Klussen in huis-topic

Oh super fijn dat je een schuurmachine hebt gekregen! Dat bespaart je echt zoveel werk in de toekomst. En Bosch is echt een goed merk dus die gaat waarschijnlijk wel een hele tijd mee.

Ik zou om te ontvetten wel echt ammoniak of st Marc gebruiken. Wasbenzine ontvet weliswaar, maar is niet geschikt voor verfwerkzaamheden/hout. Dat kun je wel op gladde oppervlakken gebruiken enzo, maar zou ik niet hiervoor gebruiken.

2 likes

Heb je wel spiritus in huis? Dan zou je met afwasmiddel kunnen schoonmaken en met spiritus het restlaagje eraf.

Maar ammonia kun je bij de AH krijgen, dus bij de boodschappen bestellen? Werkt wel het beste…

En wat is een goede schuurmachine fijn, hè!

Iemand hier ervaring met het schilderen van kunststof kozijnen?

We hebben een huis gekocht waar overal kunststof kozijnen in zitten, lekker onderhoudsvriendelijk maar ze zijn zo lelijk.

Ze zijn beetje vies wit (heel erg vergeeld) en ik ben bang dat ik me daar enorm aan ga storen. Nieuwe kozijnen plaatsen voelt onzinnig omdat ze wel gewoon goed zijn. Dus ik dacht, misschien kan ik ze aan de binnenkant schilderen? Iemand tips?

misschien kan de verf zaak helpen, maar ik weet wel dat je een goede primer moet gebruiken voordat je de verf erop doet, anders gaat het snel bladderen.

1 like

Wij hebben dat ook en heb er toen niks aan gedaan, was wel benieuwd of het kon. Ik kwam op folie uit: https://www.renoverenmetfolie.nl/diensten/kozijnfolie/. Is dit iets voor je? Zelf dus geen ervaring mee hoor, wist niet dat het bestond.

Ja ik! Hier een serre met lelijke witte kunststof kozijnen en ik wilde ze zo graag donker, zo’n andere sfeer zou dat geven. Ik heb alles geschuurd, toen primer erop gezet (gewoon van de Karwei hoor, primer voor kunststof). Toen weer licht opgeschuurd en twee keer afgelakt met ral7021 in mijn geval. Ging echt prima. Zelfs de buitenkant. Zit er gewoon goed op en ja je zal misschien een keer hier en daar een beetje moeten bijtippen maar dat vind ik echt niet erg. Wij hebben bv een deur die steeds ergens tegen aan stoot. Maar verder zit het er nog helemaal prima op. Ben echt blij dat ik dat heb gedaan!

Samenvatting

Weg

8 likes

Ahh thanks! Ziet er mooi uit. Ga er toch eens serieus over a denken.
Of die folie van hierboven, alleen vraag me af of dat met houtnerf ook mooi wordt.

1 like

De tafel is af!!

Ik ben echt apetrots, heb hem 2 lagen gebeitst.
M’n vriend vond de tafel ook echt niet mooi meer maar nu is die er helemaal gek op weer.
Ik heb nu ook echt zin de andere tafel te doen en de fotolijsten te doen :)!

Edit: nog special thanks to @BiloxiParish en @TanteBetje voor het eindeloze geduld en de tips!

37 likes

Wow wat een verschil!
Echt supermooi

Ik wist niet dat je met beits het hout nog bleef zien! Welke heb je gebruikt?

Heeel mooi!

1 like

@Max deze heb ik gebruikt!

1 like

Wat een mooie kleur!

1 like

Jaaaa heel mooi! Daar mag je met recht trots op zijn. De houtnerf komt nu ook veel mooier uit.
Nu alleen geen meloenen meer erop laten ontploffen :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Je hebt zelfs transparante beits en sommige kleuren hebben een paar lagen nodig voor ze dekken. Ik vind het echt wel een prettig product!

1 like

Ik heb buiten een grote granieten tuintafel staan. Was van de vorige bewoners en loeizwaar. Op zich een prima tafel alleen vind ik het graniet niet zo mooi, zitten ook (vet)vlekken op.
Heeft iemand ervaring om graniet te verven?

verkopen!!!

Nogal late reactie dit, maar ik zit er aan te denken om die zilveren bevestiging goud te spuiten. Heeft iemand dat al eens gedaan en wil dat? Blijft het mooi?

Ik heb zulke trapleuning wit gemaakt!
Gewoon geschuurd en witte lak erop gedaan :stuck_out_tongue:
Is gewoon egaal geworden

Ja heb ik ook aan gedacht. Alleen een tafel van dat formaat is best duur en dat geld wil ik er nu niet aan uitgeven. Plus welke gek komt een tafel met dat gewicht ophalen :sweat_smile: