Klussen in huis-topic

Kan je er met een (evt. uitschuifbare) ladder tegen de muur gezet aan of zit het in het midden van een plafond?

Nee, precies in het midden helaas. Een trapladder van zo’n hoogte gaat waarschijnlijk ook niet passen want de trappengang naar m’n studio toe is vrij smal.

Kun je met een stoel op je eettafel of iets dergelijks een constructie bouwen die stevig genoeg is? Anders kom je in de steigers enzo terecht, ik ken geen hele lange grijp-hulpmiddelen ofzo.

Ahhh ons huis is nu bijna klaar! We wilden eigenlijk dit weekend gaan verven, maar ze zijn nu op de hele benedenverdieping vloeren aan het leggen (en straks lakken) waardoor we er dan niet meer overheen mogen… Maar als het goed is, is alles na het weekend af. Dan alleen nog onze nieuwe trekbel installeren en dan zijn we klaar :smiley: zin in!!

Edit: super leuk dat dit nu echt een klussen/verbouwingstopic is, dus ik hoop dat iedereen zijn stukadoordrama’s gaat delen :heart_eyes:

18 likes

Bij ons schiet het nu ook op! Vandaag belden ze of ze alvast mochten beginnen met de pvc vloer beneden in plaats van donderdag :partying_face:.

Haha wat voor stucadoorsdrama wil je horen? Die van ons heeft het grote werk heel snel en netjes gedaan maar nu wachten we tot hij terug komt voor de laatste laag in de wc zodat het aansluit op de tegels. Maar zoals te verwachten heeft hij weinig zin om voor dat kleine klusje terug te komen lijkt het want we wachten al 2 weken en deze week ‘‘gaat hem ook echt niet worden’’ :sob:. En zolang de stucadoor het niet af heeft gemaakt wil de loodgieter niet komen terwijl die ook boven in de badkamer en in de keuken nog het eea moet doen. Conclusie is dat we nu geen enkel werkend toilet in ons huis hebben en we ook geen idee hebben wanneer wel.

Oh neee wat irritant! Dat merk ik ook wel vaker hoor, dat een klusje ‘te klein’ is en je vervolgens maanden aan het slepen bent om ze te laten komen. Wat irritant zeg.

1 like

Wij hadden in onze badkamer ook nog een klein klusje. De vloer afstorten.
Zei de loodgieter ik bel het betonbedrijf wel even die komen dan vaak wel eind van de dag. Is mooier dan zelf storten.

Er kwam toen toch een gigantische wagen voorrijden!! Twee verdiepingen hoog.
Binnen twee seconden blubberden ze het laatste restje van de dag in onze badkamertje.
Klaar!!! :joy:

7 likes

Ja ik kan me hier ondertussen ook wel melden :slight_smile: 5 jaar geleden hebben we ons huidige huis al aardig verbouwd (cv en elektra aangelegd, achterhuis nieuwe vloeren, stucen en veel gemoderniseerd) maar over een aantal weken gaat mijn droomverbouwing beginnen: keukenuitbouw en zolderuitbreiding. Vooral de keuken droom ik al jaren van. We gaan een enorme woonkeuken aanbouwen.
We zitten nu in de irritante wachtfase: alles wat we zelf konden voorbereiden zonder het huis onbewoonbaar te maken is nu gebeurd, nu moeten we een definitieve startdatum horen. Dan verhuizen we tijdelijk naar mijn ouders en moet zolder & keuken ect helemaal leeg en geprept worden. Vind het nu wel spannend worden en ook onwerkelijk dat het eindelijk gaat gebeuren. We merken ook dat de prijzen en levertijden behoorlijk oplopen, dus dat wordt nog wel spannend de aankomende tijd. :crossed_fingers:

3 likes

Het was uiteindelijk gelukt met een mes haha. Voor de volledigheid ook maar before en after foto’s, mocht iemand dit ook willen doen:

Foto's

39 likes

Wat leuk dat jullie huis nu bijna af is! Hopelijk kom je er samen uit met het tegelzet bedrijf!

En stucadoor drama, heb echt het gevoel dat er bij iedereen wat is! Bij ons was het destijds zo scheef gestuukt dat onze keuken er nieteens tegenaan paste. Zo erg golfde het :cold_face:.

