Waar ik woon is de bouwmarkt alleen met de auto bereikbaar en ik had op dat moment geen auto om erheen te gaan. Inmiddels heb ik de juiste verf gehaald. Volgens google kan je prima eerst een laagje hoogglans verf gebruiken en daarna satijnglans. Tussendoor even opschuren en opnieuw vet- en stofvrij maken. Ik heb mijn houten balken daarmee geverfd. Het ziet er nu best wel mooi uit, maar ik ben benieuwd hoe het er morgen uitziet.
De balken waren trouwens eerst wit geverfd, dus ik heb ze een beetje opgeschuurd, schoongemaakt, een laagje hoogglans verf en daaroverheen satijnglans verf.
Wat een rotklus is dat trouwens zeg ik heb het flink onderschat. Ik ben echt urenlang bezig geweest met alles schuren, schoonmaken, verven, schuren, verven etc.
Trouwens @Yzile zou ik ook gewone verf op waterbasis kunnen gebruiken ipv speciale verf die niet vergeeld? Ik heb ff gegoogled en volgens google verkleurt dat niet/minder dan andere soorten verf. Ik heb een muur die van binnen van hout is en die muur verkleurt mega snel zo lelijk.