Klussen in huis-topic

Bij de plaatselijke kluswinkel dus daar heb je weinig aan, haha. Ik zie dat ze op deze site verkocht worden: Sam R7 Kwasten | Verf & Accessoires | Toolstation

Dacht dat ze duurder waren, maar dat is dan vast de marge van die kluswinkel. We hebben ook kwasten van Gamma (deze in verschillende maten: GAMMA | GAMMA kwast rond voor watergedragen verf maat 14 kopen? | kwasten). Ik vind ze in kwaliteit ietsjes minder dan de andere, ze gaan nu na veel uitwassen al iets uitstaan, maar wel een prima keuze en in ieder geval beter dan de Action kwasten die tijdens het verven al gaan uitstaan.

2 likes

Ik vind de kwasten van de action heel fijn juist. Het gaat dan om de kwast met grijze haren en een groen touwtje. Laten geen haren los en blijven mooi compact. Ik kan er heel strak mee verven.

4 likes

Verkleurd dit niet?

Het heeft er 3/4 jaar goed opgezeten, daarna ben ik verhuisd :sweat_smile:

Ik twijfel om ook onze lelijke radiator in de keuken te spuiten. Huurwoning en allemaal shit kwaliteit waardoor het vet snel gaat roesten.

Bij ons zit op sommige buizen de lak al zeker 15 jaar en niks is verkleurd. Allemaal verwarming overigens.

@FISSA geen verkooptruc! Muurverf en lak zijn op basis van water en die verf wordt aangetast door de hitte van de verwarmingsbuis. Het gaat dan bladeren, verkleuren, roesten etc. Dus altijd hittebestendige verf gebruiken. Bij ons is één buis met muurverf gedaan door vorige bewoners (heel duidelijk want pot stond er nog praktisch naast) en dat was echt 1 grote ellende.

Mijn laminaat is verpest. Er zit een hele grote kier tussen twee planken. Hoe fix ik dit?

Internet zegt alles eruit. Maar de vorige klusser heeft sommige planken gelijmd aan de onder vloer. Dan zou ik dus alles moeten vervangen. Kent iemand nog simpelere oplossingen?

2 likes

Ha toevallig zag ik laatst dit filmpje op youtube!

3 likes

De kier is tussen twee rijen en niet zoals in het filmpje. Daarnaast kom ik erachter dat sommige planken het klik systeem eraf is gevijld. Dus dit filmpje kan ik niet gebruiken. Thanks anyway.

Ben bang dat ik de kamer opnieuw moet leggen.

Hoe kan dat zomaar als het verlijmd is? Dan zou er toch ergens iets los moeten liggen dat is gaan schuiven? In dat geval zou je het terug moeten kunnen schuiven. Als de kier is ontstaan door werking/te smal leggen dan wordt het lastiger want dan ga je altijd ergens iets overhouden. Edit - bij ons lag alles los, ik heb het aangeduwd en een smal latje ergens achter een kast tussen de vloer en plint geduwd om dat gat op te vullen en zorgen dat het niet weer schuift. Moeten het ooit wel opnieuw leggen maar tot we dat geld hebben ligt het er nu prima bij.

Kan je een los stuk laminaat (bv zo’n proefstuk) kopen en op maat snijden en ertussen stoppen? Ziet er misschien gek uit maar denk minder gek dan echt een gat. Anders een vloerkleedje, haha.

1 like

Bij een vervanging van iets hebben ze ipv opleggen een plank de klik stukken afgezaagd en toen die losse plank gelijmd. Dus die sluit niet aan op de rest. Gaat ook niet aansluiten want is een losse plank.

1 like

Weet niet of dit het juiste topic is maar ik kom ergens niet helemaal uit.

We willen misschien onze hypotheek verhogen om nog wat te verbouwen en we moeten voor de taxatie een verbouwingsspecificatie invullen. Bepaalde dingen geven we uit handen dus die bedragen kunnen we zo overnemen van de offerte. Maar bijvoorbeeld het afwerken van de dakkapelen doen we zelf. Maar hoe gok ik dat? Kan ik gewoon een grove schatting maken of moet ik nu het aantal gipsplaten etc uitrekenen?

Bij ons was een grove schatting voldoende.

1 like

Ook hier was een grove schatting voldoende, de adviseur raadde wel aan om ook een stelpost voor onvoorziene kosten mee te nemen.
Mocht er dan toch iets niet zelf afgewerkt kunnen worden je alsnog geld achter de hand hebt om het alsnog uit te besteden.

1 like

En @Hetty Ah dat is echt een top tip.

Heeft iemand van jullie weleens zelf een plafondlamp opgehangen? Ik vond een stappenplan, maar ik vind het nog best lastig. Ik weet trouwens vrij weinig van elektriciteit, dus hoe simpeler de uitleg is, hoe beter. Er hangen trouwens nog geen lampen op de plekken waar ik ze wil (2 stuks).

Wel 2 aansluitpunten? Hoeveel draden komen eruit?

1 like

Wat komt er al wel uit je plafond? Gewoon draadjes? Zitten er kroonsteentjes aan, hangt er een haakje oid.

Uiteindelijk is het draadjes bij elkaar zoeken, aansluiten, de draad strak trekken zodat de lamp tegen het plafond zit en klaar. Wel even de stroom uitschakelen, zeeeeeker als er geen kroonsteentjes opzitten.

1 like

Iemand hier wel eens z’n trap zelf bekleed met PVC? En dan niet geheel, maar zo:
image

We hebben een nieuwbouw trap. Vandaag geschuurd. Willen ‘m dan nu eerst helemaal in de lak zetten komende 3 weekenden. En daarna dus pvc erop. Het lijkt echt een ontiegelijke kut klus? Heel precies etc. Dus ik zoek positieve ervaringen en tips :joy:

We denken nu aan met een trap spin? Op de Karwei DIY doen ze het met tape maar denk dat ik daar helemaal agressief van wordt (dat je het van de trede trekt en dan aan elkaar vast plakt en 3&#%j!)

@Hazel en ik zeggen: Upstairs Traprenovatie.

1 like