De randen waren scherp . We hebben drie weekenden super precies geverfd met frog tape. Toen kwam de aannemer en bleef ik met deze onzin achter.
Before:
Samenvatting
Gelukkig is het een stuk koeler idd! Vind het niet erg om te klussen in dit weer.
De randen waren scherp . We hebben drie weekenden super precies geverfd met frog tape. Toen kwam de aannemer en bleef ik met deze onzin achter.
Before:
Gelukkig is het een stuk koeler idd! Vind het niet erg om te klussen in dit weer.
Lieve reacties! Verbouwing gaat ong 7 weken duren maar dan gaan we zelf nog veel afwerken. Dus totaal wel 12-14 weken denk ik. We zijn gezegend met heel veel handige mensen die willen helpen, dus dat is heel fijn.
Gister met m’n ouders plan de campagne gemaakt dus heb er weer meer vertrouwen in. Zitten ook problemen met levertijden bij, bv kozijnen die 12 tot 15 weken duren. Aanbouw eerder neerzetten heeft dus geen zin want dan zit je nog weken met een open huis.
We gaan trouwens de keuken uitbouwen naar een woonkeuken, dan moet het achterhuis (wc, voordeur, achterdeur en hal) ook anders. En we gaan de nok verhogen zodat de zolder een volledige verdieping wordt + wc op de 1e verdieping. Dat hoeft alleen maar casco af, want hebben we voorlopig nog niet nodig.
Als ik het zo opschrijf is het een flinke lijst
@Mae_Mobley wat shit he! Zag er echt prachtig uit, wat balen dat dit zo verpest is! Je plan van aanpak klinkt wel goed, hopelijk pakt de verf goed en zie je er straks niks meer van!
Mooie kleur ook
Omg wat zuur
Wat heeft de aannemer gedaan dan dat daar tape op moest?
Ja, wat een prutser, zo zonde van jullie mooie werk. Ik hoop dat het opnieuw mooi wordt.
Fuck. Had een heel verhaal getypt. Selecteer ik per ongeluk alles en delete ik mijn verhaal .
De aannemer zei dat ik eerst de muren moest verven en dat zij daarna alles af zouden plakken, het plafond zouden spuiten en de randen zouden kitten. Ze hebben niet alles afgeplakt, hun tape rukt de verf eraf en ze zijn onvoorzichtig. Er zat zelfs verf op mijn nieuwe keuken, toilet enz. Hij beweert dat ik de muur niet heb geprimed. Dat hebben we wel gedaan. Ook van het plafond laat de verf los. Zal wel aan de stuuk liggen. (Ook zijn werk)
Dit loopt nog. Het is maar een fractie van de onzin die hij mij geflikt heeft. Als ik uit de verbouwing ben en alle nota’s zijn betaald zal ik wel meer vertellen.
Ik heb meerdere kleuren uit de Binti Home Flexa lijn gebruikt.
https://www.flexa.nl/nl/klaarvoorkleur/bintihome/flexa-binti-home-kleurencollectie
Dit vind ik al een vreemd advies van de aannemer? Vooral als de randen nog gekit zouden worden, is de logica van eerst de muren verven ver te zoeken. Wat zonde van al jullie strakke werk.
Ik denk dat jouw methode al een goed begin is. Maar opnieuw meerdere lagen verf aanbrengen op alleen de beschadigingen is een pokkewerk (steeds wachten tot het laagje droog is) en wordt niet strak.
Mijn advies zou zijn de losse stukken eraf halen, alvast de scherpe randen opschuren en dan met een plamuurmes een dun laag laagje renoband aanbrengen.(https://www.karwei.nl/assortiment/knauf-renoband-1-liter/p/B833658)
Vervolgens laten drogen, opschuren en dan de muur weer in z’n totaliteit verven (je typt verdund, waarom zou je dat doen? Om kosten te besparen? Ik zou mijn latex voor de kwaliteit van de verf niet gaan verdunnen).
Verdund omdat ik bang ben dat het verschil tussen het verfde gedeelte en het herstelde gedeelte te groot zou zijn. Ik heb wat betere foto’s gemaakt.
Daarnaast is alles geverfd in Sikkens Alphacryl. Kosten: 1000 euro
Ik kan die renoband ook gebruiken om het verschil in verflaagdiktes op te lossen? Daar ga ik even naar kijken dan. Je advies klinkt wel logisch en ik ga toch maar onverdund verven.
Ja, het klonk voor mij ook onlogisch om eerst de muren te doen. Maar je zou denken dat die man wel weet waar hij het over heeft.