We zitten nu in een ‘kozijnen drama’. Super leuk met een eenjarige en een klus dat, als het helemaal af is, weken uitloopt (terwijl het 1 week zou duren). Deze klus is echt niet goed voor mijn bloeddruk. :rage:

Ja, we hebben besloten om de vloer zo te laten! Het is zo toch ook wel heel gaaf :smiley: We zochten nog natuursteen voor een plankje in de badkamer en nu stuurt onze aannemer ons (hiervoor maar ook voor andere klussen) naar allemaal lokale ondernemers en dat is zo leuk. Het liefst laat hij alles bij een familiebedrijf ‘om de hoek’ doen, dus daar hebben we net iets moois uitgezocht.

En dat van die muur is wel heel erg :frowning: hoe hebben ze dat opgelost?

2 likes

Ah wat leuk zeg! Veel leuker om dat te steunen ipv de gewone grote bouwmarkten in de stad.

Uiteindelijk moest de muur opnieuw gestuuct worden. Terwijl onze mooie nieuwe keuken er al stond :sweat_smile:. Maar is gelukkig goedgekomen!

Arghghghghgh ik ben pissig. Het viel me al een week op dat ik af en toe witte stippen zag op de plantjes naast ons terras, maar dacht dat het sap was dat van de boom droop ofzo. Had geen idee. Gisteren zie ik dat er gewoon een laag fucking cement/voegwater/whatever over de grond en planten is gegooid. Gewoon een keiharde grijze laag over al mijn planten!! Hebben die bouwvakkers gedaan. Heb daar ook gezaaid en zo, nou dat kan ik wel vergeten. Heb de aannemer meteen foto’s gestuurd en die reageerde heel goed en zei dat dit echt niet kon en hij die gasten er duidelijk op ging aanspreken. De verbouwing ging ZO goed he, alles was top en dan dit. Grrrr zo irritant.

Volgende maand gaan we beginnen aan de badkamer. Mijn vriend gaat zelf alles eruit slopen en de rest laten we doen. Ben er een beetje gestresst door want we hebben zoveel pech gehad met de verbouwing dus hoop dat het in een keer goed gaat.

Iemand trouwens nog tips voor mooie badkamer verlichting? Hij word grijs/zwart/wit en spotjes kunnen niet.

Wij zouden begin juli gaan beginnen, nu heeft de aannemer bedacht dat na de bouwvak (eind augustus) ook wel zou kunnen, anders lag ons huis zo lang open…
Ik ben eind oktober uitgerekend, dus voor ons zijn dat vrij essentiele weken. Volgende week weer meeting om de puntjes op de i te zetten, hoop dat ze dan toch nog over de brug willen komen want wordt van deze planning wel heel verdrietig. Dan zou ik nog heel mijn verlof bij mijn ouders wonen. Een paar weken a la, maar wil wel graag naar mijn eigen huis met baby.

1 like

Heb je die begin juli ergens zwart op wit? Ik zou hier sowieso niet mee akkoord gaan, jij geeft de opdracht, niet de aannemer zichzelf.

Oh wat irritant zeg. Hoe lang zou de verbouwing duren?

Ik heb zelf ook een verbouwing gedaan, terwijl ik in oktober uitgerekend was. Ik vind na de bouwvak beginnen eigenlijk onacceptabel, dat wordt dan wel heel kort dag.
Wat ga je allemaal laten verbouwen?

1 like

Fijn dat we in dit topic ook verbouwingen kunnen bespreken. Ik begin er even niets aan, op dit moment zit ik er nog middenin en het is één groot drama.

Ik heb wel een vraag. Door gezeik, louche bedrijf en slecht advies liet de nieuwe verf van de vers gestuukte muren los. Ik ga dat vandaag herstellen. Alleen vraag ik mij af hoe ik dat op een nette manier kan doen.

Wat je hier ziet is een laag voorstrijk, en drie lagen verf die eraf zijn getrokken met tape. Ik ben van plan om de losse stukken eraf te halen met een spatel, wat op te schuren zodat er geen scherpe randen verf zijn, opnieuw meerdere lagen verf aanbrengen alleen op de beschadigingen, en dan nog verdund verven over de gehele muur zodat er geen rare overgangen zijn.
Goede plan van aanpak? Of is er een betere manier?

Het hele huis is zo beschadigd :sob:

1 like

Klinkt wel goed, ik denk dat je het gewoon moet proberen of het werkt. Ken je de strakke afplaktruc? Zodat je scherpe ramen krijgt, ook tussen plafond en wanden. Dat helpt wel met het staal krijgen.

Succes, dat heb je nodig na zoveel pech. En gelukkig een betere temperatuur om deze klus aan te pakken!

1 like