te snel en ik heb nu weer zo’n lengte die ik niet zo leuk vind. Zal ik knippen (meer volume en dichtere krullen bovenop, makkelijker) of het lang laten groeien (krulpatroon blijft hetzelfde, misschien staat het wel mooier)?

Mijn haar vandaag (dag 3 na mijn standaard routine cowash + haarmasker + lijnzaadgel):

3 likes

Ik vind je haar echt mooi! Als je het langer laat groeien kan je het altijd nog afknippen?

1 like

Thanks!!

Mooi! Love de volume. :two_hearts:
Hoe gebruik jij de combi? Ik heb een halve spuitbus mousse die ik gekocht heb toen ik besloot te stoppen met steilen, maar zodra ik gel ontdekte heb ik die volledig aan de kant gezet, wat ik toch wel zonde vind.

Hebben jullie met de komst van het herfstweer ook niet meer last van jullie haar? Bij mij pluist het echt super snel, en klit het heel snel (vooral in de puntjes). Zus heeft er ook al last van

2 likes

Ik word er helemaal naar van, voelt soms net alsof ik rasta heb door de klitten! Mijn haar voelt ook echt enorm poofy aan. Als iemand een wondermiddel hier tegen heeft, let me know!

Als het door de hoge luchtvochtigheid komt dan gaat het pluizenn omdat het haar vocht uit de omgeving opneemt. Dit kan je voorkomen door genoeg vocht in je haar te hebben of door je haar te sealen met een bepaalde olie. Humectanten kunnen ook tegen werken.

4 likes

Ja, een en al klitten en droog hier

Ik heb “wavy” haar, ben nu sinds enkele weken bezig met de CG methode en ik vind het echt fantastisch. Ik kam mijn haar alleen nog maar met conditioner in. Moet me nog wel even verdiepen in leave in conditioners en andere haarproducten, want ik lees vooral de subreddit die vooral op de USA gebaseerd is en wil het liefste gewoon drogist producten.

Mijn haar is er al ontzettend op vooruit gegaan, maar heeft nog wel echt meer vocht (moisture?) nodig.

Alleen wil ik nu naar de kapper en vind ik het zo zonde om naar een kapper te gaan die er vervolgens weer allemaal niet-CG producten in gaat gooien en het weer een week lang gek zit. Maar een krullenkapper voelt ook een beetje gek of zo met mijn wavy haar dat verder heus niet zo bijzonder is (of dat is gewoon de onzekerheid die praat haha).

1 like

Ja same here, ook een pluizenbol geworden.

Is er al iemand die de Micellair Shampoo van Nivea gebruikt heeft? Zag die nu voorbij komen in een reclame en wil die weleens proberen, heeft namelijk geen silliconen en parabenen zeggen ze. Of kan ik dan beter voor een luxer/duurder merk gaan?

Er zitten wel sulfaten in die shampoo van Nivea, dat droogt je haar ook enorm uit. Je kan dus het beste kiezen voor een shampoo zonder sulfaten of je haar met een conditioner (zonder siliconen!) wassen. Ik gebruik nu zelf de Blueberry Bliss shampoo van Curls en die bevalt goed! Schuimt niet als een shampoo, maar maakt mijn haar wel schoon.

Zit je in de CG facebook groep? Daar staan goede producten die je kunt gebruiken!

1 like

Die shampoo is puur marketing. ‘milde reiniging’ en er dan wel lekker sulfaten instoppen… Je kan bijvoorbeeld schwarzkopf kindershampoo kopen of een petal fresh shampoo. Meer kan je idd vinden in de Facebook.

1 like

Links compleet droog haar met gel, rechts SOTC

7 likes