Ja die renoband is een pot met een flinterdun vul spulletje. Geen gedoe met pasta’s aanmaken e.d. Je kan gewoon een beetje op de pot schrapen en vervolgens over de losgetrokken stukken plamuren, waar je nu hoogteverschil ziet. Dit heb ik op een aantal kleine stukjes ook moeten doen, nadat onze trap gelakt was en we ook onze net geverfde muren hadden moeten afplakken en er toch nog een beetje latex meekwam. Renoband werd aangeraden door onze schilder. Maar wellicht loont het om met jouw foto’s langs een verf speciaalzaak te gaan en daar ook nog advies in te winnen. Wellicht dat er tegenwoordig nog betere vulmiddeltjes op de markt zijn. Weet wel vrij zeker dat zij je ook zullen adviseren het te vullen met een vulmiddel en niet met latex.
Als ik je foto’s zo zie zou ik wel oppassen met de losse delen lossteken, het ziet er namelijk zo ‘los’ uit dat ik bang ben dat je hele plakkaten meetrekt. Zou niet te hardhandig te werk gaan.
Oké thanks !
Nog 1 vraag. Eerst renoband en dan schuren? Of eerst schuren en dan renoband?
Opstaande randjes schuren, renoband aanbrengen/strak plamuren (goed laten drogen/uitharden) en dan weer schuren.
Vervolgens hele muur opnieuw.
@Mae_Mobley Maar (ondanks dat ik veel ervaring heb met schilderen, latexen en al het gestuntel dat daarbij hoort) zou ik toch voor de zekerheid even langs een verfspeciaal zaak gaan. Zij kunnen je waarschijnlijk nog beter adviseren en zien dit soort dingen dagelijks voorbij komen. Mensen denken vaak dat verfzaken alleen iets weten/verkopen m.b.t. het product verf, maar zij hebben ook super goede tips over vul- en plamuurmiddelen.
Ik zou ook even nagaan waarom de verf loskomt anders blijf je dit probleem wel houden.
Hoe lang na het stucen hebben jullie geschilderd? Was het wel echt droog?
Mijn vraag was inderdaad ook omdat ik me bijna niet kon voorstellen dat die aannemer het plafond na de wanden ging doen (en kitten daarna)
Er zat een maand tussen. Het was volledig droog. Ik heb de wanden van stof ontdaan. Ik weet gewoon niet wat er fout is gegaan.
Alle verfspeciaalzaken in de buurt zijn vandaag gesloten helaas en ik kan mij geen vertraging meer permitteren. Ik ben wel langs de Praxis geweest, heb Renoband gehaald en om advies gevraagd bij de verfbalie. Hij gaf ook hetzelfde aan.
Wish me luck.
Wat rot joh, en voorstrijken had je ook gedaan zei je. Dus zou niet weten wat je dan nog meer had kunnen doen
Succes!
Update:
We hadden echt net genoeg om de grijze muur met 1 laag te verven. Door de warmte is er meer verf nodig.
Nu ziet het er zo uit:
Helaas geen strakke randjes omdat we dat nu uit de losse pols doen. Afplakken durven we niet meer. Ik ben tevreden. Van de gaten is niks meer te zien.
Bedankt voor het meedenken
Ow, wow, ziet er al een heel stuk beter uit. Qua veilige afplak kan ik je de roze tape aanraden. Is geloof ik voor behang. Daar heb ik nog nooit verfbladders ermee afgetrokken. Maar ik kan me voorstellen als je het niet meer wil uitproberen.
Dat renoband werkt wel goed zo te zien? Ik heb veel plekken in het huis waarbij het stucwerk is gaan scheuren langs het plafond en dat wil ik binnenkort gaan aanpakken. Zo te zien heb ik daar dit spulletje voor nodig.
Voor die mocca kleurige muur is die tape wel te proberen. Ff testen op een klein stukje.
Renoband is echt fijn spul. Ik zit het hele huis af te gaan op zoek naar kleine oneffenheden die ik ermee kan vullen. Er was niet altijd netjes gestuukt om stopcontacten heen, dat zit ik nu ook op te vullen. Moet toch opnieuw verven.
Fijn dat de renoband een goede tip is geweest! Ik gebruik het ook altijd na het stucen om nog een laatste “doorloop” te doen.
Mocht je je randjes toch nog strak willen. Dat kan ook met een plamuurmes of spackmes ipv tape. Die duw je dan in de hoek en dan verf je daar tegenaan. Werkt wel alleen als je muren niet hobbelig gestuct zijn, anders loopt het er alsnog onder door. Stukje hard karton doet de truc ook nog.