Klussen in huis-topic

Als schroefmachine zou het zeker werken. Maar boormachine?
Ik heb voor mijn verbouw toen een klopboormachine gekocht. Met snoer.
Nog steeds favoriet bij iedereen die hem nodig heeft.
Ook simpele gaatjes boren gaat gewoon fijn.
Je hebt snel ruzie met zo’n ding van Lidl als je een beetje moeilijk gat moet boren

@C3PO @Madam-Mikmak Dankjewel! Volgens mij zijn mijn muren redelijk zacht, kalksteen ofzo? Oude gaten waren echt gapende gaten en het brokkelt snel af. Maar ik wil het alleen gebruiken voor kleine dingen, geen hele verbouwing. Ik denk dat het wel handig is om er eentje in huis te hebben!

edit: oh ik zie dat bij de Praxis voor deze prijsklasse ook (klop)boormachines verkocht worden. Misschien dat dat dan toch beter is.

Dan zou ik die van de Lidl doen voor kleine klusjes.
Je gebruikt over het algemeen een schroefmachine het meest. Daar is een klopboor te zwaar voor.
Beste is gewoon beide :laughing:

Kleine schroefmachine met een goede boormachine

Maar bedoel je met schroefmachine een elektrische schroevendraaier?

Hahaha ja, :laughing:
Excuse My brain

Ja volgens mij gewoon die dingen die jij post. Op een elektrische schroevendraaier kan je ook een boortje doen.
Wij gebruiken die van ons heel vaak. Is echt handig om te hebben.

Ooh echt! Ik heb een elektrische schroevendraaier van de Ikea maar daar kan misschien ook een boortje op?

Anders ga ik kijken naar een boormachine waar de klopfunctie optioneel is. Volgens mij zag ik dat ook staan. Ik wil namelijk ook zo’n boortje erbij waarmee je doorgedraaide schroeven kan losdraaien.

Ik vervloek echt degene die mijn appartement heeft verbouwd destijds. Ik kwam gisteren echt zoveel dingen tegen die ik alleen met een inbussleutel kon losdraaien. Maar veel zit dus ook vast en krijg ik met geen mogelijkheid los :sob:

Jahoor, in het gaatje waar je je schroefbitje doet kan je ook een boortje doen !

1 like

Ik heb een lamp voor boven de eettafel maar het lichtpunt zit niet recht boven waar wij de eettafel hebben. Dus die lamp hangt na een jaar nog niet… Ik heb wel al gegoogeld maar het klinkt allemaal best lastig. Ben benieuwd naar ervaringen hier en hoe jullie het hebben opgelost. Ik denk dat het met een gootje het uiteindelijk het makkelijkst en mooist wordt.

Eventueel kun je ook de draad wat (speels) los laten hangen als dat past bij de lamp?

Edit dus of draad van de gewenste plek naar het stroompunt wanneer je de lamp wel op de gewenste plek wil, offff de lamp bij het stroompunt en dan alleen de draad op de goede plek

1 like

Wat is het voor lamp? Kun je niet gewoon een haakje maken op het punt waar je ‘m hebben wilt en dan de kabel zo verhangen? Vind dat heel mooi altijd, als dat past bij het soort lamp.

En @EllaFitzgerald het is best wel een strakke lamp. Hij lijkt heel erg op deze

Dus ik weet niet of dat mooi is…
Ik heb ook best wel spijt dat we deze lamp zo impulsief hebben gekocht zonder er goed over na te denken :sweat_smile:

Een afdekplaatje en gootje zijn t makkelijkste en mooiste denk ik.

Dus plaatje over t stukje in plafond en kabel in gootje naar lamp

5 likes

Ik wil in onze living een muur gaan schilderen, maar er zit zo’n vliesbehang op dat textuur heeft… ik ben bang dat ik hierdoor geen mooie rechte lijn ga krijgen als ik de tape eraf haal. Heeft hier iemand ervaring mee of tips?

Eerst met wit (of de huidige kleur van de muur nu) langs de rand van de tape gaan zodat het opgevuld wordt met wit en de kleur niet doorloopt!

3 likes

Eerder dit jaar had ik een paar klusprojectjes genoemd in dit topic. En één is er nu helemaal af: het omvormen van saai washok tot washok/hobbykamer/voorraadkast:

[heb de foto’s weggehaald! Dm maar als je ze nog wil zien]

Zal nog even wat details noemen aangezien we in het klustopic zitten:

• De achterwand heeft 4 planken (die zie je niet allemaal op de foto), dit was heel veel gaatjes boren in beton haha dus dat ging niet heel makkelijk. De planken zijn goedkoop meubelhout van de praxis, toevallig al op de perfecte lengte
  • ik heb expres een nisje op de muur geschilderd (links) zodat het er wat groter uit zou zien. Kleur is early dew.
  • Het werkblad (op maat laten zagen) steunt op twee palen aan de voorkant en op balkjes die aan de zijkanten en acherkant tegen de muur geschroefd zijn
  • de stoel is eigenlijk net iets te laag, ondanks dat hij in hoogte verstelbaar is. Daar moet ik dus nog even wat op bedenken, misschien iets onder de pootjes monteren. Ik zit nu telkens op een kussen haha
33 likes

Wat gaaf gedaan!

Binnenkort mag ik ook beginnen aan mijn wasbak/hobbykamer/kantoor. De wasmachine en droger staan wel in de badkamer, maar het ophangen van de was enzo zal wel in het kamertje zijn. Knap dat je zoveel functionaliteit kwijt kan op dat stukje.

Op welke hoogte zit je bureau nu? Is het alleen te hoog vanwege je stoel of is het ook moeilijk met de naaimachine? Er zijn naaimachines met een start/stopsysteem. Dan hoef je niet meer met je voet op de pedaal.

1 like

Ik had pas zowel met plakstrip als zonder geprobeerd. Vond zonder strip mooier! Maar oordeel vooral zelf :wink:

6 likes

Hoe grof is de textuur? Zou het misschien ergens even testen. Je hebt best kans dat het door de structuur gewoon niet strak gaat ogen.

Oh ja het kan allebei wel! Met strip vind ik ook wel mooi, iets strakker maar zo los kan ook prima bij de lamp die jij hebt

1 like