Koffie is leven

Dat is van alpro toch? Die vond ik echt niet lekker, wij hebben altijd oatly. Mijn schoonmoeder had laatst een Duits merk die was ook lekker

Oja ik ben in de war zie ik! Sorry

Nou zeg tegen mij maar geen sorry, wij zijn net verhuisd en hebben de oude Senseo van zolder gehaald en nu drinken we al vijf dagen Senseo (terwijl die naast ons normale filterapparaat staat nu) en we vinden het gemak even helemaal fantastisch haha

Uhh ja dit is mega logisch idd, geen idee waarom we die dan nog nooit besteld hebben! Die ga ik testen. Vind het echt een tegenvaller dat die andere niet schuimen, een heel andere koffie ervaring gelijk…

2 likes

Ik neem altijd oatly barista of provamel amandelmelk, en dan de ‘normale’ die is gezoet met stevia en schuimt als een malle.

1 like

Ik en vriend hebben nu een senseo en -sorry- we vinden de koffie hieruit best prima. Maarrrr alleen als we net een nieuwe zak pads hebben geopend. Na een week zijn die pads (uit de geopende zak) echt niet lekker meer.

Nu drinken we niet mega veel koffie (samen gemiddeld twee kopjes per dag?) en de een drinkt decafe en de ander gewone koffie.

Aangezien de pads na een week al goor worden willen we nu toch wel echt iets anders. Maar wat is een goede optie? Een apparaat met koffiebonen zou heel chill zijn, maar die lijken haast niet verkrijgbaar met twee bonenresevoirs.

Mij lijkt nespresso dan het beste, maar is dat echt veel lekkerder dan senseo?

1 like

Ja zeker

5 likes

Klinkt goed! Zijn vooral de nespresso cups het lekkerst of zijn b merken ook prima? Nespresso cups zijn wel echt heel duur :no_mouth: Perla, lidl, jumbo etcetera zijn maar de helft van de prijs van nespresso, ben benieuwd of die ook lekker zijn :smile:

Ja snap ik! Ik heb ook nespresso cups maaar eigenlijk drink ik voornamelijk Starbucks cups. En eerlijk gezegd merk ik vrij weinig verschil. Je hoeft dus zeker niet perse nespresso cups te hebben

Uit gemak omdat ik die makkelijk uit de supermarkt mee kan nemen en die zijn regelmatig in de aanbieding (ook online)

Huismerk nooit geprobeerd!

1 like

Daarnaast, als je koffie met melk drinkt, heb ik een aparte melkopschuimer en indd ook altijd met oatly baristamelk. Echt wel aanrader!
Houd bol in de gaten want daar komen nespresso apparaten en melkopschuimers echt regelmatig in de aanbieding

Ik heb hier twee jaar geleden ook advies gevraagd en ik kan me herinneren dat ik volgens mij echt precies m’n nespresso en melkopschuimer combo + welke cupjes van @Musa heb overgenomen. nog steeds dankbaar :joy::pray:

3 likes

Qua smaak is het gewoon even testen wat je zelf lekker vindt, er is zoveel aanbod in andere merken dus daar zit zeker wel iets voor je tussen. Ik heb nu sinds kort een smaak van die Lidl die me ook wel goed bevalt en af en toe haal ik ook mijn favo smaken bij Nespresso.

2 likes

Ik had eerst een hele tijd nespressocups, maar vond dat uiteindelijk duur en onhandig.
Ik koop nu altijd bij de jumbo of de Hema. Dan heb je een doos van 40/50 stuks voor 5 euro. En die smaken prima!

Een bonenmachine gaat voor jullie ook niet handig zijn, want bonen worden ook best snel muf.
Ik vind nespresso ideaal, iedereen vindt het ook lekker.

2 likes

Laatst heb ik bij kaffekapselen naast de dolce gusto cups ook weer eens filter koffie besteld. De Starbucks christmas blend. Daar maak ik nu sinds een week weer cold brew mee, super lekker. Plus het bespaart heeel veel geld tegenover al die losse plastic cupjes van de supermarkt. De volgende keer ga ik een zakje blonde halen, de blonde in de SB vind ik altijd zo lekker smaken

2 likes

Ik gebruik meestal die van Lidl, blauw en paars vind ik echt dikke prima. De paarse van Douwe Egberts zijn ook lekker en regelmatig in de aanbieding.

1 like

Hoe duur zijn lidl cups nu ongeveer? Ik kan nergens de huidige prijzen vinden!

Edit: en nog een vraag (super bedankt voor het advies iedereen): welk nespresso apparaat hebben jullie en bevalt 'ie?

Ik twijfel zelf nu tussen de krups essenza mini, de magimix essenza mini of de magimix of krups inissia.

Mocht je toch een apparaat met bonen willen, wij drinken ook 2-4 kopjes koffie per dag en hebben deze De'Longhi ECP35.31 - Coolblue - Voor 23.59u, morgen in huis
En als bonenmaler hebben we een handmaler (Hario Mini PRO Mill - Black - Keen Coffee)
dus daar kan je goed mee portioneren en beide bonen gebruiken. Koffie zetten kost al gauw 5 minuten, maar ik vind het wel meditatief en daardoor drink ik ook niet constant koffie.

2 likes

Ik heb zelf de Krups inissia, al een jaar of 8 nu, en die werkt fijn en makkelijk dus heel tevreden over.
De cups van Lidl koop ik meestal met een aanbieding (44 stuks voor €4 ofzo) dus weet de prijs van een kleiner doosje zo even niet.

3 likes

Ik heb nu 2 jaar de krups essenza mini, en deze is opzich prima, maar gaat nu toch verhuizen naar de werkplaats.
Ik wil een andere met iets meer capaciteit qua water en een grotere opvangbak voor de cupjes en een iets hogere zodat mijn thermosbeker er beter onder kan staan, want die moet ik nu altijd schuin eronder vasthouden. Ik drink ook vaak uit hoge glazen, dat past ook niet echt onder de mini.
Maar als je uit normale glazen/kopjes drinkt, en je vindt het niet erg om dagelijk de cupjes weg te gooien is het een prima apparaat.

1 like

ik heb deze ook en hartstikke fijn apparaat! @DuivenFan ik drink uit gewone glazen/koppen

2 likes

Love dit forum, zoveel handig advies, bedankt allemaal :heart:

1 like