Klussen in huis-topic

Wij hadden warm water uit de douche gehaald of koud water met wat kokend water erbij!

Maar voor de stuc: heeft bij ons 3 dagen gedroogd en toen is de keuken geplaatst. We hadden een soort snelstuc (volgens mij goudband/roodband), verwarming omhoog en grote ventilatoren gebruikt. En 't was ook echt droog. Onze aannemer, stukadoor en keukenleverancier zeiden dat dit prima kon.

Was buiten overigens toen ook droog en nog redelijk warm, met dit weer had ik t niet aangedurfd.

1 like

Maar ook dan moet de muur glad zijn toch? Wij hebben tegels eraf gehaald en de stuc eronder was niet goed aangebracht dus zaten grote gaten met deels wel stuc en grotendeels niet.

Met renovlies of vliesbehang kun je best wat opvangen. En als de gaten te groot zijn om gewoon op te vullen, kun je met aansmeer cement de muur wat gladder maken. Maar dat droogt veel sneller dan stuc.

1 like

Ik neem aan dat zij weten hoe lang het droogt bij welk weer en dat ze daar in de planning de tijd voor nemen. Ik ga dan niet zelf een droger huren om het sneller te doen of zorgen dat het echt droog is!

1 like

Oh zo! Ik begreep uit je eerste post dat je zelf geen rekening had gehouden met de droogtijd en het inplannen van de keuken, dus ik dacht dat je dat zelf plande, vandaar!
Verkeerd begrepen

Update: Gisteren geen loodgieter te pakken kunnen krijgen, maar vanochtend is inderdaad de wc verstopt… :sob::sweat_smile: nu een spoedservice gebeld.

Wij willen een uitbouw van ons huis en zijn hierover ook in contact met iemand. Nu is er al 2 keer een begroting beloofd en iedere keer krijgen we die maar niet.

Inmiddels heb ik contact gezocht met een andere partij. Die reageert heel snel en wilt binnenkort langskomen.

Mijn vriend wilt open kaart spelen, maar ik denk, eerst maar even van allebei een begroting afwachten.

Wat zouden jullie doen in deze situatie? Sowieso lijkt het mij toch ook niet gek om bij meerdere mensen een begroting op te vragen?

Nee het is sws niet raar om meer partijen te laten kijken en jullie zijn die lakse niks verschuldigd dus ik zou gewoon niks zeggen en om die offerte blijven vragen. Stel je hebt van die nieuwe wél al een offerte zou je het wel altijd kunnen zeggen als soort pressiemiddel? Hoewel aannemers de klussen volgens mij voor het uitkiezen hebben nog altijd…

3 likes

Nee hoor dat hoef je zeker niet te zeggen. Je zou gek zijn als je niet meerdere offertes aanvraagt voor zo’n klus. (Tenzij je de eerste partij mondeling al toegezegd hebt, dan is het wel iets minder netjes). Lijkt mij dat iedereen dat doen, en zij dat ook zeker weten.

4 likes

Nou het is een beetje apart gegaan. We hadden iemand die het zou doen, maar die had het te druk en kwam met deze andere die dus amper iets laat horen. Ze zijn hier samen geweest maar hadden direct een minder gevoel bij hem, en dat wordt versterkt door de begroting die maar niet komt (maar wel wordt gezegd, eind herfstvakantie heb je m). Een echte toezegging is er niet geweest maar denk dat hij er wel vanuit gaat dat hij de klus bij ons gaat doen.

Het is zeker niet raar om andere partijen ook om een offerte te vragen. Ik zou het denk ik wel aan die eerste partij laten weten. Een bericht in de trant van: “Je zou in de herfstvakantie de offerte sturen. Omdat we nog niks gehoord hebben, hebben we inmiddels ook een andere partij om een offerte gevraagd. Mocht je nog interesse hebben in de klus, ontvangen we de offerte graag (datum)”.

