Klussen in huis-topic

Nee hij hangt erboven inderdaad!
Hij leunt op 2 balken die tegen de muur zitten, en aan de zijkant leunt hij op een los keuken kastje…
Dus de droger en wasmachine naast elkaar, en dan hebben we daarnaast nog een wasbak gemaakt met daaronder een keukenkastje.

We kunnen de droger en wasmachine zo ook heel makkelijk er uit schuiven mocht het nodig zijn.

Ah ja, dat klinkt logisch en slim. Maar natuurlijk een stuk minder makkelijk dan gewoon een werkblad op je wasmachine en droger leggen haha! In mijn huis is dit verder helemaal niet mogelijk hoor, maar ik vraag me vaak af of ik nou te moeilijk denk over sommige klusdingen of niet.

Het klinkt misschien wat ingewikkeld, maar mijn vriend en ik hebben door gewoon zelf te proberen heel veel geleerd haha, normaal had ik mijn vader gebeld, maar die was zelf druk. Nu zijn we er heel trots op haha!

1 like

Wasmachines en drogers kunnen ook zo rammelen of stuiteren soms, dus misschien werkt het dan niet als je een werkblad er direct op legt :slight_smile:

Ja wat goed, ik wil dat ook meer gaan doen, maar mijn vriend is nogal een probleemdenker en daar word ik onzeker van en dan gebeurt er uiteindelijk weer niks.

Dat vroeg ik dus inderdaad hierboven, ik vroeg me af of dit ‘probleemdenken’ van mij was of dat het echt niet kan, want lijkt me inderdaad ook dat zo’n blad dan heel erg gaat stuiteren op die machines

Iemand een idee hoe ik die witte weer terug goud/messing kan krijgen zoals de linker? Ik wil ze graag weer gaan gebruiken namelijk. Ik heb het met een verfkrabber geprobeerd, maar daar beschadigt 'ie nogal van. Ik zat te denken aan schuren, maar ik weet niet of dat kan in dit geval. Voor zover ik weet is dat witte muurverf (mijn moeder heeft hem ooit geverfd).

Met schuren raak je de details misschien ook kwijt vrees ik. Terpentine om de verf weg te halen? Weet alleen niet of de messing ertegen kan, en hangt van de soort verf af.

Ja, daar ben ik dus ook bang voor. Ik heb geen idee wat voor verf het is verder. Ja, muurverf, maar geen idee of het op waterbasis is. Het is al jaren geleden dat ze geverfd zijn (heb er nog 1 die ze geverfd heeft). En terpentine durf ik om die reden ook niet echt, al zou ik het misschien aan de achterkant kunnen proberen.

Als de terpentine niet werkt zou ik zelf lekker lui zijn en een spuitbus gouden verf kopen en ze allemaal overspuiten :sweat_smile: Maar dan raak je dat ‘verweerde’ wel kwijt

1 like

Ja, en dat wil ik juist graag terug, haha. Ik heb wel gouden verf, maar dat is toch een stuk minder mooi.

1 like

Misschien stom maar als het muurverf is: heb je hrt al met heet water geprobeerd?

Anders zou ik als volgende optie een verfbrander proberen en als dat niet werkt verf afbijt van alabastine

2 likes

Messing kan tegen terpentine of andere aardoliedestillaten. Als water niet werkt zou ik het met een oplosmiddel als je dat in huis hebt proberen (terpentine, alcohol of acetone, maar geen ammonia), eerst op een klein plekje. Daarna evt. polijsten en met een blanke lak afdekken om corrosie tegen te gaan.

1 like

Even in warm water met wat afwasmiddel leggen, als het muurverf is moet het dan loslaten en kun je het er met een doekje van af boenen

Wie weet wat dit is? Je kan er iets mee knippen lijkt het. Ik gok kabels/snoeren?

Dit is hem volgens mij. Inderdaad voor kabels.

Dank! Vond hem in huis op een super random plek en ik kan me niet herinneren dat ik het ding ooit eerder gezien heb, of daar heb neergelegd. :rofl: Zo te zien niet duur en makkelijk te vervangen, dus hij gaat nu weg. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Ik ga eerst wat de watertip proberen! Thanks iedereen :slight_smile:

Weet iemand hoe zo een dop heet waar je je lamp aan hangt en waar je hem kan verbinden aan een stroomdraad?

Bedoel je het kroonsteentje?

1 like

Een fitting? Ik weet niet helemaal wat je bedoeld, maar in het geval van jouw foto moet je even controleren of de spanning eraf is (kan met zo’n schroevendraaier met lichtje/spanningszoeker, die stop je in (2). Vervolgens draai je in het kroonsteentje dat half in je plafond zit de schroefjes open (1). Je doet de draadjes in het vierkantje (2), maakt niet uit welke kleur waar. Draai je de schroefjes weer dicht.afbeelding

2 likes