Krullentopic

Ik slaap sinds kort met een buff op mijn hoofd. (Dunne kol-sjaal)
Ik doe hem om mijn nek, ga ondersteboven hangen en trek hem over mijn hoofd en haren totdat ik een muts heb.
Volgende ochtend doenik hem af en tadaa hoef praktisch niks aan mijn krullen te doen, Krul zit mooi en extra volume!

En slaap ook best lekker. Geen krullen in mijn neus snachts

3 likes

Ik zou siliconen- + sulfaatvrij gaan en minder gaan wassen. Ik sport ook vrij veel maar ik was dan na het sporten gewoon met water en conditioner, en ik gebruik pas na na 7-16 dagen weer shampoo (m’n huidige record is dus 16 wooehoo).

1 like

Haha ik zie er dan uit als een smurf!

1 like

ik kreeg gisteren van een vriendin met krullen deze tips:

• Bij de Action hebben ze een microvezel handschoen waar je je haar heel goed mee droog kan scrunchen
  • Andrelon Happy Curls crème schijnt echt geweldig te zijn, geen of uitwasbare siliconen en maakt je haar zacht en pluisvrij

Wilde het jullie niet onthouden. De handschoen heb ik gekocht (89 cent), de curls crème was overal uitverkocht. Is iemand bekend met die crème?

3 likes

Beide dingen waren (of zijn, ik heb maar heel kort in de groep gezeten om een paar handige spreadsheets te downloaden) echt een hype in de Nederlandse Curly-Girlgroep op fb! Vooral de Happy Curls crème, toen iemand een paar maanden terug ontdekte dat’ie cg-proof ingrediënten bevat hebben heel veel mensen hem gekocht en hun ervaringen ermee (vaak met foto’s) gedeeld, zag er goed uit!

1 like

Wow die Facebook is enorm! Ik vond wel iets heel handigs. De website Curls bot je kan er de ingrediënten in plakken en kijken of het oké is voor de curly girl methode :slight_smile:

1 like

Gebruiken jullie de denman brush? En hoe? En werkt het?

Ik gebruik het om mijn deep conditionner beter te verdelen in mijn haar.
Dus eerst ontklitten (nat haar) met een wide tooth comb en dan deep conditionner erin. Vervolgens per stuk borstelen en als ik klaar ben twisten.

Ik hoop dat je het begrijpt haha

1 like

Oh daar kijk ik ook naar, ik heb nu een tangle teezer om alles glad te borstelen met conditioner. Maar zie met de denmanbrush mooie voorbeelden om het meteen rond te borstelen.
Dat lukt niet met de tangle teezer.

Maar goed aan mijn antwoord heb je niks hahaha

1 like

Ik heb hem besteld! Via Ma.nki.nd, een Engelse webshop voor maar 7,50 inculsief verzenden en een kortingscode.

Haartype: 2c (beetje 3a)
Dichtheid: licht/medium
Dikte: fijn
Porositeit: normaal/hoog
Elasticiteit: normaal/hoog

Ik heb weer allemaal nieuwe dingen met mijn haar:

• Ik heb het een stuk korter laten knippen (komt je nieuwe krulpatroon hier gelijk in of duurt het een tijdje tot je haar denkt ‘ik ben geknipt’?)
  • Ik gebruik de piratenshampoo van schwarzkopf
  • Ik heb rijstwater gebruikt (ik weet dus niet of mijn haar het nodig heeft)
  • Ik heb net lijnzaadgel gebruikt (tot nu toe niet het grootste succes)

Mijn haar wilt gewoon niet zo lekker meer krullen en zakt snel uit. :frowning:

1 like

Ik heb ook 2c 3a en fijn haar.
Ik gebruik nu shampoo met proteïne en dat vind mijn haar fijn! Shampoo van yara Naturalis heb ik. En ook hun krullen crème.

Ik gebruik bijna geen conditioner want dat verzwaart mijn haar.
Maar ik doe er als het droog is shea boter en olie in. Om de pluis weer te temmen en voor volume

2 likes

Ik ben sinds kort ook lid van de fb-groep en ga de curly girl method proberen, ik heb nu de Schwarzkopf kids shampoo, infectie conditioner, gel en andrelon happy curls crème gekocht
Maaaar ben vergeten om een final wash te kopen, hebben jullie dat wel allemaal gedaan?

@Pabbles Ik heb hem ook besteld! Denman D3 bedankt!

ben benieuwd

1 like

Ik ben er ook ooit aan begonnen maar ik weet niet meer wat ik heb gedaan. Volgens mij moet het gewoon een shampoo zijn zonder siliconen en dat is niet zo moeilijk! Meeste zijn dat

Ik ben inmiddels bij Servaas langs geweest, en moet zeggen, erg blij met het resultaat! Had niet verwacht dat die curlsys methode een aanzienlijk verschil zou zijn, maar het valt mooier en minder pluis. Ze luisteren ook goed naar je wensen, dus thanks voor de tip! :grin:

3 likes

fijn!

1 like

Ik bedenk me net dat ik hier laatst binnen kwam vallen zonder iets over m’n eigen haar te zeggen :sweat_smile: Heb eigenlijk meer slag dan krullen (2b) maar als het vochtig is buiten gaat het richting 2c. Heb wel de ‘typische’ krullenproblemen zoals heel veel pluis als ik het kam/borstel. Ik gebruik alleen sulfaatvrije shampoo (mee begonnen om mijn haarkleur langer te behouden maar m’n haar zit zo veel beter nu) en geen conditioner, en probeer alleen na het douchen te borstelen. Ik was m’n haar eens in de 5 dagen ongeveer maar zo lang hou ik het meestal niet vol zonder klitten dus dan borstel ik soms toch en dan accepteer ik de pluis maar en doe ik het vast :sweat_smile: ik heb wel het idee dat ik met de juiste stylingproducten meer krul ‘naar boven’ zou kunnen halen, dus ik ga dit topic nog eens goed doorlezen en wat van jullie tips proberen!

1 like

Hema curlbooster is niet cg volgens mij! Ik ben ook wel benieuwd naar de andrelon happy Curls.

Ik heb voor mijn haar nog niet de juiste producten gevonden. Het blijft pluizig aan de onderkant. Happy Curls maakt mijn haar alleen maar vet.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik bepaalde producten al gelijk afschrijf en het misschien niet de tijd gun…
Een vriendin van mij doet amper wat aan haar haar en het valt gewoon elke dag mooi. Echt hoe dan?!

Ja super mooi! Ik moet er ook maar eens mee beginnen denk ik. Zal eens kijken wat jij gebruikt. Ook wat Hema producten dacht ik me te herinneren.

Bovenop is mijn haar bijna steil en onder zitten er pijpenkrullen. Hele lelijke combi!

1 like