Zitten er bladen met grote maten tussen?
Oh wacht ik kan lezen haha. Zou ik de stitched van je over kunnen nemen. Voor verzendkosten? Ik dm je wel even
Ik wil de rest wel overnemen! Stuur je ook een DM.
Als de overname niet lukt, ik wil wel reserve staan!
Hebben jullie leuke instagram profielen die volg waardig zijn op gebied can zelf kleding maken? Of YouTube? Ik volg Evelyn Wood en Rosery Apparel op YT en daar word ik heel blij van.
Ik volg Lauren Johnson op YT en insta! Ik vind haar video’s heel chill om naar te kijken.
Oh en Rachel Maksy natuurlijk!
Ik volg er sinds kort een aantal op insta:
- coolstitches
- Hemelbreker
- The.social.fabric
- modern_sewer
Allemaal heel stijlvol en tegelijk geven ze vaak genoeg aan dat ze nog lerende zijn. Ik vind het inspirerend. Moedigt aan om zelf meer en nieuwe dingen te proberen.
Ik zoek ze even op!
Wat zijn jullie favoriete online stoffenwinkels?
Mijn grote favoriet is Textielstad, groot assortiment en altijd snel bezorgd. Binnenkort wil ik weer eens naar de fysieke winkel, daar kan ik uren rondsnuffelen. Bij stoffenbestellen koop ik ook soms wat, ze hebben altijd een leuke sale.
Heel af en toe iets van vangoolstoffenonline of bottger, dat zijn wat duurdere exclusieve stoffen maar zooo mooi!
Stoffenonline, stoffen.net en kattun. Ze duren wat langer om te verzenden, maar wel veel keuze.
Driessen, veel soorten en niet erg duur
Heeft iemand tips voor het werken met een rolzoomvoetje?
Ik ga er voor het eerst mee werken en heb wel een filmpje gezien, maar ben benieuwd of er nog tips and tricks zijn.
Nja deze tip is voor alle nieuwe nieuwe dingen die je gaat doen. Probeer het een paar keer uit op een proeflapje
Dat sowieso
Ga niet mijn maxi wikkelrok gelijk verneuken, zit al teveel tijd, bloed, zweet en spierpijn in
Wow wat mooi en wat knap gemaakt zeg!
Ik heb na lange tijd ook weer eens wat gemaakt, een hoodie voor m’n zoon. Kreeg hem wat lastig op de foto, het past eigenlijk niet meer op een baby kleding hanger 🥲
Ben benieuwd of het werkt!
Ik was vandaag naar een stoffenbeurs en ik was totaal overwhelmed haha. Ik heb al bijna een jaar niet genaaid ook. Maar ik heb twee nieuwe stoffen gehaald en hopelijk binnenkort iets leuks maken. Als het lukt dan post ik het zeker hier.
Tip uit vintage singer handleiding: naai een stukje laangs het begin van de zoom en gebruik de draadjes om de stof in het voetje te manouvreren. Of; naai een klein beginnetje met de machine waarbij je een klein stukje van de zoom met de hand hebt gerold (evt strijkijzer gebruiken zodat het wat makkelijker gaat). Dat beginnetje gebruik je weer om de stof goed in het voetje te krijgen.
De laatste methode vind ik het fijnste. Klein beetje oefenen met het voetje en dan moet het wel lukken hoor!
Ik heb voor mijn verjaardag een naaicursus gehad, echt zo leuk! Ik begin morgenavond al. Ik ga een blouse maken en heb dit patroon nu gekocht: Knipmode 1808 - 11 Blouse | zelfmaakmode patroon online
Morgen even alles printen. Ik denk dat ik gewoon maar het hele boekwerk print haha, want ik heb echt geen idee waar te beginnen. Dat mag de mevrouw van de cursus me gaan vertellen. Ik ga zo naar de stoffenwinkel om een mooie stof uit te zoeken.
Ik heb laatst een tweedehands jurk gekocht waarbij ik het model echt totaal verkeerd ingeschat heb (en eerlijk gezegd is het echt een rare vorm, zou niet weten bij wie dit flatteus is). Ik ben alleen mijn hoofd aan het breken over wat ik eraan kan veranderen. Heeft iemand misschien een goed idee? Dit is m:
Het is dus een losvallende jurk die op de heupen (??) met een band ingenomen is. Bij de pijlen is de stof naar de band toe ingenomen. Onder de band loopt de stof ook nog toe. Er zit geen stretch in en onder de band zitten zakken. Het effect is een beetje alsof je een vuilniszak aan hebt die overal los zit behalve op het breedste deel van je heupen en dus ook lekker over je hele bovenlijf als een ballon opzet.
Is dit te redden??