Klussen in huis-topic

Ik ben begonnen aan de trap. Heb nu het tapijt eraf getrokken, en geprobeerd de lijmresten te verwijderen. Daar moet ik nog mee verder. Heb een verfpistool besteld, om het verder eraf te krijgen. Heeft iemand nog een gouden tip voor de lijmresten van de trap.

1 like

Het zijn niet de meest ervaren klussers, maar wellicht heb je iets aan de vlog van Bonnie die dat net heeft gedaan thuis.

1 like

Op mijn trap kon je niet normaal lopen zonder aan de treden vast te blijven plakken en hiermee is alle lijm er af gegaan! Je moet er een dikke laag op smeren en dat ff een uurtje ofzo in laten trekken (wij hebben het toen vaak ‘s nachts gedaan en dan om en om een trede zodat je er nog op kan lopen) en dan kun je de lijm er met een plamuurmes zo af steken. Stinkt echt mega erg, maar het werkt wel.

1 like

Volgens mij heb ik dit gebruikt voor resten vloerbedekking op een betonvloer. Ik hing letterlijk elke paar minuten uit een raam om naar adem te happen (ondanks mondkapje) maar het werkte inderdaad erg goed @Kareltje

1 like

Verfbrander en dan krabben

1 like

Iemand ervaring met van die zelfklevende spijkers? Ik wil graag wat aan de muur ophangen en het zijn wel vrij grote lijsten.Maar huurhuis en geen zin om later alles weer dichte te purren.Ben zo bang dat alles naar beneden dondert (moet boven het tv-meubel komen te hangen maar daarop staan lijstjes/vaas/boeken enzo dus zou zonde zijn als er een mogelijkheid is dat dat kapot gaat).
Of heeft iemand een andere goede tip?

Ja, werkt echt goed. Wel moet je goed de lijsten wegen en je houden aan de opgegeven gewicht. Maar je kunt met meerdere zelfklevende spijkers gebruiken om het juiste gewicht te bereiken.

Ik heb ze gebruikt op de zijkant van mijn hoge keukenkast, waar een koelkast in zit, dus daar wilde ik ook niet in boren. Hangt nu al een jaar goed.

1 like

Dankjewel allemaal! Ik heb een verfbrander, maar het zit er zo dik op… :unamused: Dus ik ga morgen vloerlijmafbijt halen. Dan kan ik aan de slag!

Super,thanks! Moet goed komen dus.Zijn ze ook makkelijk te verwijderen of heb je dat nog niet getest? Anders vraag ik dat even in de winkel,kunnen ze eindelijk aan de muur :hugs:

Niet getest, maar als je naar die van T.e.s.a. koopt, dan komen ze met zo’n lipje om het er later makkelijk af te halen. En als er nog wat achterblijft kun je dat makkelijk met stickerverwijderaar weghalen.

Oké help, tips gevraagd.

We hebben vorige week de muur geverfd met krijftverf en hij dekt niet. En op zich vind ik dat half gedekte ‘vlekkerige’ heel erg mooi. Op sommige stukken is een laag dubbel gegaan en zie dat een tweede laag alles meteen een stuk donkerder maakt. Eigenlijk wil ik dus geen tweede laag doen maar de donker uitgepakte stukken lichter krijgen. Zou ik dat kunnen opschuren ofzo? Of is het echt alleen een optie om de muur weer te witten en opnieuw te verven zonder twee keer over hetzelfde stuk te gaan?

Hij is af :blush:

25 likes

Echt super leuk geworden!! :smiley:

1 like

We zijn bezig met de keuken. Er stond een hoge kastenwand aan deze kant, maar dat worden allemaal lage kastjes. Nu is de wand achter de hoge kast vlak, maar de overige muur is spack.

De vlakke wand laten we ook weer spacken, maar moeten we dat vlakke dan nu ook nog een keer stucen i.v.m. hoogteverschil? De randen gaan we sowieso egaal maken (zijn ook al plat geschuurd).

1 like

Hoeveel is het verschil?
Lijkt mij dat als je dat laat spacken dat dan het verwfhil wordt opgevangen al

1 like

Ja, dat zegt mijn vriend ook al. :see_no_evil: Ik ben gewoon ontzettend eigenwijs en bang haha.

Vraag, heeft er hier iemand ervaring met het (zwart) spuiten van verchroomde accesoires?
Ik heb een verchroomde toilethouder en handdoekbeugel en ik zou die graag zwart maken. Kan dat?

Zo een bijvoorbeeld:

Ik denk dat dat wel kan, maar dat het vrij snel zal slijten doordat de handdoek er langs wrijft zeg maar. Volgens mij heeft action spuitbussen voor chroom dus je kan het altijd proberen.

1 like

Dat gevoel heb ik ook. Omdat het niet goed op te schuren is. Ik denk ook dat er een primer onder moet. Maar dan nog…

Je zou het zwart kunnen verven met chroomverf en daar over heen een goede slijtvaste (mat) lak aanbrengen. En inderdaad het materiaal goed voorbereiden.