Kpop & Kdrama

Ik ben de laatste weken heel erg into Onewe!

Past goed bij het seizoen of zo. Tikje melancholisch ook qua lyrics? A book in Memory was geinspireerd op de film The Notebook.

2 likes

Ooh ik zie dat ze ook aan The Unit meededen! Ik ga morgen even luisteren!

1 like

Wendy :heart::sob::heart:
1 like

Jaaaa ik was zó blij om dat te zien, eindelijk weer met z’n 5’en :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ik heb eigenlijk nooit interesse in Kpop merch maar Dreamcatcher dropte vandaag hun lightstick met bijpassende cape en ik vind het helemaal tof :joy:

Verlang nu ook echt naar een post-corona tijd waar je een concertzaal vol met mensen hebt die dit aan hebben alsof het een soort weird-ass cult is!

2 likes

Saturday heeft een nieuwe single uitgebracht. Stream even dit liedje, want ze komen echt van een kleine company en hebben niet veel geld. Vind dat altijd zo sneu :pensive:

Ik vind het zo raar om non-kpop fans nu, 5 jaar later, het Russian Roulette dansje te zien doen op andere audio en zonder te weten waar het vandaan komt :grimacing:

Is dat een ding? :open_mouth:

Blijkbaar op tiktok :sweat_smile: ik zit er zelf niet op maar zag het voorbij komen op insta. Het kwam door een filmpje van Vivi van Loona die het deed (5 jaar geleden dus) en nu heet het ‘the Vivi trend’? :rofl:

1 like

0147944cd659f3ebfae30a3f84877612
But whyyy

OT7 Dreamcatcher comeback <3 <3

Ik ben blij. Deja vu blijft mijn ultieme favoriete title track maar dit is echt een lekker nummer en de clip is fucking pretty! ( Hoop alleen dat Gahyeon het even rustig aan gaat doen met de fillers maar dat is just me…)

Album:

1 like

Heeft ze fillers? :open_mouth:

Ja, best wel een hoop ook. Sowieso veel kpop artiesten de laatste jaren hoor. Gahyeon heeft ze sowieso in haar lippen en kaak/jukbeenderen. Siyeon ook, als je weet waar je op moet letten is het heel duidelijk.

1 like

Haha ik ben hier echt te naïef voor denk ik, het is mij nooit opgevallen. Ik weet dat plastische chirurgie normaler is in zuid Korea maar ik zou geen idol kunnen noemen die het heeft gedaan.

1 like

Iedereen en ga er ook maar vanuit dat bijna iedereen een verstoord eet/beweegpatroon heeft.

@anon76889665 Ja ik wist wel dat lipfillers de laatste tijd echt een trend zijn, maar bij haar had ik het niet door. Ik vind het wel jammer dat nu ook al die idols vollere lippen willen.

1 like

Ik ken de members van Dreamcatcher niet zo goed, dus ik zat bij de clip constant te letten op hun lippen om te zien of ik iets kon zien haha. Maar ik zie dat nooit. Maar heel fijn nummer dit! Maar ik had ook niet anders verwacht eigenlijk.

2 likes

Je ziet het vaak bij een neutrale uitdrukking aan het profiel of een bepaalde spanning/bolling in de huid. Als ze praten, zingen of lachen zie je dat er iets scheeftrekt of opbolt. Veel van die fillers worden ook gebruikt om een scherpe vorm te krijgen als je gezicht neutraal kijkt. Dus als ik lach bijvoorbeeld dan is mijn kaaklijn veel strakker dan als ik mijn gezicht normaal houd. Zelfde met een duckface bijv.

Maar ik moet ook wel zeggen dat ik ook wel gewoon genoeg anatomie heb bestudeerd voor werk enzo dat ik heel makkelijk kan spotten wanneer iets onrealistisch oogt of beweegt. Ik zal eens voorbeelden zoeken als ik me verveel.

2 likes

Je ziet het wel altijd erg bij Oh My Girl’s YooA en Mimi. Vooral tijdens Queendom leek YooA een soort van… verlamd in haar gezicht? Mimi kan ook haar mond niet meer fatsoenlijk sluiten.

Oh ik ben daar heel benieuwd naar! Ik heb net allemaal foto’s gegoogled haha en ik zie wel verschillen, maar Gahyeon is ook best wel afgevallen dus ik ging er vanuit dat het daar door kwam.

SHINee’s back! back! back!

Ben zo blij dat we weer een SHINee comeback hebben. Al vind ik dit nummer helemaal niks voor SHINee. SHINee is altijd contemporary geweest en dit is gewoon een NCT of EXO liedje. Ik had op iets meer pop of experimenteels gehoopt en met die set van die foto’s (zo mooi was die set).
Maar ja niet zeuren. SHINee is terug en nu hopen dat SNSD ook snel een comeback heeft nu Tiffany lang in Korea blijft (al is het maar een single).

1 like