Klussen in huis-topic

Het is bij graniet belangrijk om te weten hoe het is behandeld, als het gepolijst is, behandel je het anders dan als het gezoet (matte afwerking) is. Graniet is van nature poreus, daarom reageert het snel op veel agressieve middelen. Maar er bestaat wel granietreiniger. En daarna kun je met impregneer wel een mooi resultaat krijgen.

1 like

Dank! Ga het eens verder onderzoekenn

1 like

Kan iemand me helpen :sob:
Ik heb deze kist helemaal opgeknapt, maar wil graag iets inbouwen zodat de deksel niet dichtklapt maar enigszins wordt geremd bij het dichtdoen. Ik heb een klepsteun met gasdruk geprobeerd, maar dit werkt niet.
Moeilijke is dat we geen klepsteun aan de binnenkant van de deksel kunnen monteren, omdat deze bol loopt. Het moet dus aan de zijkant van de deksel (soort half rond). Ik hoop dat dit ongeveer duidelijk is…

Hmm zit even te denken of je scharnieren hebt die je dan aan de zijkanten kunt bevestigen? En dan met demper erop. Of een klepschaar?

Maar klepschaar klapt ook hard dicht toch, of niet? Ff googelen hahaha.
Edit: oh ik zie dat ze er ook met rem zijn inderdaad… Maar is me niet helemaal duidelijk of ze op de zijkant gemonteerd kunnen worden idd.

Misschien is dit een idee?

1 like

Dit heb ik idd al gezien, maar mijn deksel is niet plat dus ik weet niet of die dan wel te monteren is, of dat de afstand bodem-deksel te groot is :weary:

Ik ben het plafond aan het schilderen in de badkamer, zit nu net aan de eerste laag verf na primer. Bij 1 stukje komen er allemaal pelletjes van de muur (zie foto).

Weet iemand wat ik fout doe en hoe ik dit kan oplossen?

Je verf hecht niet, dus de primer is niet goed, of zit daar niet goed, of er zit vocht tussen, of iets in die richting. Deze laag moet je er met een grove borstel of met zo’n ijzerborstel allemaal afhalen en dan het onderliggende probleem oplossen voor je opnieuw verft, hier kun je niet overheen, dat blijft dan steeds weer problemen opleveren.

1 like

Dankje. De badkamer is net gerenoveerd dus vocht zou er niet tussen mogen zitten… ik heb gisteren primer gedaan recht op de gyproc… zal ik nu best deze verflaag helemaal laten uitdrogen, dat stukje weer opschuren en dan opnieuw doen?

Is er gestuct? Daar kan soms nog teveel vocht inzitten. Of misschien dat op dat stukje net wat minder primer terecht is gekomen?
Ik zou het nu laten drogen en dan vanavond of morgen inderdaad alle losse delen eraf proberen te krijgen, een staalborstel of iets in die richting werkt denk ik beter dan gewoon schuren. Maar dan moet je wel daarna de onderlaag verbeteren, anders gebeurt dit opnieuw bij de volgende poging.

1 like

Niet gestukt, ik denk inderdaad minder primer op die plek… morgen inderdaad herstellen helaas. Heel erg bedankt voor je advies.

Heb je een wat oudere woning? Bij ons gebeurd dit nl ook als we willen verven, komt van de laag die (vanaf de bouw) op het plafond aangebracht is. Ik weet niet meer hoe dat heet, maar dat zal altijd loslaten als je er gewone verf over wilt doen. Wij hebben daarom plafondplaten op al onze plafonds laten maken, lijkt heel netjes en hoeft als het goed is de eerst 10 jaar niks aan te gebeuren.

Ja het is een oude woning maar badkamer is volledig gestript en opnieuw opgebouwd, dus de verf komt over nieuwe gyproc te zitten, dus niet op een oude muur

De deur van mijn slaapkamer zit best los in de deurpost, waardoor hij trilt als het waait, trilt als iemand de deur beneden in het portiek dichtgooit, trilt als ik in mijn bed spring. De deur is ook te “kort”, er zit een gat van iets van 3cm onder de deur.

In ieder geval, ik zou willen dat die deur wat minder rammelt, enig idee wat ik daar aan kan doen? Ik dacht aan een tochtstrip maar dat helpt denk ik niet tegen het rammelen. Zou het helpen om van die vilten plakkers voor onder meubels aan de binnenkant te plakken?

Het is gewoon een kutdeur, misschien moet ik om een nieuwe vragen :’)

Vaak zitten er rubberen dopjes in de deurpost om trillen tegen te gaan, als die oud en uitgedroogd zijn dan werken ze niet meer goed. Je kunt niet kopen, voor mijn deuren kan ik geen passende maat vinden dus ik heb bij de action of Lidl een keer plastic nopjes gekocht en er op geplakt! Viltjes voor onder je stoelen zou ook kunnen. Gaat er om dat je de ruimte opvult die de deur heeft in de deurpost zeg maar.

1 like

Ja dat wil wel werken hoor. Als je de deur dichtdoet even kijken waar hij de meeste speling heeft en vervolgens niet te dikke plakkers op het kozijn doen want dan gaat ie niet meer dicht.
Kan trouwens zowel met tochtstrip als met vilt plakkers of foamplakkers. Heb hier hetzelfde probleem 2 deurkozijnen zijn echt schots en scheef, waardoor de deuren met het kleinste zuchtje wind al rammelden. Bij eentje heb ik trouwens de tochtstrip meegeverfd in dezelfde kleur als het deurkozijn. Valt amper op.

1 like

@Spaarlamp @BiloxiParish oh top, ga ik proberen. Thanks!

Je kunt ook even kijken naar zelfklevende tochtstrips, die zorgen er bij mij voor dat de deur niet meer in de sponningen klappert. Ik had echt wat speling als de deur dicht was. Door die tochtstrip is de speling weg.

1 like

Ja dit hebben wij ook gedaan en probleem opgelost! Was niet zo heel erg maar bleef net een beetje geluid maken bij wind.

1 like