Het ene bedrijf keek inderdaad ook via google deden een berekening en daarmee was het basta. Een ander bedrijf keek ook mee maar zeiden wel dat langskomen het beste was. Ik belde ook meer voor informatie maar dat kon het eerste bedrijf ook niet zeggen. Maar ik denk dat ik ze gewoon ga laten langskomen dan. Vind het zelf altijd wel prettig om een beetje informatie al te hebben. Welke merken goed zijn en verschillende manieren van installatie.
Op dit moment zijn kozijnen belachelijk duur. Hout is niet te doen qua prijs en kunststof is ook vaak tekort waardoor de prijzen door het dak vliegen.
Het is allemaal schreeuwend duur maar de verwachting is dat het nog duurder word.
Wij hebben ons naambordje (buitenmuur) vervangen door een nieuwe. Deze is alleen kleiner dan de oude. Er zitten nog gaten van de pluggen. Heeft iemand een goede tip zodat ze iets minder opvallen?
Als je bakstenen hebt: vullen met een beetje snelcement? Wij hebben dat buiten gedaan door snelcement in een slagroomspuit te doen, dan een beetje in het gaatje spuiten en afstrijken met een plamuurmes of oud pasje.
Ja bakstenen inderdaad. Ga ik dat proberen! Zie dat ze het ook op kleur hebben (hebben rood nodig namelijk)
Dankjewel!
Ze verkopen dat ook in een kit tube!
Oh nog handiger! Thanks, ga ik naar op zoek.
Heeft iemand weleens betonhaken gebruikt en werkte dat?
Deze dingen dus. Ik ben een gallery wall aan het maken maar ik wil liever niet onnodig gaten boren voor de kleinere en lichtere dingen. Spijkers krijg ik er niet in geslagen, daar is de muur te hard voor. Nu kwam ik dit tegen maar die pinnetjes lijken me zo fragiel? Ben benieuwd of iemand er ervaring mee heeft.
Ja ik gebruik deze op mijn betonmuren waarin spijkers niet werken. Deze dingen zijn top hoor! Blijven goed hangen en kunnen kunnen bijv. fotolijsten goed houden.
Ja ik ook! Heb vorige week alleen mis gemept en het haakje eraf geslagen
Maar ze werken heel fijn vind ik.
Heeft iemand goede tips voor de beste methode om strakke verflijnen te krijgen tussen muren en muur en plafond?
Ik zat te kijken naar verschillende afplaktapes, maar toen kwam ik tegen dat je ook met een spackmes of verfliniaal kunt werken. Dit lijkt me ideaal, omdat je dan niet van tevoren hoeft af te plakken. Maar ik twijfel, omdat je die techniek op de meeste websites en diy filmpjes niet tegenkomt. Iemand ervaringen?
En iemand ook ervaring met de verfkwasten en rollers van de action? Is het wat of kan ik die beter ergens anders halen?
Wij hebben geplakt met masking tape én een verflineaal gebruikt om het echt strak te krijgen. Maar wij hebben een oud huis waar niks recht loopt dus alleen afplakken was niet voldoende omdat de tape nooit helemaal recht kwam te zitten.
Vond zelf de action kwasten echt niet fijn. Wij hadden een paar duurdere kwasten en die zijn veel mooier gebleven. Als je verf hebt op waterbasis dan kan je ze gewoon uitspoelen ene opnieuw gebruiken. De action kwasten heb ik gebruikt als wegwerpkwasten voor verf die je niet kan uitspoelen maar na een dag schilderen gingen de haren al uiteen staan en uitvallen. Rolhouders waren prima, lakrollers zelf die daarbij zaten heb ik gelijk weggegooid want gebruikten toen al een tijdje hele fijne waar we er ook veel van hadden. Muurrollers van de action niet geprobeerd, die hadden we van de Gamma en ook steeds uitgespoeld.
Ik heb goede ervaringen met de paarse (? In ieder geval die voor strakke lijnen) tape van de action, en dan met witte latex even het randje overschilderen zodat alle verf die toch onder de tape kruipt wit is. Ik vind het meeste van de action prima, als je accepteert dat het wegwerpmateriaal is. Mijn vader saust al 40 jaar met zijn favoriete blokkwast, dat gaat echt niet gebeuren met die van de action. Ik vind de iets duurdere kwasten van action prima, en voor rollers ben ik naar de gamma gegaan, die lichtgrijze met korte vacht zijn geloof ik speciaal voor glad resultaat, die vond ik superfijn. Die van action zuigen heel veel verf op en verliezen pluisjes.
Ik had dit ook in mijn huurwoning. Ik heb alles zoveel mogelijk afgeschuurd en daarna met radiator verf in spray geverfd. Was niet helemaal perfect (met name de achterkant) maar een enorm verschil en een stuk frisser!
Heb even gezocht en foto’s gevonden!
De echte frogtape (groen, geen namaak ook dus) werkt écht goed. Recent op grof structuurbehang het onderste gedeelte van de muur geschilderd en het bovenste gedeelte niet en het was superstrak.
Super slim dit, even check of ik 'm goed begrijp: je plakt eerst de tape in de hoek tussen muur-muur of muur-plafond en gaat dan met een kwast met witte verf een keer over de rand tape-muur die je wil schilderen? En dat is dan vooral zodat er geen verf onderdoor loopt omdat je de aansluiting al hebt dichtgeschilderd?
Ja precies!
Weet je nog waar je die duurdere kwasten hebt gekocht?