Klussen in huis-topic

Die laag water in de vaatwasser is niet ok. Dat is echt een teken van verstopping. Mijn vaatwasser is er zelfs van overleden. Ik had ook een verstopping veel verderop in de rioolbuis. Probeer eens een emmer warm water door je toilet te doen, trekt het snel weg? Zo niet, dan loodgieter erbij!

1 like

Thanks voor de tip! Net een volle emmer erdoorheen gegooid en ging super snel weg, alleen het fonteintje blijft wel een minuut of anderhalf lang ‘naborrelen’…

1 like

Dan zit het mogelijk verderop in de buis. En staat er nu extra water in de vaatwasser? Je zou het met een ontstoppingsveer kunnen proberen. Maar bij mij zat het nog verder weg, dan de 5 meter. Pas toen de stop steeds doorsloeg, en daarna de wc verstopte heb ik er iemand bij gehaald, en toen was mijn vaatwasser doorgeroest. Niets meer aan te doen. (en helaas duur)

2 likes

Thanks voor je advies! Klinkt inderdaad niet fraai hahaha. :sweat_smile: Het zou inderdaad kunnen dat het dan verderop in de buis zit. We gaan morgen maar een loodgieter bellen!

1 like

Ik kan voor mijn stopcontacten niet alleen los de afdekplaatjes kopen. Om ze van wit naar zwart te krijgen, zou ik dus alle stopcontacten moeten vervangen en dat vind ik eerlijk gezegd erg zonde voor m’n portemonnee als voor het materiaal. Met name omdat ik exact hetzelfde type zou moeten kopen en omdat we hier toch niet al te lang meer willen blijven wonen.

Kan ik de afdekplaatjes ook gewoon zwart spuiten? Heeft iemand dit al is gedaan?

1 like

Bonnie heeft dat gedaan in haar verhuisvlogs. Geeft ook tips.

3 likes

Ik heb inderdaad Bonnies tips gevolgd en een paar lichtknoppen matzwart gespoten. Pakte goed uit!

2 likes

@kali is het gelukt met de toiletpot en hoe lang deed je ongeveer over de klus? Mijn vriend wil dit binnenkort ook gaan doen, maar het is onze enige wc in huis en ik ben bang dat we straks ineens drie weken zonder wc zitten door een tegenvaller, haha.

ja gelukt! het is op zich niet heel moeilijk, er kunnen alleen wat moeilijkheden ontstaan zoals waterleidingen die niet op een lekkere plek zitten en afvoergaten die misschien niet zo aansluiten als hoe je je toilet zou willen hebben staan (die van mij staat iets te ver naar voren voor mijn smaak nu)

ik ben meer van het beginnen en kijken waar ik tegen aanloop plus ik had een verkeerde gebruiksaanwijzing dus ik heb een beetje zitten kutten, het beste is als je gewoon een youtube filmpje volgt. het is echt best simpel als je het eenmaal door hebt en de stappen normaal volgt.
oh en als je iets en advies nodig hebt ga ajb niet naar de gamma maar naar zo’n warmwaterwinkel. maar is eigenlijk altijd bij advies nodig hebben en gamma personeel 🥲

1 like

Ik had even geen rekening gehouden met het feit dat we moeten wachten tot de stuc droogt voor we de nieuwe keuken kunnen plaatsen, waardoor we minstens twee weken zonder keuken zitten.

Hoe doen mensen dat? Op zich hebben we een extra koelkast, een losse combimagnetron en wil ik misschien sowieso al een extra inductieplaat kopen. Maar hoe the fuck doe je dan de afwas??we hebben verder geen warm water beneden, alleen in de badkamer. Of is dat ook meteen mijn antwoord :’)

Ik denk t wel…

Of jezelf voor t eten bij vrienden en familie uitnodigen;)

4 likes

Jazeker, wij deden de afwas in de douchecabine omdat de wastafel niet diep genoeg was om fatsoenlijk te kunnen afwassen :joy:

1 like

Hahaha misschien kan ik m’n kind wel in bad doen tegelijk met de afwas.

Nouja het is maar een paar weken gelukkig.

1 like

Haha wij hebben ook een maand lang de afwas in bad gedaan… Niet heel handig, maar het lukt wel!

1 like

Dit is een van de vele, maar misschien wel de grootste reden waarom ik een bloedhekel aan stucen heb. Lang leve behang!

1 like

Als je een goede monteur hebt kan de keuken gewoon geplaatst worden! Ze moeten alleen wat voorzichtig zijn.

Ik weet het niet meer hoor, heb sinds een week de sleutel en zijn er door de opzichter opdrachten uitgezet ivm achterstallig onderhoud. Het is net heel lelijk opgeknapt en het toilet waarvan de tegels loshangen weet niemand hoe en wat. Moet ook weer mailen dat bepaalde ramen niet open gaan en dat het hang en sluitwerk niet goed is. Wordt echt gek, voel me zo’n enorme zeikerd. Je zou denken dat ze een huurwoning goed opleveren…

Ik zou een bouwdroger huren, die ontvochtigt
Anders kan het best lang duren met het huidige weer, zeker als je stuclaag dikker is
Zelf zou ik niet de keuken laten plaatsen als het nog niet droog is want dat is achteraf irritant met schilderen om de keuken heen!

Verder zou ik een kookplaat kopen/regelen

Duurt nog een paar maanden voor het gedaan wordt! En het is een professioneel bedrijf dus ik neem aan dat ze daar zelf rekening mee houden haha.

Snap niet helemaal wat je bedoelt met die laatste zin, maar ik begrijp daaruit dat zij regelen dat het op tijd droogt?
Dan is er geen probleem toch?
Sorry misschien begrijp ik je verkeerd