Thanks voor jullie snelle reacties. Ik wil alleen die leuningen en zijkanten verven. Het echte loopgedeelte (hoe noem je dat eigenlijk?) wil ik bekleden met tapijt. Hebben jullie de trap met de hand geschuurd of met een schuurmachine? Ik heb een schuurmachine m, maar die geeft zoveel troep niet normaal.
Met een schuurmachine. Zowel een excentrische als een driehoek. Met de hand was niet te doen. Zeker als het al aan het bladderen is moet je echt goed schuren om het glad te krijgen
Heb je geen schuurmachine met een opvangbakje/zak?
Met schuurmachine en de hoekjes met de hand. Goed alle deuren dichtdoen en ja het geeft een hoop stof helaas
Ik heb nu eenzelfde soort probleem We hebben een gipsmuur waar wat structuur op moeten om hem te laten matchen met de rest. Ik heb de muur eerst behandeld met voorstrijk (twee weken geleden) en wilde vandaag structuurverf aanbrengen. Het bladdert er gewoon af nu Ik weet niet wat ik nu moet doen. Hmpffff
Ah neeeee ik zou het zo ook niet weten. Misschien die plek bij schuren en weer proberen?
Ik heb het nu helemaal weggehaald met een plamuurmes en daarna heb ik het opgevuld met pattex vuller. Als dat droog is ga ik het schuren en nog eens proberen. Hoop dat het werkt
Schilderij ervoor hangen . Nee, super vervelend zeg! Ik ben bang dat je alles er af moet halen?
Ik hoop het niet. Dit was niet het enige plekje namelijk Moet zeggen dat het er nu met die gatenvuller er wel netjes uit ziet. Ik maak het zaterdag af. Ik zal dan wel even een update geven.
Oh gelukkig, duimen dat het inderdaad mooi wordt. Zo irritant als dit soort klusjes niet gewoon meteen gaan zoals je wil.
Zijn er hier toevallig mensen die wat verstand hebben van het egaliseren van een vloer? Ik moet binnenkort een nieuwe vloer inleggen(laminaat) en ik kreeg het advies om mijn vloer te laten egaliseren. Kun je dit gewoon zelf doen? Of is het toch handiger om het door een bedrijf te laten doen?
Ik zit vooral ook een beetje met hoeveel het gaat kosten… Het betreft onze woonkamer en die is 40m2 maar ik lees hier bijvoorbeeld dat de gemiddelde prijs tussen 45-75 euro per m2 is!! https://www.egaliseren.nl/vloer-egaliseren/wat-kost-egaliseren-van-je-vloer/
Er staat wel bij een houten vloer, maar valt laminaat hier ook onder dan? En ze zeggen hier ook dat je ‘mogelijk noodzakelijk dure apparatuur moet aanschaffen’, maar is dit écht van toepassing? Ik heb vaak het gevoel dat bedrijven dit ook gewoon zeggen, zodat je het maar gewoon laat doen…
Maarja het zou dus als ik het laat doen 1.800-3.000 euro voor een houten vloer… of als ik de betonnen optie zou doen zou het 400-1.000 euro kosten. Ik ben heel erg benieuwd of er hier mensen zijn die het zelf hebben gedaan en goedkoper uit zijn geweest. Ik snap ook het prijsverschil eerlijk gezegd niet… hoe kan het zoveel duurder zijn als het gaat om een houten vloer??
Een kleine ruimte zelf egaliseren gaat wel, maar zo’n grotere ruimte zou ik zelf niet aandurven
Hoe ziet je vloer er nu uit dan? Heb je een foto?
Is je vloer erg hobbelig? Zo nee dan kun je gewoon speciale platen er onder leggen, kun je zo bij de bouwmarkt halen. Die halen kleine oneffenheden weg.
Wij hebben wel de hele woonkamer zelf geëgaliseerd, maar mijn vriend en broer werken allebei in de bouw. Dit hadden ze niet eerder gedaan maar ervaring helpt natuurlijk. Wij hadden geen dure apparatuur, maar een prikroller van de gamma haha. Wij hebben ook laminaat eroverheen. Het is trouwens niet overal helemaal egaal maar wij hebben ook beton eronder zelf gedaan enzo dus als de onderlaag al redelijk egaal is denk ik ook makkelijker
Iemand enig idee hoe we dit kunnen egaliseren?
We willen nieuw laminaat leggen maar hebben een iets dunnere ondervloer waardoor ik bang ben dat we dat gat gaan merken.
Eronder loopt een koof met schoorsteenpijp die we uiteindelijk willen slopen.
Heb even geen foto bij de hand, maar het ziet er wel redelijk recht uit. Ik had niet echt het gevoel dat ik het moest egaliseren, maar kreeg het advies van degene die onze laminaat vloer leverde.
Niet heel erg nee, wat voor platen zijn dat? Dan zoek ik dat wel even op. Het klinkt wel een stuk voordeliger als je het gewoon bij de bouwmarkt kan halen.
Ah ervaring helpt wel ja… Mijn vriend en ik hebben allebei twee linkerhanden, dus dat wordt denk ik toch wat chaotisch
Dit zijn losse platen:
Stuk voordeliger en in verschillende diktes, kun je zo onder het laminaat leggen!
Oh super, dank je wel! Dit scheel zoooo veel in prijs ja haha. Het lijkt me ook een stuk makkelijker om zelf te leggen.
Het is alleen maar erger geworden toen ik weer verder ging vandaag. Ik heb nu alle loslatende stukken eraf gehad met een plamuurmes, daarna geschuurd en ga het zo ontvetten met St. Marc. Als ik nog tijd over heb dan smeer ik er een nieuwe laag voorstrijk op en ga daarna nog eens structuurverf aanbrengen. De delen die nog goed vast zitten heb ik op de muur gelaten. Mijn theorie is dat als ik met een plamuurmes moet forceren om het eraf te halen, dan zal het vast ook wel blijven zitten als ik ga schilderen. Hoop dat die theorie klopt