Klussen in huis-topic

Ja de balken zitten op het plafond en tegen een schuine muur. Ik had het flink onderschat ik dacht het wel binnen een dag af te hebben. Ik zal een foto delen als het af is!

Ik ga vandaag verf kopen voor de houten muren en voor de lnge normale muur. Ik ben er nog niet helemaal uit welke kleur ik op de lange muur wil hebben. Ik heb Karwei ig ps 1027 op het oog maar moet nog even kijken. Hebben jullie nog een idee? Het bed in die kamer is grijs (foto van kleur bijgevoegd), de balken zijn zwart, het plafond en de schuine muren wit en er komt donker tapijt in. Wat voor kleur zouden jullie op de lange muur doen dan? Ik wil wel iets neutraals zodat het een rustige kamer blijft. Het liefst ook iets wat ik gewoon bij de gamma/karwei kan kopen.

Ik kom hier ff huilen, ik heb net de tape verwijderd en nu is een deel van de verf van de balken meegegaan. Ik denk dat het aan de kwiteit van de verf ligt, want ik kan het er letterlijk allemaal aftrekken nu. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat zou ik het beste nu kunnen doen denken jullie? Alles opschuren, opnieuw tapen en opnieuw schilderen met andere verf?

Heb je de verf er af gehaald toen de verf nog nat was? Als het droog is trek je vaak verf mee

Nee ik heb het laten zitten tot het helemaal droog was ZO DOM ik baal zo erg. Ik denk dat er niet anders op zit dan opnieuw tapen en verven en dan wel op tijd eraf halen. Hoe zit dat trouwens met een tweede laag verf aanbrengen? Haal je de tape er dan af als de tweede laag nog nat is?

Ik haal dan het tape na de eerste keer verven eraf en voor de 2e laag opnieuw tapen.

1 like

Thanks voor je snelle reactie! Ik ga morgen opnieuw tapen en dan weer verven dan maar. Het gaat on zwarte verf dus je ziet het mega goed als er een stukje af is/niet netjes is.

Heb je een klein kwastje? Als je voldoende droogtijd hebt tot de volgende verfsessie dan kan je die stukjes weer even aftapen (zodat je muur niet alsnog vies wordt) en dan die plekjes aantippen zodat het weer grotendeels gedekt is. Met kleine plekjes en daarna nog een laag er overheen wordt het wel mooi denk ik. En dan na het aantippen de tape er direct weer af.

Edit: oh ik had niet goed gekeken hoe oud dit bericht was, inmiddels heb je misschien de tweede laag al gedaan

1 like

Ik heb uiteindelijk toch met een kleine kwast geprobeerd het te corrigeren. Opzich is het wel goed gelukt. Het is niet zo strak als ik het wilde, maar het ziet er wel netjes uit gelukkig.

Heeft er hier iemand ervaring met het schilderen van tegels in de keuken?

Heeft iemand hier ervaring met een bestaande L-vorm keuken te verwijderen en er een parallel opstelling voor in de plaats te zetten? We hebben een huis gekocht en de parallel opstelling zou echt veel beter zijn, maar dan moet het water worden omgelegd, en een radiator weg en ik heb geen idee hoe veel dit gaat kosten…

Wij plannen offertes aan te vragen voor de houten plankenvloer in onze slaapkamer, deze is er slecht aan toe dus gaan nog kijken of we hem laten renoveren of verwijderen en nieuwe vloer plaatsen.

Heeft iemand goede ervaringen met bedrijven hiervoor in België?

Wij hebben dit zelf gedaan, was bij ons niet zo moeilijk omdat je vrij makkelijk in de kruipruimte onder de keuken kan en die is hier ook best ruim. Is geen monsterkarwei ofzo. Durf niet te zeggen wat een professional hiervoor vraagt.

1 like

Zo! Het was even een mini projectje, lagen van de lak moesten 16 uur drogen voordat t overschilderbaar was. En we hebben nog een extra latje aan de deuren moeten maken omdat deze standaard wat kiert. Maaaar inmiddels staan ze! Blij mee :grimacing:

Was zo gefocust op de kleur lak dat ik het blik heb gekocht met extra matte finish. Anders had ik zijdelak gekocht denk ik. Maar ben er achteraf toch wel blij mee!

Wilde de kastjes eigenlijk tegen elkaar aanschuiven als een soort dressoir maar de vloer is niet helemaal gelijk dus het kiert iets te veel naar mijn smaak. Maar zo is het ook fijn!
Zelfs nog een extra diy erbij gedaan, namelijk het ‘schilderij’ op de linkerkast. Zo simpel maar toch heel leuk :grinning:

Nogmaals bedankt voor je tips!

De spanning inmiddels genoeg opgebouwd:

Tadaaa

34 likes

Heeft iemand een idee hoe wij deze spiegel kunnen ophangen? We hebben er haakjes en schroefjes bij gekregen, maar deze kunnen we niet direct achterop de spiegel monteren omdat je dan door de spiegel heen schroeft. Op het frame zou opzich kunnen, maar weet niet of dat mooi wordt omdat je de haakjes dan gaat zien. En sowieso is het frame van plastic dus weet of het überhaupt kan?

Achterkant spiegel

Ik heb wel iets gevonden over een blind ophangsysteem van Plieger waarbij je iets op de achterkant plakt oud, maar bij de reviews zie ik alleen maar dat spiegels van de muur zijn gevallen haha, dus ben een beetje huiverig daarvoor.

Het is trouwens een spiegel van Loods 5, mocht iemand er ervaring mee hebben

Horen die haakjes er echt bij? Ik vind dat heel onlogisch. Wat ik zou doen is de zilveren strips aan de haakjes (met die gaatjes) vastkitten aan de bruine achterkant van de spiegel. Als je dat goed laat drogen (met goede kit, niet met knutsellijm) zal het niet meer loslaten. Het lijkt geen zware spiegel als ik het zo zie (?).

Ja die haakjes zaten in een zakje achter op de spiegel geplakt! Ik durf die haakjes er niet zo goed op te kitten, de spiegel is best zwaar (zo’n 8-10 kg denk ik?). De kit zal wellicht niet loslaten, maar ben eerder bang dat dat karton gaat scheuren haha.
We hebben besloten om vanavond toch maar te proberen kleine gaatjes in de rand te boren om de haakjes daaraan vast te maken. Mocht dat niet werken, kitten we die hele spiegel aan de muur vast :joy:

Wow dat ziet er wel echt heel goed uit. Geeft me wel weer hoop dat ik niet iemand misschien hoef in te huren om het te stucen etc

Leuk! Welke kleur heb je gebruikt?
Wij willen ook de Ivar kastjes schilderen, is het helemaal dekkend geworden bij jou? Zo lijkt het wel! Of zie je het hout met de lijnen er doorheen?

Oh dat is zwaarder dan ik dacht :sweat_smile: . Wat gek dat ze zulke haakjes erbij gedaan hebben. Succes!

Dit is urban taupe van flexa.
Wij hebben deze lak met ultra matte finish. Je ziet wel de houtstructuur erin. Geen idee of dat minder is als je bijv zijdeglans neemt.

Heb even een close up gemaakt.

2 likes