Ik heb denk ik 2 jaar geleden voegen fris gebruikt in de badkamer. Dat is inmiddels weer zoals daar voor. In de keuken de grijze voegen gewit met voegen fris verf (??) en na een dag ploeteren zei mn man ‘lijkt net of je hebt getypext’. Also, die twee was echt kut als je op de tegel kwam, niet zoals de verpakking zegt makkelijk verwijderen. Moest met een theelepel van de tegels krassen. @FISSA
Ik zou het ook op een stukje uit het zicht uit proberen!
Grovere geschut is de voeg er deels uit slaan en gewoon opnieuw voegen. Opnieuw voegen is zo gepiept, alleen het eruit halen/schrapen kost veel tijd. Is wel permanente oplossing.
Eerst was ik tevreden. Zag er opgefrist uit. Maar dat spul was wit wit en onze witte tegels toch net iets anders. Dus nu lijken de tegels constant viezig. Voor hoe lang ik er mee bezig was, ben ik niet tevreden met het resultaat. Heb ook een wand in de keuken gedaan en de rest niet meer.
En voegenreparatie van Alablastine dan? Dat hebben mijn ouders met succes gebruikt.
Je zou ook zonder de voegen te verwijderen er gewoon eens nieuw voegsel over heen kunnen proberen. Het hecht dan waarschijnlijk niet super de duper, maar aangezien het vloertegels zijn en geen tegels in de douche oid. moet dat ook niet zo uit maken.
Haha over die voegcoating? Ja ik dacht eerst: fantastisch. Tot ik de prijzen zag en dacht: ja koekoek, kan mij niet voorstellen dat de samenstelling zo anders is dan een gewoon pak voegsel.
Ben benieuwd naar wat je gaat proberen en het resultaat. Keep us updated!
Ik heb dit een paar jaar geleden gedaan met Alabastine Voegenfris. Vond het heel goed gelukt en al mijn vrienden die in soortgelijke studentenstudios woonden waren telkens verbaasd (was een oude keuken met hele witte tegels maar donker grijze voegen, zeeer lelijk). Maar het kostte wel echt veel tijd. Met een mini dun kwastje in de weer geweest en elke keer als ik uit schoof uit de voeg op de tegel haalde ik de voegenfris meteen weg. Ben dan ook 1 dag volledig bezig geweest met de mini keuken en de volgende dag laag 2.
Ik ga morgen het plafond van de slaapkamer schilderen. De muren enkele dagen later anders is het teveel werk in een keer. De muren worden dezelfde kleur als het plafond maar nu vraag ik me af of ik de muren dan in de hoeken moet afplakken of niet. Langs de ene kant denk ik van niet en aan de andere kant mss wel want dan krijgen die randjes ipv mss wel 4 lagen en kan dat kleurverschil geven? Hoe doen jullie dit?
Ik denk als je het semi-netjes doet dat je het dan niet ziet! Dus niet dikke klodders in de rand maar gewoon zo strak mogelijk binnen de lijnen blijven zonder tape.
Tenzij je muren nu een totaal andere kleur hebben, bijvoorbeeld heel donker, en dat het dan doorschijnt in de ondertoon? Dan heb je misschien sowieso kleurverschil.
Hele late reactie hoor, maar de hoogte van een wasmachine is toch te hoog voor een werkblad/bureau? Zeker als je het pedaal van je naaimachine moet gebruiken op de grond?
Ik heb zelf ook een werkblad op de wasmachine en droger, maar die is gewoon net zo hoog als het aanrecht…
Ja klopt! Ik had als plan om er een in hoogte verstelbare kruk/bureaustoel bij te doen. Maar wel goed dat je het zegt van dat pedaal, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht! Moet ik ook een soort voetenbankje maken dus
Jaa dat zou dan moeten, of een extra blok onder het pedaal
Als mijn vriend beiden in ons kantoor moeten werken, waar ook de wasmachine staat, omdat de schoonmaakster er is dan zit mijn vriend ook altijd op een barkruk aan dat werkblad, maar wij hebben geen open gat ergens dus dat zit voor geen meter haha. Maar is wel een goede hoogte opzich.
Ik zou niet tapen, randjes gewoon niet te dik aanzetten maar dat is ongeacht wat je gaat schilderen een beter plan. Vaak zul je je muur twee keer doen maar je randjes dan maar 1x bijv.
Ik ben echt een leek qua klussen, maar is het heel dom als ik een ikea meubel (de Malm-ladekast) verf met muurverf (van tevoren wel schuren)? Ik heb nog een hele pot staat met de kleur die ik wil gebruiken, maar dat is dus muurverf… Ik heb gegoogeld, maar daar vind ik veel mensen die andere verf gebruiken dan ik.
Dat zou ik niet doen, wordt niet zo mooi denk ik
Plus als je er met een doekje overheen gaat of tegenaan stoot zal het sneller lelijk worden
Normaal gesproken zou je daar lak voor gebruiken
Als je echt muurverf wil gebruiken: het kán wel maar zou het niet aanraden haha
Ik heb dat wel eens gedaan, werd nieteens zo lelijk! Die malm kasten waren toen al best oud en al een rare kleur geschilderd door mijn zusje dus ik dacht: erger kan het niet worden. Heb er toen ook nepleren greepjes op gezet en dat maakte het meeste verschil. Was voor mijn studentenkamer en ik had bijna geen geld dus ik was allang blij met iets. Zou nu wel een potje goede verf kopen misschien.
@C3PO Hmm, bedankt! Mijn Malm-kast is ook zo lelijk op het moment. Ik denk dat ik het gewoon ga proberen. Ik wilde eigenlijk een nieuwe kopen, dus dat kan ik straks altijd nog doen als het heel lelijk word. De verf zou ik toch niet meer voor iets anders gebruiken. Werd jouw kast snel lelijk door gebruik? Dat de verf afbladderde ofzo? @Leuk123
Nee dat eigenlijk niet! Het dekte gewoon niet zo heel goed dus soms zag ik de donkere kleur nog door de lichte kleur heen. Maar toch blij dat ik het heb gedaan! Volgens mij gebruikt mijn ex ze nog steeds haha
Ik zou voor een kast geen muurverf gebruiken, is het een wandplankje waar je eens per halfjaar een stofdoek overheen haalt is het wat anders. Een kast die je veel gaat gebruiken gaat dan gewoon snel lelijk worden. Kun je beter een pot lak halen en dat gebruiken.
Haal je die plank van je droger en wasmachine af als je die aanzet? Want die trillen toch beide best veel? Of heb je dat blad erboven gehangen? Of kan dit gewoon zonder problemen?