Koffie is leven

Een doosje met 20 cupjes kost €2,39!

1 like

Mijn Nespressomachine is kapot gegaan en ik wil een nieuwe kopen. Maar ik kan niet kiezen tussen.

Ik heb een SMEG waterkoker (wit) en die is vrij retro dus ik neig naar deze:

Maar deze is meer retro en past meer bij de waterkoker en het lijkt me ook wel weer gezellig staan op het aanrecht:

Welke zouden jullie kiezen?

Poll:

• 1 (strak en simpel)
  • 2 (speels)

0 stemmers

Ligt ook aan hoeveel ruimte je op het aanrecht hebt. De eerste kun je makkelijker in een hoekje zetten en neemt niet zoveel ruimte in

Er is voldoende ruimte. Ik vind ze allebei zo leuk😂 moeilijkkk

Bij voldoende ruimte zou ik gewoon voor het gezellige ronde apparaat gaan :coffee:

4 likes

Besteld! Inclusief nieuwe smaken om te proberen😎

4 likes

Wij hebben sinds kort een espresso machine, zo’n piston machine. Ik vind dat die gemalen koffie er echt enorm snel doorheen gaat / je veel in 1 keer gebruikt. Ik had voorheen een filterkoffie apparaat. Daar zette ik met een vergelijkbare hoeveelheid gemalen koffie een halve liter koffie, waar ik nu een kopje van 7 cm hoog (weet de inhoud niet, 150 ml denk ik) kan zetten. Gebruik ik dan te veel koffie of komt dit door het verschil in maling (filtermaling vs espressomaling). We volgen de hoeveelheid uit het boekje. Ik ben hier niet zo heel erg in thuis :sweat_smile:

Kan sowieso door het verschil in maling komen, maar er zijn wel gemiddelde voor het aantal gram dat je gebruikt aan koffie voor een espresso (te lui om te zoeken sorry). Je zou gewoon eens kunnen afwegen hoeveel je gebruikt?

Ik ben inderdaad ook benieuwd hoeveel gram je gebruikt, maar het is denk ik wel normaal dat je iets harder door je koffie heen gaat met een pistonmachine. Normaal gesproken gebruik je voor een espresso van 30ml 7 gram koffie, en voor een americano doe je vervolgens 1:1 of 1:2 water, dus dan heb je met die 7 gram 60-90 ml koffie. Voor filterkoffie gebruik je volgens mij meestal een gram of 6 a 7 per 100ml dus dat is inderdaad iets ‘efficienter’.

Edit: ik lees je post nog even opnieuw en 150 tegen 500 ml lijkt me wel een erg groot verschil gebaseerd op bovenstaande. Benieuwd hoeveel je gebruikt inderdaad, en dan eigenlijk ook wel naar je doorlooptijd, is die ook niet flink lang dan?

1 like