Klussen in huis-topic

@anon18050057 toevallig hebben mijn ouders 2 weken geleden de schuur opnieuw laten dak-bedekken (is dit een woord?) omdat de nieuwe buren bezig waren met verbouwing en ook hun schuurdak gingen doen.

Ze hebben hier € 800 voor betaald (wel zwart) dus ik denk dat € 1000 een prima prijs is en die € 6000 echt bizar hoog!

1 like

Niet een schuur, maar ik heb ruim een jaar geleden een rekening voor moeten schieten van het platte dak boven een uitbouw (keuken) en dat was formaat prima schuur. Dat was ca 1200 euro voor 6m2. Ze waren in minder dan een dag klaar en er hoefde geen steiger oid gebouwd te worden. Ik merk zelf nu met offertes dat het heel erg scheelt of een bedrijf wel/geen steiger, lift oid erbij doet in de offerte. Aannemers doen het standaard wel en onze klusjesman standaard niet (vast ook een verschil in hoeverre iemand zich houdt aan dingen als Arbo?).

Die 6000 klinkt als “ik heb wel meer/grotere klussen te doen dus liever niet maar als iemand 6000 euro wil betalen dan ga ik wel op dat dak staan”.

2 likes

Super bedankt voor jullie reacties! Dit helpt :slight_smile: de klusjesman heeft de offerte nog een keer nagekeken en ook gezegd dat hij mensen liever geen oor aannaait en dat hij dit gewoon een goede prijs vond haha. Hij moest ook lachen omdat hij dit nog nooit gehoord had, maar dat hij natuurlijk graag de prijs hoger wilde maken als wij dat wilden. De aannemer ga ik afbellen. Ik vermoed inderdaad een beetje zoiets wat @Feather zegt.

@Adje Wij zijn ook een klein dorp in NH VOL klusjesmannen, dus het is hier denk ik ook wel gebruikelijker.

2 likes

Wij willen de bovenverdieping en de zolder gaan verbouwen! Heel veel zin in maar pffft wat een klus wordt dat :sweat_smile: Alles isoleren+dubbelglas+zonnepanelen, van de zolder twee kamers maken, plafonds eruit en indeling bekijken op de eerste verdieping en de elektriciteit vernieuwen wordt het in het kort :money_with_wings:
Binnenkort een afspraak maken bij een financieel adviseur over de financiën en eens kijken of we nog een goede aannemer kunnen krijgen.

1 like

Ik heb in mijn nieuwe huis een venster tussen 2 kamers (slaapkamer en hal). Geen bovenlicht boven een deur, maar gewoon in mijn muur. Om meer licht in het halletje te krijgen denk ik, maar ik kan niet slapen ‘s nachts door de felle buitenlamp. En we hebben een hele steile buitentrap dus dat lampje buiten kan niet uit

Maw: hoe kan ik dat raam op een beetje mooie maar niet al te dure manier donker krijgen?
Een stof plakken, of licht verduisterende folie?
Wil geen zwart, dat staat heel gek denk ik

Zal dit weekend ff goeie foto’s maken van het probleem haha dit blijft vaag denk ik zo.

Welke kleur is je muur? Anders zou ik gewoon een dik wit papier (of andere kleur kan ook) er op plakken

1 like

Wit idd! Met een andere muur ernaast in Plum.

Zei mijn moeder idd ook, via hobbywinkel dik wit papier/karton plakken

Het glas heeft ook relief dus dan zou folie niet mooi pakken vermoed ik. Tnx voor meedenken!

Kan het raam open? Je zou het ook van de buitenkant wit kunnen schilderen, dat zou ook nog veel kunnen doen! Dan wordt het misschien wat mooier melk-wit licht.

1 like

Ik heb vandaag radiator- en vensterbankfolie geplakt en de vensterbankfolie zie je best wel goed, zou de werking ervan minder worden als ik het wit spuit met verf?

Dat is niet van dat zilveren spul toch? Denk dat dat wel kan.

Ohh boy !
Wij hebben nu 3 dagen de sleutel van ons nieuwe huis! Dus wij zijn druk bezig in hoeverre dat kan met 2 corona besmettingen in huis. Lekker timing…

Iemand een ultieme tip om een muur met spachtelputz te verven? Het duurt zo lang met een roller en je moet er alsnog met een kwast langs…
Het zit op de hele boven verdieping :weary:

1 like

Zo’n hele fluffy roller en dan een kleine van max 10cm. Niet te weinig verf erop ook en niet te snel werken. Maar het blijft een rotkarwei. Ons vorige huis had beneden een vergeelde/alsof er gerookt was kleur en we begonnen heel enthousiast net grote rollers pfff. Na een dag over op kleinere rollers en dat ging beter. Maar nog steeds vloeken erop hoor.

Balen ook zo qua timing, hopelijk knapt iedereen snel op!

2 likes

Wij hebben een paar muren met spachtelputz en vond 't best meevallen. Niet zo makkelijk als een gladgestucte muur maar vond het ook geen diepe ellende. Inderdaad de tips van @suikerklontje en een kwast bij de hand voor plekjes die niet mooi pakken met de roller. Even aanstippen met de kwast en dan met een roller eroverheen.

1 like

Ohja dat met die kwast deden wij op een gegeven moment idd ook als we zagen dat het niet goed pakte ergens. Scheelt veel!

Ik ben nog altijd zo blij dat wij toen beneden zijn begonnen met schilderen. Boven namelijk wel gladgestucte muren en dat was nu appeltje-eitje. Denk als we boven waren begonnen beneden nog harder tegen had gevallen.

1 like

Haha wij hebben 2 klussen gehad in de eerste weken die zo kut waren dat daarna alles enorm mee viel (asbest verwijderen en vloerbedekking met tienduizend lijmlagen van de trap halen). Alles daarna werd een ‘oh dit valt best wel mee. Weet je die trap nog…’ Bijna een tip opzich: begin met het moeilijkste.

5 likes

Thanks, ideaal is anders, vooral omdat er nu niemand op onze kinderen kan passen :wink:

Kleinere roller klinkt idd beter, daar kun je misschien ook makkelijker druk mee uitoefenen.

Gelukkig is beneden alles glad!

1 like

Wij hebben allerlei soorten (lelijk) stucwerk in huis, en bij allemaal ging het met een verfspuit er mooi op. Die kost ~140 euro oid, je moet echt ALLES afplakken maar wij zijn wel blij met het resultaat.

1 like

Weet iemand of het erg is dat het fonteintje op de wc borrelt als je de wc doorspoelt? Kan dat kwaad? Op het internet lees ik allemaal verhalen over verstopping… daarnaast staat er ook een laag water in de vaatwasser, maar onder het filter. Is dat normaal? Of is dat ook een teken van (diezelfde) verstopping…

Ik weet niks van vaatwassers, maar kan dat borrelen niet komen door hoe de afvoer van beiden is geplaatst? Onze wasbak en wasmachine zaten op eenzelfde afvoer (sifon met wasmachine aansluiting) en had dat toen ook. Nu hetzelfde met vaatwasser en spoelbak.

4 likes

Bij ons borrelde dat aaaaltijd als het even flink had geregeld. Maar het heeft in de 30 jaar dat ik leef nog nooit problemen qua verstopping opgeleverd.

2 likes

Ja volgens mij zitten ze inderdaad op hetzelfde aangesloten! Dat zou het kunnen zijn idd…