Je kunt toch nu al een klein stukje proberen? Dan heb je nog een week om alternatieven te zoeken als het niet werkt.
Dat lukt dus niet want dat zou inderdaad logisch zijn om te doen. Ik verblijf daar net deze week niet.
Ik heb blijkbaar ooit reiniger voor hardhout gekocht, dus in geval van nood heb ik die al.
Dan ga ik groene zeep, soda en azijn halen. Soda zijn toch van die witte korrels/kristallen?
Ah dat wist ik niet. Maar klopt, van die kristallen die meestal in een zak worden verkocht.
Nog bedankt voor de tip! Twee avondjes van mijn leven en weer lekker veel gekibbeld, maar het hangt.
Wauw staat goed! Mooi strak
Heeel mooi! Die dingen kunnen een ruimte veel frisser laten ogen.
Mooi! Hoeveel spuitbussen heb je per radiator nodig?
Heb je de radiatoren binnen gespoten of er helemaal af gehaald?
Je geeft me inspiratie haha.
Ze hebben ook lak in een potje, daarmee heb ik het gedaan. Ben ook heel tevreden over het resultaat!
Heb je de radiator eerst opgeschuurd? Wij hebben er een paar waar de verf afbladdert maar volgens mij krijg je dat nooit meer helemaal strak? Ik twijfel over schilderen of een ombouw
Edit: sorry kees nu dat je 'm had opgeschuurd, ik ging even te snel
Mooi verschil!
Ben ik trouwens de enige die door de aanhalingstekens in de titel altijd moet denken aan “klussen” op z’n Viva-forums? Ik denk altijd, ‘yeah right klussen oh wacht, klussen…’
Waarvan heb je de knoppen?
Wow wat een goed idee! Nooit aan gedacht! Ik heb ook van deze oude lelijke.
weer een klus voor op het lijstje haha
Wow wat een verschil. Ben benieuwd hoe het opdroogt!
Hoe heb je het nou uiteindelijk gedaan?
Ik ben ook benieuwd hoe het er droog uitziet, maar het regent best veel nu. Met dit weer is het balkon al dagen niet meer droog geweest.
Hoe ik het gedaan heb:
Eerst de grote stukken mos verwijderd met een breed plamuurmes. Ik kon er veel mos en een groene laag van af schrapen. Planken waren nog viezer als ik dacht. Er lag gewoon een film van groen op.
Dan met grove borstel vuil eraf borstelen. Ging niet super goed omdat het gisteren ook een druilige dag was.
Dan keukenpapier op de planken gelegd en daarop puur Mister Proper.
Mijn vader kwam helpen, dus hij koos hoe we het deden.
Even wachten en dan weer schrapen met plamuurmes.
Vuile ruiten ging gewoon met ruitenreiniger en spons.
We hebben er meer dan 5 uur aangewerkt: ruiten balkon, grote schuifraam gekuist, gootje rond balkon ontstopt en schoongemaakt en de planken gereinigd.
Als het paar dagen droog is, ga ik de planken nog behandelen. Daarvoor moet ik nog product gaan kopen.
Iemand enig idee hoe ik deze twee blikjes van elkaar af krijg? Dat plastic zit er heel strak omheen. Ik ben dat ik door het onderste blik snij als ik het er af zou snijden.
Huh wat is dit voor plastic dan? Ik zie niet helemaal hoe dit zit! Overigens denk ik dat je niet heel snel door het blik snijdt met een keukenmes, dus ik zou het gewoon proberen.
Die witte rand is van hard plastic. Het zijn twee kleine losse blikjes die aan elkaar zitten met plastic. Ik probeer het wel met een mes, thanks!
Platte schroevendraaier tussen zetten en dan loswippen? Zo maak ik die twee componenten dingen meestal open