Klussen in huis-topic

:joy:

Ik zit al braaf op de bank te wachten tot mijn vader me oppikt om naar de bouwmarkt te gaan. :grimacing: :joy:

10 likes

Oja ik heb hier ook drie van die dozen staan vol met schroeven, pluggen en wat er nog meer bestaat. Eindstand kan ik altijd naar de bouwmarkt

Dank voor jullie hulp hoor!

Deze zijn het geworden en inmiddels hangt de wandplank en ben ik meer dan blij. Resultaat post ik zo in het interieurtopic!

7 likes

Late reactie maar wij hebben dat onlangs ook gedaan met behangresten die we er niet zo af konden trekken (kwam achter een oude kast nog 30jr oud behang vandaan…). Geen speciaal opzetstuk gekocht, gewoon die medium borstel gebruikt, zonder dat witte ding eromheen. Daar zaten daarna wel wat behangresten en lijmstukjes tussen de haartjes, maar die kregen we er met de stoomreiniger zelf zo weer af.

De vorige bewoners hebben de wanden ondergesmeerd met structuurverf, echt super fijn. Maar niet alleen op de muren, ook over de randen van kozijnen (zowel metaal als hout). Iemand tips hoe ik dit er toch nog van af kan krijgen?

Ons badkamerdrama gaat maar door. Er was ineens een tegel kapot en later zagen we een scheur in de nieuwe toilet. Waarschijnlijk heeft iemand dus de toiletpot laten vallen. Heel drama, niemand heeft het uiteraard gedaan. Nou uiteindelijk is de tegelzetter gekomen om de tegel te vervangen en hebben we zelf een andere pot opgehangen. Maar dat moest weer drogen en de hele planning liep in de soep. Nu hoeft er vandaag alleen nog gekit te worden. Alleen van de week zagen we dat de ladefront en wasbak ook een gebroken hoekje hadden. Nou is er gelijk een nieuwe wasbak geleverd maar de ladefront is niet meer leverbaar. Dus ik mag een andere uitzoeken, maar dat wil ik niet. Want ik wil gewoon een zwarte en greeploos en heb ook geen zin om voor 800 euro concessies te doen. En als ik een hele andere neem ipv alleen een ander front moet hij ook weer helemaal van de muur gedemonteerd worden en opnieuw gemonteerd 🥲.

Twijfel om maar gewoon zo te laten want het is alleen een zijkantie en dat zie je van de voorkant niet. Het hoekje zit ook richting de muur. Snap niet hoeveel er mis kan gaan.

1 like

Meestal wordt een badkamermeubel ook aan de zijkanten afgekit. Valt het hoekje er dan misschien onder?

Sowieso belachelijk wel hoor en super zuur, maar misschien dat dat een ‘oplossing’ is?

Nee, helaas het is het ladefront. We worden nog terug gebeld dus ben benieuwd.

1 like

Ah sorry verkeerd gelezen
Hoop dat ze het kunnen oplossen dan!

Ze hebben waarschijnlijk al teruggebeld, maar is het anders een idee de lade zo te laten en het geld voor je badkamer meubel terug te vragen?
Ik zou persoonlijk wel vrede kunnen hebben met een beschadigd hoekje dat je niet ziet als het je niets kost verder.

Ze retourneren het geld! Maar heb eigenlijk niet gevraagd ze deze dan komen halen of niet. Hoop het niet.

1 like

Oh nee toch niet. Dan willen ze ook de kast terug.
Dus het is geld terug en kast terug, maar geen nieuwe in die maat kunnen leveren. Het is een hele specifieke maat dus dat is heel kut. Of 22 weken wachten en zelf heen weer rijden (1,5 uur) om een nieuwe lade te krijgen.

Ik zou het op zich geen probleem vinden een half jaar op een nieuwe lade te wachten, omdat je tot die tijd de oude dan kan gebruiken en het verder niets functioneels is.
Maar ZELF ophalen?! Wat de hek, zij leveren kapot materiaal. Dan mogen ze die lade op z’n minst toch even afleveren?

Jaa omdat het speciaal voor mij gemaakt word en ze bang zijn dat er anders weer schade op komt. Ben echt geirriteerd.

