Klussen in huis-topic

Heeft iemand ervaring met vloertegels verven? Ik heb een tegelvloer die niet alleen Schots en scheef is, maar ook een lelijke piskleur heeft. Ik stoor me er inmiddels niet meer, maarja het is toch een doorn in het oog. Een nieuwe vloer leggen is geen optie (op dit moment) omdat de vloer eerst egaal moet worden gemaakt en dat kost me bijna €2000. Vind ik het niet waard in een huurhuis.

Nu kwam ik uit bij tegelverf, maar zou dat mooi worden en vooral mooi blijven? De vloer is dus totaal niet egaal, sommige tegels liggen wat hoger, bij andere is de voeg breder enz enz, echt een dombo die deze vloer gelegd heeft. :triumph:

1 like

Heeft er iemand tips/ervaring met een houten vloeren de olie zetten? Die van ons is door de vorige bewoners geolied zeiden ze en heeft een mooie lichte matte look. Ik heb hg vloerolie gekocht en deze op een stukje geprobeerd, maar lijkt Decleir wat gelig te maken. Heb ik dan hardwax oid nodig?

Ik ga morgen een tegelvloer schilderen op mijn werk, ik zal wel even laten weten hoe dat wordt!

2 likes

Welke ruimte, een vochtige ruimte? Heb alleen ervaring met tegelverf van alabastine voor ‘de badkamer’ fucking lies want bleef voor geen flikker zitten :sweat_smile: en dat was niet eens op de vloer dus er werd niet op gelopen. Ik zou het mezelf in een huurhuis denk ik helemaal niet aan doen, zo’n vloer onder handen nemen…

Gek idee, maar kan je geen laminaat over die tegelvloer heen leggen? Ondervloer over de tegels en klikken maar. Wordt je vloer wel wat hoger van, weet niet of dit kan met drempels etc.
Laminaatvloer kan je eventueel meenemen als je gaat verhuizen of aan een volgende huurder doorverkopen.

1 like

@mikselke gaat hier om de woonkamer, keuken en de gang!

@Adje ja daar heb ik ook al naar gekeken en ik heb het vermoeden dat bewoners voor mij dat ook hebben gedaan want tussen de deuren en de vloer zit echt een dikke centimeter, bij de deur naar de gang is er weer een latje onder gezet ivm toch. De keuken is ooit een dichte keuken geweest, dat is nu dus open maar de vloer in de keuken ligt een halve cm hoger en ik weet niet of dat dan mooi wordt. Sommige tegels liggen ook hoger dan de ander, sommige liggen los (denk dat de vloer daaronder nog zo’n oude houten vloer is ipv beton) en ik ben gewoon bang dat ik een paar honderd euro uit geef aan laminaat (of wat voor vloer dan ook) en het dan op den duur gaat scheuren ofzo door de slechte tegelvloer er onder.

Hmm dat zijn ook wel lastige ruimtes want veel looproutes. Denk dat gewone tegelverf van de karwei oid niet bestand is daartegen en verf van een speciaalzaak voor een redelijk oppervlak is ook weer honderden euro’s ben ik bang :no_mouth:

Ja ik zag dat ze bij de praxis verf van v33 verkopen, dat wordt bijv ook gebruikt in garages en is voor extreme traffic. Die is qua prijs nog te doen, €100 voor 35m2, mijn vloer is denk ik 30m2. Geen idee of je dan meerdere lagen nodig hebt, maar ik had verwacht dat dat soort verf veel duurder was en vond dat nog meevallen.

1 like

Ohnee dat valt dan nog wel mee voor dat oppervlak. Dan zou ik het sowieso met zo’n verf proberen meteen! Zou dan wel even langs de praxis gaan of zij tips hebben (moet je eerst grondverf?). Ik ga dit merk even onthouden mocht ik ooit de tegels van m’n woningbouwkeuken of plee willen verven :crazy_face:

1 like

Heb je ook grondverf gebruikt? Of alleen de lak? Heel mooi geworden!

Ook grondverf!!

Ga jij ook een diy project doen? :smile:

1 like

Oke, vond het effect dat je het hout nog een beetje zag zo mooi bij jou. Maar dan doe ik ook grondverf. Ja ik ga er 1 verven. Kwam op het idee door jouw post haha. Zal hier wel een foto delen als hij af is. Hopelijk wordt het net zo mooi als bij jou.

Zijn er mensen die zelf een veranda gemaakt hebben? Zo ja hoe hebben jullie deze vastgemaakt? Aan de muur of ingegraven in de grond?

Super leuk! Ben heel benieuwd! Weet je al welke kleur je hem gaat verven?

@Brigitte Wij hebben hem achter in de tuin staan en staat dus los. Wij hebben hem op betonpoeren vastgemaakt.

Dat ziet er zo uit: afbeelding

En graaf je voor een groot gedeelte in en dan ziet het er zo uit:

Voordeel is dat hierdoor het hout niet in aanraking met de grond komt. En dus niet nat wordt.

2 likes

Heb net een laag grondverf gedaan. Hij gaat deze kleur worden
afbeelding

2 likes

Oeh tof!!!

1 like

Oh ziet er mooi uit! Dankjewel

1 like

Als ik vanavond begin met een muurtje te behangen, maar ik krijg het niet af, kan ik dan morgen verder gaan?
Of is dat geen strak plan. Kan me voorstellen dat het lijm niet mooi opdroogt na de laatste baan behang en dat morgen lelijk wordt ofzo.
Ik ben ongeduldig dus begin het liefst vanavond maar weet niet of ik alles klaar krijg in 1 keer :joy:

Als het behang is waarbij je de lijm op de muur moet smeren, dan moet je op het bewerkte stuk muur ook het behang plakken. Als het vliesbehang is, kun je het per rol doen, en dan is stoppen veel makkelijker. Maar belangrijker nog, heb je genoeg licht om goed recht te kunnen plakken en het patroon goed te leggen? Dat is voor mij altijd een reden om niet te klussen 's avonds.

1 like

Het is vliesbehang idd. Het licht twijfel ik nog aan. Ik denk dat ik straks even aankijk en anders toch maar morgen begin

1 like