Thanks!
Heeft er iemand ervaring met het zelf behangen met renovlies? De wanden in de slaapkamers zijn er erg slecht aan toe. De vorige bewoners hebben de onderste helft met glasweefsel gedaan en daarboven gesausd. We weten niet of hier nog behang onder zit, het lijkt niet zo op het stukje wat we los hebben gehaald maar er zitten wel gekke bobbels op de muur die je in kunt drukken, er zitten in ieder geval heel veel lagen latex op. De overgang tussen beide helften hebben ze afgewerkt met een plint.
De plint en het glasweefsel gaan eraf maar ik ben bang dat je in het renovlies dan alsnog een overgang gaat zien vanwege die lagen latex. Is dit zo en zo ja hoe krijg ik dit weg, moet ik de muur dan schuren?
Lekker late reactie, maar ik ben dat zakje kwijt wat bij de schuurmachine hoort. Ik heb geprobeerd om er een zak omheen te binden, maar dat was geen succes.
Nee daar moet je inderdaad wel een lucht doorlatend zakje voor hebben. Kun je het niet los kopen? Of anders iets van een panty eraan doen? Is wellicht niet ideaal, maar beter dan niks…
Goeie! Ik ga even op zoek of zo’n zak los te koop is en anders inderdaad met een panty proberen.
Ik heb even hulp nodig. Ik heb net mn trap geverfd en dat is goed gelukt! Eerst schoongemaakt, geschuurd, ontvet etc. Nu wil ik dus mijn trapleuning eigenlijk ook verven en de ‘houders’ (?) daarvan ook. Moet ik de trapleuning eerst in de grondverf zetten, en hoe verf je het beste een ronde trapleuning?
Ik zou m wel gronden ja! En ik heb wel eens de truc gehoord om hem met een trouwtje aan het plafond te hangen haha, dan hoeft je alleen het stukje onder het touw nog te doen als ie droog is. Maar eerlijk: ik heb m gewoon terwijl ie gemonteerd was geverfd.
Wij hebben ze op schragen gelegd en eerst de bovenkant geschilderd. En daarna omgedraaid en de onderkant gedaan. Wel een gedoe want ze glijden af en toe een beetje weg. Wij hebben de leuningdragers zwart laten spuiten.
Ik heb hem trouwens niet in de grondverf gedaan. Wel geverfd met verf speciaal voor leuningen.
Met een kwast met een knik?
Ik heb onze leuningen gewoon ontvet, licht opgeschuurd en toen met houtlak geverfd. Omdat er al een laag verf op zat hoefde ik ze niet in de grondverf te zetten. Je kunt ze inderdaad gemonteerd lakken met een bokkenpoot (dat is zo’n kwast met een knik zoals @Madam-Mikmak laat zien).
Ik heb ze zelf gedemonteerd en op een stuk folie gelegd, gewoon een kant geschilderd en toen hij droog was heb ik hem gedraaid en de volgende kant geschilderd. Houtlak voor binnen is toch meestal op waterbasis en dat droogt vrij rap, dus ik had ze in een middag helemaal klaar.
Het is gelukt! bedankt voor de tips iedereen! Ik heb hem uiteindelijk los gedraaid en op 1 potten gezet en gelakt, en de uiteinden als laatste gedaan. De dragers ook los gemaakt en deze ontvet, behandeld met een primer en toen mat zwarte lak!
Ziet er netjes uit!!
Wie kan mij helpen
Ik heb oude nachtkastjes gekocht met het idee ze op te knappen: ik heb ze grondig geschuurd en in de (hout)grondverf gezet. Nu lak ik ze maar de grondverf komt eronderuit. Met een soort rare stipjes?? Ik snap er niets van. Heb het tussentijds nog opgeschuurd en ontvet. En alle spullen zijn nieuw en voor de juiste ondergrond.
Ik heb spullen vaak genoeg geverfd zelf zonder schuren of grondverven en dan gaat het wel gewoon. Wat doe ik fout boehoe
Ernaast een test op een andere plank, waar het wel gewoon pakt?
Heb je vooraf ook ontvet? Je zegt tussentijds maar als je vooraf niet ontvet hebt en daarna bent gaan schuren kun je vet in het hout geschuurd hebben namelijk. En dan pakt de verf niet goed.
Hmm ja Ik heb de kastjes sowieso schoongemaakt vooraf want er zat ook allemaal spinnerag op. Maar nu twijfel ik of ik het goed genoeg ontvet heb
Hoe zagen ze er vooraf uit? Zou het kunnen dat ze niet in de lak maar in de olie of was stonden?
Ja dat is het denk ik, dat ze waren geolied Het was ook heel donker hout. Totaal niet bij stilgestaan
Er zitten nu 4 lagen op en het is dan toch helemaal gedekt, dus het is even wat extra werk, maar dan heb je ook wat!
Heeft iemand een tip hoe ik verf kan verwijderen van sierglas? Het gaat om paneeldeuren met vier ruitjes en dat is van zulk bobbelig glas:
Dat is in het verleden niet netjes afgeplakt, en is sowieso moeilijk strak afplakken met die bobbels, en er zitten nu allemaal oude verfresten op het glas.
Terpentine oid?
Je hebt verfafbijt in de bouwmarkt