Klussen in huis-topic

Je zult het vast al geprobeerd hebben, maar bij mij ging lak er goed af met het ijskrabbeltje dat we voor het autoraam gebruiken en een schuursponsje.

Nee, het is al oude verf, dat werkt helaas niet…

@Shaaar, met een krabber idd geprobeerd, maar je komt er eigenlijk niet tussen, dus dat lukt helaas niet.

Verfafbijt is een goede, @Eendagsvlieg, dat ga ik eens proberen!

1 like

Wij hebben dat bij onze voordeur ook gehad. Ik heb gewoon met het puntje van een aardappelschilmesje het uit de bubbeltjes gekrabd tot het netjes was. Verfafbijt is te agressief denk ik eigenlijk.

1 like

Ik hoopte op een snelle oplossing :grimacing:
Heb het bij één ruitje gewoon gekrabd (hahaha, ik schreef gekrapt) maar heb geen zin om dat bij de andere 39 ruitjes ook te doen :see_no_evil:

Heb wel verfafbijt gevonden die voor glas zou kunnen, denk dat ik dat op een klein stukje ga proberen, wie weet :crossed_fingers:

Oh ja… 39 ruitjes verandert wel wat aan de zaak :crazy_face:

1 like

Ben jij Bonnie?
:laughing:

6 likes

Haha, ik voelde wel enige verbinding toen het daar over ging in het youtuberstopic :grin:

1 like

Laat even weten of het lukt, ik heb ook nog van die ruitjes :sob: geen 39 maar te veel om het leuk te vinden dat helemaal af te krabben

Ellendige dingen :cry:
Leek me een mooi lockdownklusje, nu al spijt van.

Ik heb daarvoor zo’n ouderwets scheermesje gebruikt. Kosten een paar euro voor 10 stuks bij de Hema

1 like

Ah joy! heb het vorig jaar bij 3 raampjes gedaan door alabastine afbijt erop te smeren en folie erop te doen. Uurtje wachten en daarna kon ik sommige stukken er zo af trekken, maar vooral schrobben met oude afwasborstel en daarna nog met een mesje restjes gekrabt.
Echt de hel. Altijd goed afplakken mensen.

Ja, dat zeg ik ook tegen de vorige bewoners :laughing:

Dat merk afbijtspul had ik ook gevonden, ga ik dat proberen. En verder niet teveel moeite insteken en maar gewoon accepteren.

Ja ik ga me er denk ik volgende week ook maar aan wagen. Echt meeeeega thanks to de mensen die dit dus helemaal kut hebben afgeplakt voor mij.

1 like

Goede instelling :grin: 100% schoon heb ik het ook niet gekregen

Yes, afbijt echt lang laten inwerken en huishoudfolie strak er tegenaan plakken. Wel even goed ventileren terwijl je dat spul gebruikt, of als je een gasmasker hebt die opzetten

1 like

Ha! Ik ben net verhuisd en met mijn 2 linkerhanden besef ik mij weer eens dat ik zo graag iets van een plank zou willen ophangen, zonder de hulp van een man. Nu ben ik via insta geïnspireerd om een kluscursus te gaan doen om alle basics goed te leren. Heeft iemand zoiets gedaan? Ik zit te kijken naar Femtech in Amsterdam.

1 like

wat hebben mannen ermee te maken. je kunt toch op internet opzoeken hoe je een plank ophangt?
je moet weten wat voor muur je hebt en wat voor plank je wil. zou m’n geld lekker in m’n zak houden!

1 like

Voor dat soort klussen is YouTube echt een waardevolle app haha. Dit gaat je lukken!

2 likes

Ja ik zoek altijd alles op op youtube! Oke zelf met elektra en waterleidingen klieren doe ik niet, maar zoiets als een plank ophangen kan echt prima met behulp van youtube. Ik kit tegenwoordig zelfs ramen af (oke een pro zal het vast net iets netter doen maargoed) en ben echt geen geboren Bob de bouwer

1 like

Ben het wel een beetje eens met @Yzile (edit, sorry) . Ik zou je vooral willen aanmoedigen om het gewoon te proberen. En video’s kijken voor tips. Voor een plank heb je een boor nodig en die kun je huren bij een gereedschapswinkel. Daar willen ze je ook wel helpen met de materialen als schroeven en holle wandpluggen, indien nodig. En je kunt rustig een goede basis aan gereedschap opbouwen, zoals een waterpas, die voor dit klusje handig is.

Ik heb ook wel eens zitten kijken naar dit soort cursussen, maar ik ben gewoon in huis zelf dingen gaan doen. Nu weet ik dat ik specifiek wat meer over electra zou willen weten, niveau “van een lichtknop een stopcontact maken” enzo.

3 likes