Dus de leverancier kan het niet bij jou leveren zonder schade, maar jij kan dat zelf wel? Heeeeeel verdacht… Zou me er niet mee laten afschepen. Ik denk dat ik zelfs mijn rechtsbijstand zou inschakelen hiervoor.

Huh, wat is dit voor omgekeerde wereld? Is dit niet gewoon het risico op jullie afschuiven? Zo van garantie tot onze deur en daarna jullie probleem. Als leverancier zoek je toch ook uit hoe je je producten onbeschadigd bij de klant krijgt…

1 like

@Suikerklontje

Jaa, vind het ook een raar verhaal. Ze zegt steeds dat ze ons veel opties hebben aangeboden. En dat het onze fout is dat wij het niet binnen 24 uur gemeld hebben. Dus dat we blij moeten zijn dan ze ons nog willen helpen. Wij hebben die spullen gewoon een paar dagen in de doos laten zitten tot we het gingen monteren. Het probleem dus nu dat wij een hele kleine badkamer hebben en daarvoor voor het ondiepe model hebben gekozen. Onze kleur gaat eruit en ze hebben niets wat daar op lijkt in die maat en ze hebben ook geen idee wanneer dat binnen komt. Als ik de kast terug geef heb ik dus niets en zit ik met levertijden etc. en of er uberhaupt een kast in die maat te vinden is bij een andere winkel. Kan niet groter want anders word het weer te krap met de lades openen en de douchewand. Mocht ook een andere kast uitkiezen maar dan wel in het wit of hout ipv zwart. Of 22 weken levertijd en zelf heen en weer rijden.

Misschien ben ik gewoon een jankerd hoor. Maar ik wil gewoon wel per se een zwarte/antraciete en een ondiepe. Heb een zwarte douchewand en kranen, vind dan heel die badkamer niet meer een geheel is. Mijn oplossing was dus dat ik zou betalen voor de wasbak, want die is prima. En dan de kast gratis zou krijgen. Maar ze willen alleen het geld terug geven in ruil voor die kast.

Binnen 24uur melden vind ik ook een beetje vaag, want inderdaad je laat het in de doos zitten tot je het gaat monteren zodat het niet beschadigd? En hoezo kunnen zij geen zwart meer leveren (in een andere kast die wel zou passen qua lades). Zwart lijkt me een redelijk algemene kleur? Wat een irritante situatie zo.

Wij hebben aan de keuken een aanbouw gezet en de (relatief nieuwe) vloer die in de keuken al ligt zou worden doorgelegd in de aanbouw. Nu is de cementdekvloer van de aanbouw hoger gestort dan de huidige keukenvloer. Terwijl die cementdekvloer dus lager dan de huidige vloer moet liggen want daar komt nog egalisatie + lijm + pvc op en dan zouden de vloeren mooi op elkaar aan moeten sluiten. Echt geen idee hoe dat heeft kunnen gebeuren en of de aannemer het peil niet goed heeft uitgezet of het een fout is van degene die de vloer heeft gestort. Maar het verschil is te groot om met schuren te corrigeren. Maandag komt het vloerenbedrijf weer terug, samen met degene die de vloer gaat leggen om naar een oplossing te zoeken. Morgen komt onze aannemer de plafonds afmaken, hij weet nog niet dat die vloer te hoog ligt denk ik dus ben benieuwd wat hij daarvan gaat zeggen.

“Gelukkig” komt er een eiland wat deels in de oude keuken en deels in de aanbouw staat en dan houdt je aan beiden kanten van het eiland 1m20 over, dus het is niet alsof je straks over een hele brede lijn hoogteverschil gaat zien maar je zult waarschijnlijk wel iets gaan merken dat de vloer daar wat omhoog gaat ofzo…

Heeft een van jullie ervaring met een verfspuit? Wij gaan keukenkastjes verven, radiatoren en veeeeel muren en plafonds. Wij denken eraan om er een te kopen, huren kan niet. We denken aan de Bosch PFS 5000E. Deze kan voor lak, beits en muurverf gebruikt worden.

Geen ervaring, maar ik volg een renovatie-kanaal, waar ze laatst met verfspuitapparaat aan de slag gingen. Hij vond het in ieder geval veel leuker dan gewoon verven en het was sneller. Misschien heb je er wat aan:

(trouwens een heerlijk zen-kluskanaal voor de liefhebber, haha)

4 likes