Zo! Maar het resultaat mag er wezen hoor, wat een verandering! Laatste stuk zal vast ook wel lukken
Wow wat vet!! Wordt echt mooi denk ik. Heb je misschien ook de link naar het filmpje? Ben heel nieuwsgierig nu.
Dit is de korte versie, op zijn account staan meer filmpjes over het maken!
Toffe DIY. Ik denk dat zwarte poten het totaalplaatje nog een luxere/duurdere uitstraling geeft dan witte.
Heeft een van jullie ervaring met een hor met pollen bescherming? Ik ben me aan het verdiepen in horren maar zie dit als optie staan en ben benieuwd naar de ervaringen. Ik ben een beetje skeptisch
Ik heb in onze uitbouw een enorme barst. Deze wil ik vullen, maar ik vraag me af met welk middel ik dat zou moeten doen. Ik denk dat rotband er zo weer uit brokkelt en bovendien heeft de ondergrond textuur, dus dat zou er raar uitzien. Misschien met een overschilderbare kit? Wie heeft er ervaring met dit soort massive barsten?
Als het een scheur is die werkt (dus soms groter en soms kleiner) heeft vullen geen zin, ook niet met een elastische kit. En aan de grote van de scheur te zien én de plek (op een naad) vermoed ik dat er redelijk wat werking op die plek zit.
Voor optimaal resultaat zou je er een gaasje overheen moeten doen en vragen of een stukadoor dit kleine stukje aansmeert (gaasjes doen ze dan meestal ook liever zelf overigens).
Mocht je daar nu even het geld niet aan uit willen geven bestaan er ook muurvullers met structuur. Maar dan kan het best zijn dat je het ieder (half)jaar moet bijvullen.
Ja klopt, de breuk die je ziet is precies de dekvloer van de eerste verdieping. Toch is het heel lang niet zichtbaar geweest maar nu sinds 1,5 jaar ofzo wel. Ik ga me er eens op beraden.
Nee klopt, zulke scheuren worden meestal binnen ca. 2 jaar zichtbaar.
Je zou een stukadoor ook eens om advies kunnen vragen, die hakken vaker met dit bijltje.
Iemand idee hoe lang het duurt om een betonvloer te slopen van 6m2 en 10 cm dik? In de tuin waar schuur opstond en nergens verder tegenaan stond. Onze hovenier rekent hier een dag werk (8 uur) voor twee man voor… maar dit lijkt ons erg overdreven.
Slopen is meestal het werk niet, maar afvoeren wel. Kan me voorstellen dat dat al meegerekend is? En is het alleen beton of beton met wapening? Want dan is het wellicht veel werk qua slopen?
Geen idee hoor, maar zit even te denken waar de tijd in kan zitten. Voor de rest ga ik volgende week pas slopen haha dus dan weet ik meer van tijd van werk ;).
Ja 8 uur lijkt me redelijk
Als je het met een vork gaat uitkappen😂
Edit: zeker met twee man. Meer dan een paar uur zou dat niet moeten duren. Zit afvoeren van puin erbij?
En @C3PO het afvoeren is een andere kostenpost. Maar waarom zou dat zoveel werk nog zijn? Uit nieuwsgierigheid… ik zie zelf voor me dat 1 man het sloopt en de tweede man het puin steeds met kruiwagens naar de kar brengt.
Maar ons gevoel klopt eigenlijk wel als ik jullie hoor.
Volgens mij beton zonder bewapening overigens.
Ik ben bezig met mijn zolderkamer en heb er nu eindelijk een muur in aangelegd (het was een houten karkas, geen isolatie, geen muur, geen vloer, niks). Maar nu zit ik dus na te denken wat ik ermee wil en een muur wil ik gaan behangen.
Maar man ik word zo moe van mezelf. Ik heb voor een ander deel al een effen kleur in m’n hoofd dus wil iets leuks, maar echt elk patroon vind ik te veel herhalend. Dan maar kijken voor een fotomuur, maar dat had m’n broer en vond ik ook weer niet supermooi. Waarom doe ik zo moeilijk ;’’)
Wij hebben in ons kantoor de cementdekvloer eruit gesloopt om vloerverwarming te leggen. Tevens in de wc de tegels op de muur eruit en in de hal en wc de tegels op de vloer + de cementdekvloer daar om de vloerverwarming door te kunnen leggen. Mijn man heeft het samen gedaan met iemand die dit vaker doet (als werk) en dus ook geschikte apparatuur ervoor heeft en ze zijn er samen 1,5 dag mee bezig geweest. Kantoor is 30m2 en hal/wc een kleine 15m2. Het is wel net mazzel hebben wat je tegenkomt, het verbaasde hen beiden dat het zo gemakkelijk ging, ze hadden er 3 dagen voor uitgetrokken.
