Koffie is leven

Ik ben echt een sukkel qua koffie maar heb dus nu net een nieuwe bonenmachine en echt nog op zoek naar de juiste standen enzo. Maar is het normaal dat koffie sterker smaakt als t nog heel heet is? En dan gedurende het kopje “zachter” wordt? Of beeld ik me dit in haha

Edit: ik had m namelijk op de sterkste stand gezet en dat kopje dacht ik echt van “wowowo heftig” maar later toen t een beetje afgekoeld was vond ik t lekker

1 like

Heeft het niet te maken met dat cremelaagje? Echte koffiekenners gaan er goed op, maar ik vind het echt te sterk. Vooral als het lichtgebrande koffiebonen zijn, dan heeft het ook een zure nasmaak

1 like

Als koffie afkoelt kan het inderdaad andere smaaktonen krijgen! Dus ik denk niet dat je het je inbeeld :slight_smile:

1 like

Ik heb deze ook en vind het ook heerlijk om handmatig mn bonen te malen :joy:

1 like

Ik heb een waardebon van 5 euro voor Kaffekapslen, is iemand geinteresseerd daarin?

1 like

Oke ben even all mijn koffie vragen hier aan t spammen. Maar wat is een logische volgorde? Eerst bonen kiezen en dan de maalgraad finetunen? Of eerst de maalgraad aanpassen en dan pas bonen kiezen?

Eerst bonen dan maalgraad. Het kan namelijk varieren per boon welke maalgraad het lekkerst is!

1 like

Haha ik ga de mijne dit weekend in gebruik nemen maar als ik het zo hoor wordt het nog een hele studie :joy:

2 likes

Koffie verandert zeker van smaak als het afkoelt! dus je beeldt het je niet in :slight_smile: oh was al gezegd :joy:

1 like

Ik wil graag voor mijn vriend een koffiemachine kopen voor kerst. Was rond aan het kijken bij de black friday-aanbiedingen, maar weet echt niet goed wat ik moet kopen. Hij drinkt gewoon zwarte koffie en ook espresso, maar heeft nu alleen een nespresso-apparaat. Iemand tips of ervaringen mbt zo’n apparaat waarin je bonen kunt malen en dan koffiezetten? Ik drink zelf geen koffie dus heb echt geen idee wat belangrijk is om op te letten etc.

Wat is je budget? Want dat maakt nogal uit. Er zijn apparaten van 3000 euro maar ook van 200 ofzo.

1 like

300-400 euro max denk ik!

Ben zelf tevreden over deze

Maar zit wel aan de bovengrens van je budget.

1 like

ik heb deze:

En vind hem heel fijn!

1 like

https://www.coolblue.nl/en/product/841445/sage-barista-express-black-sesame.html

Ik heb nu deze (ongeveer, iets andere versie). Dat is meer echt een espressomachine, dus kan me voorstellen dat dat niet is wat je wil, maar wilde m toch even tippen.

Overigens kijken wij zelf naar een nieuwe machine omdat we echte snobs zijn geworden en net een externe maler hebben gekocht (een Eureka Mignon voor de liefhebber) en dat toch nog betere koffie zet.

1 like

Ik heb een Nespresso Magimix inissia en ik vind m echt ideaal! Heb m al jaren maar zoals je zegt, voor thuis werken is het echt ideaal om gewoon 1 kopje per keer te kunnen zetten. Ben er heel tevreden over, mooi klein apparaat met goede koffie.

1 like

Ik heb m al jaren en erg tevreden mee!

2 likes

Welke oatly soort schuimt het beste in een opschuimer? Ik heb normaal halfvolle uit de koeling en die is top, maar vaak uitverkocht. Die met calcium doet niks qua schuim en volgens mij de halfvolle houdbare ook niet. Weet iemand welke (houdbare) soort wel goed schuimt?

Barista? Voelt zo voor de hand liggend dat ik twijfel hahaha

1 like

Barista oat is mijn favoriet. Almond barista schuimt ook goed.

1 like