Klussen in huis-topic

Ik heb laatst betonhaken ontdekt en er ging een wereld voor me open :grinning_face_with_smiling_eyes:

Het gaat wel in je muur maar het zijn heel dunne pinnetjes, dus het maakt als het goed is niet echt een gat. Ik heb zelf het idee dat je met van die plakdingen vaak uiteindelijk alsnog schade hebt, dus vond dit wel een chill alternatief.

2 likes

Heeft iemand hier een tip voor 1) een bedrijf dat een prefab dakkapel kan plaatsen in de omgeving Utrecht of 2) een bedrijf dat een ligbak kan plaatsen in een bestaande badkamer?

Weet iemand of je het aanrechtblad van een bestaande keuken kunt verhogen zonder de hele keuken te verhogen? Zou je een soort tussenstuk kunnen maken ofzo? Of een nieuw blad bovenop het bestaande blad plaatsen?

Misschien door een dikker aanrechtblad te plaatsen? Hoeveel moet hij omhoog? Wij hebben een veel dunner aanrechtblad genomen dan er zat en daarvoor zitten alle kastjes nu hoger op de muur met een hogere plint zodat de hoogte hetzelfde is gebleven (hadden al iets hoger dan standaard). Maar wij hebben de hele keuken vervangen dus dat is een andere situatie. Als ik zie hoe het aanrechtblad is vastgemaakt, zou je in onze keuken niet zomaar een tussenstuk en ander blad kunnen plaatsen bovenop het bestaande blad. Dat ga je heel goed zien en wordt niet heel mooi.

Nee he, daar ben ik ook bang voor. Het enige wat ik kan bedenken is een frame op de kastjes bouwen en daarop een nieuw aanrecht plaatsen en dan voor het ‘gat’ wat je er tussen hebt een soort plint plaatsen. Maar ondanks dat je die plint helemaal in dezelfde kleur als de kastdeurtjes kunt maken blijft het wel een soort extra lijn natuurlijk…

We hebben nu een vrij dik houten aanrechtblad, 6-8cm schat ik, maar ik zou liever een slank composiet aanrecht willen, dus dan kom je nog lager uit. We zijn beide lang dus elke cm hoger is winst, zeg maar.

Massief is wel duur, wij waren voor onze houten vloer op ongeveer 50m2 bijna 9k kwijt. Maar dan wel de vloer van onze dromen haha. Overigens zou ik het zelf op de bovenverdieping niet gauw doen, omdat je daar in ons geval erg weinig bent. Liever beneden een heel mooie vloer en boven wat minder, dus daar hebben we gewoon mooi laminaat.

1 like

Wij hebben ook een eiken houten vloer. Beneden 2x geolied en boven 1x geolied. Ongeveer 85m2 of zo denk ik voor net geen 10k. We hebben ook vloerverwarming. Beneden is het gelijmd, boven zwevend gelegd. Denk dat de beneden vloer samen 6k was en de vloer boven 4K dus voor 5000 moet dat best lukken.

We zijn er super super blij mee. Hebben het laten leggen door een heel familiebedrijf in een dorp in Friesland (wil de naam hier niet noemen maar Google maar dan vind je t wel).

1 like

help, ik wilde een nieuw toilet installeren maar de watertoevoer zit te hoog :confounded: ik kan niets vinden op google, misschien zoek ik verkeerd, maar weet iemand of er een soort verloopstukje bestaat ofzo?

Heb je een warmteservice in de buurt? Zou daar advies brahen en een stukje kopen!

1 like

oja heel veel zie ik en ééntje om de hoek!heel erg bedankt, had nog nooit ook maar van een warmteservice gehoord, haha

1 like

Echt een geweldige winkel! Ze helpen zo goed

1 like

Heb je misschien al aan gedacht, maar die watertoevoer moet in een bepaalde hoek worden aangesloten want anders krijg je lekkage. Zou dus zeker even advies vragen vwb de maten!

1 like

dankje! na verder doorzoeken gisteren wilde ik mu eigenlijk gewoon naar de gamma gaan om een flexibele waterleiding te halen, ik zie op internet ook dat dat vaker wordt gebruikt om sanitair aan te sluiten. als die gewoon goed past op de originele leiding en de wc aansluiting, kan die dan nog lekken?

Ik weet het niet zeker want wij hadden koper maar ik neem eigenlijk aan van niet omdat een flexibele leiding flexibel is (goh). Dus niet zoals koper dat het net verkeerd kan zitten waardoor de aansluiting niet waterdicht is. Dan moet je wel nog steeds een goedpassende koppeling hebben en de verbindingen omwikkelen met Teflon.

Pff, we moeten het dak van ons schuurtje laten vervangen en nu hebben we een offerte voor €1000 gekregen (via-via dakdekker) en eentje van bijna €6000 van onze aannemer. Vind dat zo’n bizar verschil, maar er staat echt precies hetzelfde op de offerte. Vind dat altijd heel lastig, je vraagt je echt af wie er nou gek is van deze twee.

Je geeft aan via via dakdekker, heeft het bedrijf bij bekenden van jou een klus gedaan en is dat goed gegaan? Ik vind het zelf altijd wel fijn als anderen een goede ervaring hebben bij een bedrijf. En je kunt ze altijd nog een keer bellen om te overleggen over de offerte natuurlijk. Kwamen ze ook goed over toen ze hebben gekeken?

Dat weet ik niet zeker, volgens mij wel, de buurman raadde hem aan. Ik hem hem nu gewoon een eerlijk bericht gestuurd dat we zijn activiteitenlijst erg goed en gedetailleerd vinden, maar dat we het bijna niet vinden kloppen met de prijs, of we iets missen? Hij kwam heel goed over en heeft het ook heel goed bekeken!

We hebben sowieso nog 1 offerte open staan, dus ik hoop dat die er mooi tussenin ligt en meer naar de laagste prijs neigt :stuck_out_tongue:

Wel goed om de andere offerte nog af te wachten en het gevoel moet goed zijn. Wij hebben wel eens aannemers over de vloer gehad die liever koffie lijken te drinken, dan kritisch naar de klus te kijken.
Succes iig.

Is het echt het dak vervangen of alleen het dak opnieuw dekken?
Vind 6000 wel erg veel. Hoe lang denkt die aannemer er mee bezig te zijn?

1000 euro voor een schuurtje is hier in onze provinciestad een hele normale prijs. Ik weet niet hoeveel m2 je schuur is, maar meer dan een dag werk zullen ze er niet aan hebben. Daarnaast denk ik ook, het is je schuur. STEL dat het gaat lekken, dan is een lekkende schuur ook niet het grootste probleem van de wereld. In je woonhuis is dat weer een ander verhaal.
6000 euro, die aannemer is niet goed in z’n bol. Voor een schuur, man man.

1 like