1 like

Oh ik zou er dan al klaar mee zijn eerlijk gezegd. De herfstvakantie is 1.5 maand geleden! Als het nu al zo moet met een offerte, hoe gaat het dan straks met de werkzaamheden zelf? Komt hij dalijk ook niet opdagen ofzo. Ik zou gewoon ook andere bedrijven benaderen. Mocht je toch ineens een goede offerte krijgen en een goed gevoel hebben kun je anderen alsnog afzeggen.

1 like

Dit gebeurt echt vaak en vind ik super irritant. Ik probeer er vaak maar doorheen te kijken, omdat veel werkmensen toch echt beter zijn in het daadwerkelijke werk en minder in de communicatie eromheen. Maar irritant is het wel. Ik zou hem misschien nog een keer bellen en zeggen dat je écht graag een beslissing wilt maken?

Wij hadden vorige week hetzelfde, eindelijk de offerte gehad (ook door de brievenbus gegooid, ipv per mail en het ding stonk naar sigarettenrook! Bizar haha) nog nagebeld voor een vraag maar toen kreeg ik geen antwoord. Dus daar heb ik dan wel een minder gevoel bij en doen we uiteindelijk de klus ook niet.

We hebben sinds augustus een nieuwe voordeur. Een maand of twee geleden ging de deur klemmen aan de onderkant en schuurde daardoor over de drempel. De timmerman is toen gekomen, deed een duimstok tussen de kier bij de scharnieren daar en de deur open en dicht, en toen was het opgelost. Echt een trucje van een minuut. Had te maken met de scharnieren of zo zei hij. Maar nu is er dus weer hetzelfde aan de hand… Zowel mijn vriend als ik weten niet hoe we het op moeten lossen en de timmerman was niet bereikbaar maar kan waarschijnlijk donderdag pas komen. Hebben jullie enig idee wat hij deed en wat ik moet doen om het te verhelpen? Ik wil dit echt niet elke paar maanden hebben hoor, het is een deur van €2500, lijkt me toch dat dat permanent opgelost moet (kunnen) worden.

Dat komt waarschijnlijk door het weer. Mijn deur klemt ook als het kouder wordt of regent, het hout zet dan uit waardoor de deur strakker in het kozijn komt te zitten en gaat klemmen. Ik zou er niet teveel af laten schuren omdat je dan juist kieren krijgt met warmer weer. Op internet kun je meer tips vinden, maar dit is niet zo 123 te verhelpen helaas.

Onze voordeur zet uit door het verschil warm-koud. Hij klemt maar gaat wel open en dicht. Kan t zoiets zijn?

1 like

@Stofdoek @Feather nee het heeft niks met het weer te maken maar met de scharnieren. De timmerman ‘reset’ de deur als het ware door dus bijv. een duimstok tussen de kier aan de kant van waar de scharnieren zitten te klemmen en dan de deur open en dicht te doen. Dan schiet de deur weer goed in het scharnier. Dat trucje heeft hij ons wel laten zien maar het lukt ons allebei niet :sweat_smile:, dus was benieuwd of iemand hier een goede uitleg had zodat we het tijdelijk even oplossen. De timmerman moet hier maar een permanente oplossing voor zoeken.

Ik kan t vanmiddag wel even aan mijn vriend vragen! Wij hebben alle deuren in huis een keer uit de scharnieren gehad en er weer in gezet (zelf gedaan) waarbij t soms ook niet helemaal lekker ging. Misschien weet hij het.

Als dat eens in de zoveel tijd nodig is dan zitten er verkeerde scharnieren in (of ze zijn fout bevestigd), ik zou het echt 3en permanente oplossing voor eisen. Zou echt niet nodig moeten zijn.

Gaan we ook zeker doen als hij hier donderdag komt! Maar voor nu schuurt die hele onderkant van de deur kapot over de drempel, dus wil het voor nu even gefixt hebben. De timmerman zegt dat het komt omdat het messing scharnieren zijn en die minder sterk zijn, maar dan nog. Dit lijkt me niet de bedoeling.

@Feather Ah dat zou top zijn! Dankje!

1 like