Geen idee hoe Adje het heeft gedaan natuurlijk, maar voor die randjes enzo is een schuursponsje heel handig vind ik. Fijner dan een los schuurpapiertje.
Een vorige eigenaar heeft dit al gedaan!
Hij heeft de grote vlakken met een schuurmachine gedaan en de randen met multi-tooltje. Als je googled op multi tool kom je van die apparaten tegen waar je ook randjes mee kan schuren e.d. Daarnaast ook schuursponsjes zoals @Suikerklontje zegt, dat werkt beter dan een schuurpapiertje.
Mijn vriend heeft meerdere keren met zo’n grote stukadoor, ala mijn oom, meegelopen en meegeholpen dus de fijne kneepjes daarvan meegekregen.
Onze conclusie: je kan zelf kleine muurtjes prima doen (je ziet ook dat kamer van m’n zoon klein is). Vooral als je het niet erg vindt rustig aan te doen (wij deden een muurtje per weekend) en veel nawerk te verrichten. Dus veel schuren en bijwerken later.
Grote oppervlakten, als je dan niet genoeg ervaring hebt werk je gewoon te langzaam en wordt het lelijk. Dat moet je aan de spierbundels overlaten
Ah ja veel kennis in de familie scheelt wel! Ik heb een paar keer geholpen bij vrienden die gingen verbouwen, dus ik kan inmiddels zelf gipswanden plaatsen en elektrakabels leggen, maar een haakje in het plafond bleek dus wel een stap te ver haha.
Mooi kamertje!
Hm ja ik heb een multitool met verschillende opzetstukken inderdaad
Maar het lukt mij niet om de naadjes echt te komen maar misschien wil ik ook te veel
Kan altijd zandstralen proberen haha
De vorige eigenaar zei tegen ons dat hij er onmenselijk veel werk aan gehad heeft, dus kan me voorstellen dat het een vervelend project is.
Hij had z’n tijd overigens beter kunnen steken in degelijke plafonds dan een kaalgeschorene paneeldeur (keer 5 deuren)
Ja het is echt een vreselijk karwei😭
Bij de eerste deur had ik nog motivatie maar nu niet meer
Haha plafonds… klein detail, dacht ie waarschijnlijk
Wij hebben deuren in ons jaren ‘20 huis naar de ecostrip gebracht. Daar dompelen ze het onder in een speciaal bad en weekt alles los. Was iets van 80€ per deur. Zaten meerdere verflagen op en is nu gewoon weer natuurhout. Moest wel een zomeruitdrogen best alvorens ik het opnieuw zou gaan schilderen maar ik ben intussen fan van de natuurhout look dus laat m nog wat hangen denk ik.
Edit: logen heet die behandeling, ecostrip is het bedrijf waar we het laten doen hebben
Klinkt tof! Heb je een foto van hoe het er nu uit ziet?
Kleine stukjes is heel goed te doen met erg veel geduld! Wij hebben tussendoor steeds geschuurd en dan nog een laagje (moest ook een vrij diep oppervlakte glad krijgen). Je ziet bij ons trouwens nog wel heel erg goed het verschil tussen wat wij hebben gedaan en de stucadoor. Dus hebben uiteindelijk beneden alles maar laten doen en boven een kleine ruimte zelf gedaan.
@MENDOWN wow, wat een verschil. Heb je dat met een verfbrander gedaan? Zo veel spijt dat wij dat niet gedaan hebben, dan was het veel strakker geworden (wij hebben geschuurd en daarna beide kanten 2 keer gelakt. Maar hoogglans dus dan zie je elk hobbeltje dat je niet goed hebt gevuld of geschuurd)
Ze heeft het laten logen, vertelt ze een paar posts boven je.
Ik probeer statische raamfolie op een raam geplakt te krijgen, maar het bovenste randje krijg ik niet ‘geplakt’. Ik gebruik water (met een druppel afwasmiddel) om het raam nat te maken en de folie te bevestigen, maar bij de bovenste 3-5cm van de folie loopt het water te snel naar onderen waardoor het niet blijft plakken. Heb al met raamwisser en bankpas geprobeerd om het tegen te houden / glad te strijken, maar het werkt niet. Iemand de gouden tip? Of kan ik misschien beter op zoek naar een frosted glass spray?
Misschien is het randje te vet waardoor ie niet blijft plakken?
Kun je de folie omdraaien zodat dat randje aan de onderkant komt en er genoeg water onderaan kan komen?
Zit er niet nog een beschermfolie op? Ik heb eens tot 3 keer toe ( ) folie met water op mijn raam geplakt, wat er net zo hard weer af kwam. Toen bleek er nog een heel dun beschermfolietje op te zitten dat eraf moest.
Ik zag niet direct een extra laagje maar ga het morgen nog eens goed bekijken, zou best kunnen.
Voor onze deuren hebben we in de kleine randjes met een kwastje verfafbijt erop gesmeerd en een paar uur erop gelaten met daaroverheen huishoudfolie. Dat hielp ook goed!
Oh goed om te horen! Dat was namelijk mijn volgende plan
logen lijkt me ook top zoals @MENDOWN heeft laten doen,
Maar zie toch een beetje op tegen de droogtijd
Ik weet niet zoveel van logen, maar waarom zie je op tegen de droogtijd? Stinkt het?