Dit?
Dit plaatje wat je ziet heet een centraaldoosdeksel, wat je hierna nodig hebt is een pendel.
Ja, dat bedoel ik! Een centraaldoosdeksel.
Ik ben mijn huurhuis terug aan het brengen naar de originele staat en heb gisteren alle lampen eraf gehaald en wat verhuisfittingen opgehangen. Alleen ontbreekt er nu zo’n deksel en hangen er losse snoertjes.
Thanks voor het meedenken dames!
Verf afbijtmiddel! Wij hebben onze radiatoren helemaal opnieuw geverfd en met afbijtmiddel kregen we er echt alle verf af. Normaal moet je dat krabben maar aangezien het veel kleine stukjes zijn… Ik deed op een deurslot afbijtmiddel erop en dan, na een aantal minuten inwerken schrobde ik met een oude tandenborstel de verf er zo af.
Heeft iemand een idee hoe je dit los krijgt?
Ik moet een booglamp in 2 stukken uit elkaar halen om te vervoeren…
Ik kan het niet goed zien maar past er een inbussleutel in? Of kan je het met een tang grijpen?
Nee, niets hielp. Ik heb de boog gelukkig in de auto gekregen! Nu naar lampenwinkel, die er voor mij een led-dimmer op zet! Dank voor het meedenken.
Hee hoe is het hiermee afgelopen?
Ik heb ze nog steeds niet helemaal schoongekregen. De verf blijft in de details van bijvoorbeeld de manen zitten, dus ik moet nog even kijken wat ik ermee doe.
he shit! Had voor jou op een ander antwoord gehoopt.
Ik ga, als het weer mag, weleens bij de bouwmarkt snuffelen Heb ze niet heel dringend nodig gelukkig.
Heb je al een verfbrander geprobeerd? Of st. Marc? Allebei niet heel rigoureus, maar vaak wel effectief en het eerste wat ik altijd probeer.
Nee, want ik heb het allebei niet. St Marc ken ik ook niet trouwens. Zal eens kijken als de bouwmarkt weer helemaal open is
Bij sommige supermarkten heb je het ook. Volgens mij soms ook bij drogisten.
Ik vond pvc makkelijker dan klik laminaat. Ging veel sneller bij ons dan klik laminaat.
Dit leek me het meest logische topic.
Wij hebben een nieuwe, sterkere, oven. Nu was ik een tijdje geleden al door @merel in een ander topic gewezen op het feit dat je bepaalde apparaten beter niet via een stekkerdoos aansluit. Nu ben ik dus aan het puzzelen, maar als ik internet moet geloven mogen zowel je koelkast, vriezer als oven niet via een stekkerdoos. Wij hebben slechts 2 stopcontacten voor deze 3 apparaten + daar staan ook alle andere apparaten als waterkoker, kitchenaid, blender, etc. dus er is niet echt een ander optie.
Maar na alle horrorverhalen verhalen gelezen te hebben ben ik nu natuurlijk vet bang voor brand, dus weet iemand waar/hoe ik kan checken of onderstaand idee voldoende veilig is?
Mijn idee is om de stekker van de oven rechtstreeks in het stopcontact te steken, want hoge pieken. Dan in het andere stopcontact de verlengsnoer (zal er op letten dat dat een goede is die voldoende wattage aan kan) waar dan de diepvries + koelkast in kunnen + 3e voor waterkoker óf blender óf kitchenaid.
Anekdotisch ‘bewijs’ maar onze koelvriescombinatie zit al ruim 20 jaar in een stekkerdoos (wel als enige apparaat, is nodig omdat het stopcontact te ver zit) en daar zijn nog nooit problemen mee geweest. Maar weet niet wat de invloed van meerdere apparaten in 1 stekkerdoos juist is.
Bij mij zitten koelkast, oven en magnetron al jaren op 1 stekkerdoos, echt nog nooit iets mee gebeurd. Ik zou geen action-doosgebruiken maar wel een goeie met aarde etc van de bouwmarkt.
Ik heb geleerd dat (water) opwarmen de hevige pieken veroorzaakt. Van mijn vader mocht ik nooit een waterkoker in een verlengsnoer doen. Zelfde geldt voor oven, maar ook (af)wasmachines. Heel eerlijk zou ik je adviseren een electricien in te huren, als dat in je budget zit. Een extra stopcontact en wellicht een zwaardere stop in de meterkast kunnen een boel ellende schelen.
Hmm, ik doe de waterkoker al mijn hele leven in een stekkerdoos, wist niet dat het daar ook niet bij mocht.
Ik weet niet of ik dat geld er voor over heb bij een huurkrot, maar ga er wel even over nadenken.