Klussen in huis-topic

Nee volgens mij stinkt het niet!
Meer dat je dan een tijdje met ongelakte deuren zit
En zie ons er wel voor aan om het dan vervolgens ook nog uit te stellen om ze te schilderen omdat we dan verbouwingsmoe zijn haha

1 like

Zo hebben wij het hier 8 jaar uitgesteld om een deur te schilderen :sweat_smile:

2 likes

Stinkt helemaal niet hoor ! Ik snap het wel dat je het dan misschien langer gaat uitstellen maar het bespaart zóveel moeite

Wij zijn van start met onze verbouwing. Vorige week is er 5 dagen gesloopt door ons, vrienden en familie. 2 containers van 12 kuub gevuld met schoon puin (dus zonder hout, lood, ijzer ect). :flushed: Gelukkig via een kennis een klein grondwerkmachineding (bobcat?) kunnen lenen, anders waren we nog niet klaar geweest en waren er wel meer rugklachten geweest. Dus aanrader: anders zo’n ding huren! Heeft ons wel veel kosten bespaard en vanaf vandaag begint de aannemer. Ik kan nog steeds niet geloven dat dit grote project echt kan en van ons ‘wordt’.
Ik leg mijn verbouwavonturen trouwens ook vast op insta, mochten er mensen geinteresseerd zijn: marleenskeuken

15 likes

Leuk! Ga het volgen!

1 like

Wat leuk, wat ga je allemaal doen? Een keuken aanbouwen? (gezien de naam?)

Haha ja o.a. de keuken! Dat wordt een grote woonkeuken, en daarmee moest de rest van de achterkant van het huis ook (gang, wc, hal, voordeur en achterdeur). En om het makkelijk te houden gaan we ook meteen de nok verhogen (dus van de zolder een voltallige etage maken) en een wc op de 1e verdieping maken.
Best veel dus hahaha.

4 likes

Oeh tof! Ik ben je ook gaan volgen!

1 like

Ben je ook gaan volgen!

1 like

Wij hebben 6 spotlichtjes in de keuken die ik heel fel en ongezellig vind. Ik kan er helaas geen dimmer oid opzetten omdat het een huurhuis is. Nu dacht ik om ze (deels) af te plakken. Heeft iemand een idee voor een veilige (ivm brandveiligheid) oplossing?

Kan je de lampjes niet vervangen door lampen met minder lichtsterkte (lagere lumen)?

2 likes

Zijn het spotjes met een gu10 fitting?
Dan kun je er evt philips hue in doen
En die kun je dan weer meenemen als je verhuist

1 like

Pfff net 3 uur bezig geweest met de subsidieaanvraag voor de verduurzaming van onze woning door de verbouwing. Wat een werk zeg! Ik begrijp dat ze fraude willen voorkomen maar het word je niet makkelijk gemaakt. Ik heb zoveel informatie moeten aanleveren. Er werd ook gevraagd om foto’s tijdens het plaatsen waar merk en serienummer op te zien zijn. We hebben wel foto’s van het proces maar niet zo specifiek :worried:.

Iemand ervaring met de aanvraag van de ISDE subsidie nav een verbouwing? En ook niet 100% goede foto’s kon aanleveren? Het gaat om isolatiematerialen: vloer, ramen en dak. De serienummers en gebruikte merken staan wel op de factuur van de aannemer maar ik maak me toch zorgen om de foto’s. Hoewel ik niet had geweten wanneer ik die foto’s moest maken want we zijn elke dag aanwezig geweest maar soms zat er ineens al een nieuwe ruit in of werd het beton al gestort voordat ik foto’s had gemaakt :sweat_smile:.

Ik wil een tegeltuin vergroenen! Ik zou normaal zelf met de hand een aantal eruit willen halen, maar deze tegels hebben allemaal vreemde vormen… Dus helaas is dat niet mogelijk, want er kan geen normaal looppad gecreëerd worden dan

Zouden ze in de tuin soort van afgezaagd kunnen worden of moet dan eigenlijk alles eruit & een paar nieuwe erin?

Wat voor stenen zijn het dan, flagstone-achtig?
Ik denk dat afzagen wel kan, maar misschien is het makkelijker om alles eruit te halen en dan te puzzelen met bepaalde stenen terug te leggen om een looppad te krijgen.

Kun je er met hamer en beitel makkelijk een stuk afslaan? Dan zou ik dat denk ik doen voordat ik alles eruit zou halen en opnieuw zou leggen. Maar anders wordt het de tweede optie ben ik bang… :grimacing:

1 like

Ja, zoiets! Maar dan wel echt de meest ongelijkmatige variant… En helaas, de tuin ligt er volledig vol mee. Ik lees nu ook dat ze meestal in cement liggen? Nouja, ik zal me maar vast voorbereiden op optie 2 :grimacing:

Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken? Wil graag alles weer lekker fris en wit maar zou niet weten hoe te beginnen…

Leidingen in de badkamer

1 like

Als je een beetje handig bent of iemand kan vragen zou ik de leidingen vervangen. Anders moet je gaan schoonmaken, schuren, behandelen tegen roest en dan opnieuw lakken. Of als je wil beunen kan je het afnemen met een sopje en er gewoon overheen lakken met een speciale lak voor radiotoren en buizen.

1 like

Het is sociale huur dus vervangen wordt een dingetje vrees ik.
Weet jij toevallig ook wat voor soort schuurpapier en behandeling tegen roest ik het beste kan gebruiken?