Wij hebben een simpele voor muurverf. Werkt prima! Alleen moet je wel echt alles en je moeder afplakken en dat duurt zoooo lang. Het resultaat is wel echt mooier dan rollen.
Een kennis heeft ons plafond met zijn verfspuit geverfd. Heel mooi resultaat maar ALLES moet mega goed worden afgeplakt want het nevelt alle kanten op. Hij zei dat het wisselen van verf in dat ding best een gedoe was dus vandaar dat we de muren wel gewoon met de roller geven gedaan. Het ging wel veel sneller en het resultaat is mooier dan met de roller! Ook raadde hij lak spuiten voor kozijnen en deuren enz af omdat het dan juist wel mooi is als je kwaststreken ziet. Hij heeft me geleerd om lak eerst te rollen en daarna nog met de kwast voor het mooiste resultaat.
Welke hebben jullie dan? Als het meevalt van prijs is het wel ideaal om eens te proberen.
Het is er eentje van Wagner, maar we hebben hem wel via Marktplaats gekocht.
Wat een heerlijk kanaal!
@KipTokTok en @Ketel , thanks! Als er eenmaal meubels staan lijkt het me een kuttaak om alles af te plakken maar hopelijk hebben we wat tijd voordat we echt moeten verhuizen
en voor de keukenkastjes lijkt het me wel echt handig
Er bestaat van die afplaktape waar kamerhoog plasticfolie aan vast zit, dat scheelt echt met afplakken! dan kun je mooi de ramen beschermen als je de muren spuit. Je hebt verschillende soorten maar zoiets bedoel ik Maskingtape PE folie 550mmx33m
Bij Action hebben ze afplaktape met een stuk papier eraan, dat vouw je uit en dan heb je iets van 30 cm extra bescherming. Handig voor als je een muur of kozijn ofzo wilt verven (zonder verfspuit).
Zijn er hier mensen die een gietvloer hebben laten storten? Of een pvc betonlook vloer hebben? Zo ja in het geval van gietvloer wat was je eraan kwijt? Zo ja in het geval van pvc betonlook: zou ik een foto’tje mogen van hoe het ligt? Ik wil heel graag een grijze of groene gietvloer op onze benedenverdieping (+/- 55m2). Maar er zit een pvc vloer (hout of betonlook) bij de koopsom (is nieuwbouw) in, dus het is super zonde van het geld eigenlijk.
Het is al 5 jaar geleden maar wij hebben een gietvloer, ongeveer 50 m2. Ik geloof dat we er 3000 voor kwijt waren. Maar de kwaliteit is echt bagger. Er zitten overal krassen in en scheuren in. Echt zo zonde van het geld. Bedrijf is inmiddels failliet, zegt misschien ook genoeg.
Yes, ik heb een lichtgrijze gietvloer. Was wel duur (€3400) omdat het wat minder oppervlak is (ongeveer 30 m2). Hoe meer oppervlak, hoe goedkoper het naar verhouding wordt. Geen scheuren en/of krassen en heel tevreden mee.
Edit: was bij ons trouwens wel inclusief egaliseren (geen nieuwbouw).
Dankje en shit hé, dat is wel echt heel ruk voor zo’n bedrag.
@Frankie dat klinkt wel hoopvoller! Heb je ook het idee dat het makkelijk schoon te houden is? Ik heb het idee dat je met zo’n vloer de hele dag aan het poetsen bent, maar vind het zo mooi altijd. Dankje!
Valt me eerlijk gezegd nog best mee! Had het veel erger verwacht gezien de lichte kleur en omdat de vloer in de keuken ligt bij ons. We doen tegenwoordig wel onze schoenen uit in huis (zeker als het geregend heeft valt ontzettend op hoe vies schoenen eigenlijk zijn).
Om de dag stofzuigen deed ik al voordat ik een gietvloer had en dat is nu ook geen overbodige luxe (ik heb lange donkere haren en die zie je wel). Maar als je knoeit met iets veeg je het weg met een nat doekje en dat is heel goed te doen.
Wat voor gietvloer heb je? En heb je m al lang?
@Shaaar ik heb hier laatst twee offertes voor aangevraagd en die lagen tussen de €100 en €130 per m2, wel voor een stuk grotere oppervlakte en schijnt idd voor kleinere oppervlaktes relatief duurder te zijn. Was voor PU trouwens.
PU, bijna een jaar nu.
Ok! En blij mee dus? Hoe gaat dat met krassen en evt deuken?
Ik wil er ook eentje laten leggen, ben er eigenlijk wel uit maar ken niemand die er een heeft dus heel benieuwd naar ervaringen!
Edit: krassen zei ze je al zie ik nu, chill!! Heb je misschien het bedrijf dat het bij jou heeft gedaan voor me?
Ja, blij mee inderdaad. Waar woon je? Dit bedrijf neemt alleen klussen aan in Noord-Holland. Als je daar woont kan ik je wel een privébericht sturen.
Ah jammer, dat wordt 'm niet dan!
Wij hebben hele dikke verwarmingsbuizen aan de buitenkant van de muren lopen (jaren '30 huis). Deze zijn nu blauw geschilderd en bladderen helemaal af. Hoe zou ik dat aan moeten pakken? Afbijt, opschuren en dan lakken? Met radiatorlak, of zou metaal lak ook kunnen? Ze worden wel echt warm. En iemand een tip voor zwarte radiator/metaallak? Ik zie online vooral merken (zoals Histor) die alleen in lichte kleuren worden gemengd.
Waarom de boze smiley @Lian? Haha.
Ik heb het net eens bij de kluswinkel gevraagd, misschien heeft iemand anders er ook iets aan. Het is eigenlijk heel makkelijk: de verf die erop zit goed eraf krabben met een driehoekskrabber. Daarna licht opschuren, primer en 2 keer lakken met radiatorlak. Zoals eigenlijk elk verfklusje. Ben erg benieuwd naar het resultaat want het zit er nu super lelijk op inclusief roestvlekken en te dikke lagen.
Kijk even of het de moeite is hier uren en uren in te steken. Als de knelkoppelingen zichtbaar zijn (wat eigenlijk wel zou moeten) is het misschien veel meer de moeite waard om de oude buizen af te koppelen en er nieuwe buizen op te draaien en deze meteen in kleur naar wens de lakken.
Moet je wel even goed uitzoeken hoe je je cv systeem moet laten leeglopen. Maar ik zou persoonlijk liever daar wat tijd in stoppen ipv eindeloos schuren, krabben etc. De ronde vorm maakt het namelijk niet echt makkelijk schuren.