Voor het afvoeren hebben wij zelf een container geregeld. De ene sloopte, de ander vulde de kruiwagen en naar de container ermee. Mijn man is daarna denk ik nog een halve dag bezig geweest met al het kleine gruis etc opruimen.
Edit; is het afvoeren niet een aparte post omdat dat ze geld kost? Onze aannemer heeft bij de aanbouw de muur eruit gesloopt en daarbij was het afvoeren inderdaad ook een aparte post.
Het klinkt misschien als weinig werk, maar in ons huis is vorige week een betonnen vloer van ongeveer 3 m2 en 3 cm hoogte gesloopt. Met twee man waren ze een hele dag mee bezig! Beton is zo hard. Ze gebruikten zowel een slijptol als breekhamer en het is in blokjes van 5 bij 5 cm eruit gehaald. Het lijkt mij dus geen verkeerde inschatting van jullie hovenier.
Thnx voor je input! Nee is inclusief arbeid, want dat komt nergens anders terug, en is behoorlijk hoog al.
Ik wilde bewijzen dat ik als vrouw heus wel zelf een lamp op kan hangen. Nou, nu zit er een gat in ons plafond en ik weet nu niet hoe ik verder moet
Ik stuit op iets, dus lijk niet verder te kunnen. Maar als ik op het plafond klop klinkt alles hetzelfde, dus ik weet ook niet wat daar zit.
Durf nu niet nog een gat ergens te boren.
Edit: ok er zitten nu 3 () gaten in het plafond en nu krijg ik die kutplug er niet in. Waarom leggen ze dit soort dingen niet ook uit in die filmpjes. Die mannetjes van gamma enzo laten alles zoveel makkelijker lijken
Edit2: op advies van klusforum dat ding er gewoon in gemept. Haakje er aangehangen. Komt het hele zootje naar beneden!!! Zie gat rechts.
Ik wil gewoon een fucking lamp ophangen Iemand tips? Volgens mijn vader kan ik de lamp gewoon aan de centraaldooshangen maar a. dan hangt de lamp op een gekke plek en b. als het plafond dit al niet houdt…
Meerdere vragen:
- Wat voor boor gebruik je? Een van de opties waarom je op iets stuit kan namelijk zijn dat je een klopboor nodig hebt om er doorheen te komen.
- Heb je gecheckt of er niks achter zit wat je niet mag raken? Kan je doen met een leidingzoeker. Is handig om even te checken voordat je met brute kracht toch door probeert te boren.
- Zijn je gaten niet te groot voor de plug die je erin kwijt wilt? Je hebt drie compleet andere formaten aan gaten. Zou een van de redenen kunnen zijn dat de boel naar beneden komt. Check even het nummer op de plug met het nummer op je boor.
- Heb je de juiste pluggen voor dit materiaal? En waarom krijg je de plug er niet in? Past ie niet?
De gaten zijn trouwens niet zo’n groot probleem. Dat krijg je wel weer netjes. Je komt er wel en als je het eenmaal een keer gedaan hebt weet je voortaan hoe het moet
- Ik weet niet precies wat het verschil is met een klopboor en deze, maar ik weet wel dat dit geen klopboor is. Hoeft ook niet, want het is gips.
- Nee, want toen ik op het plafond klopte hoorde ik geen verschil. Misschien heel dom, maar ik heb nog nooit iemand een leidingzoeker zien gebruiken dus wist helemaal niet van het bestaan af. Vandaar ook de drie gaten. Bij de derde kwam ik er in een keer doorheen.
- Bij gat 2 probeerde ik of de plug er in paste, wist namelijk niet hoe ver ik nog moest boren. Dat lukte niet. Toen gat 1 gemaakt, maar daar stuitte ik ook op het harde (volgens mij metaal). Bij gat 3 de plug er wel in gekregen, maar er brokkelde van alles af en toen ik het haakje er in had zitten kwam die naar beneden. Vandaar het grotere gat. Of ik de juiste maten heb gebruikt: geen idee. Volgens ‘internet’ hoef je bij gipswandpluggen niet de precieze maat te gebruiken, maar moet je een kleiner gaatje boren. Maar volgens mij ben ik wel daarmee de mist in gegaan. Tegelijkertijd brokkelt dit hele huis sowieso enorm af, dus het kan ook aan de slechte kwaliteit van het plafond liggen.
- Het is gips en ik maak gebruik van gipswandpluggen. Precies dezelfde zitten een meter verderop ook in het plafond voor onze hangende kapstok en hebben we ook op andere plekken in het huis gebruikt. Maar misschien dat ik dan toch beter voor van die paraplupluggen kan gaan. Geen idee waarom we altijd voor gipswandpluggen kiezen?
Kan ik die gaten gewoon vullen met kit of vulmiddel trouwens?