Kleding naaien/DIY'en

Als hij lang genoeg is zou je de ‘heupband’ kunnen verkleinen en verplaatsen naar de taille misschien? Maar dan wordt hij wel een stuk korter

Dat was ook mijn eerste gedachte, maar dan wordt hij echt te kort. Er was hier een ontwerper bij Other Stories dronken ofzo :sob: misschien is het enkel nog als blouse te gebruiken…

misschien kun je er een gescheiden set (co ord) van maken? als de rok lang genoeg is dat hij op je taille kan vallen is ie iig strak op je smalste punt en dan kun je daarna kijken hoeveel je de rok en de top ingenomen wil hebben

oh shit lees totaal over de posts hierboven heen oeps

nee ja geen idee dan ook, misschien als top inderdaad en de rest gebruiken als hoofdband of poetsdoeken

1 like

Zou m weer door verkopen!

1 like

Ja helaas, wel het gevoel dat ik iemand anders dan met dit monster opzadel :joy:

Mij zou het ook niet staan maar er is vast iemand die het wel staat :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Je zou er een rok met een ruffle van de bovenste helft van kunnen maken haha. Of een (peplum) top, of een overhemd waar je de kraag van het deel van de onderste band maakt. Of je haalt alles uit elkaar en maakt er een tas of kussensloop van haha.

Maar dit zo houden en redden gaat niet echt

1 like

Het is gelukt!
Even geoefend op een lapje wat over was.
Kleine foutjes in het begin en iets moeten uithalen, maar het is gelukt! @Soy.peor

2 likes

Biijjnaaaa klaar.
Moet alleen even uitvogelen hoe de knoopsgat functie op mijn 68 jarige beauty werkt

En ja, ik draag mijn broek hieronder nog :rofl:

24 likes

Voor de dochter van m’n vriendin een matrasje, kussentje en dekentje voor in de poppenwagen gemaakt, en natuurlijk een mini luiertas. Bij dat laatste brak m’n naald, schrok me kapot :rofl:

34 likes

Wat schattig! :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Wat leuk! En wat een mooi stofje :heart_eyes: waar heb je die gekocht?

Bij de stoffenkraam!

1 like

Jurk gemaakt voor een trouwfeest. Ben trots op mezelf :orange_heart:

38 likes

Mooi!
Welk patroon heb je gebruikt?

Crisa van La Maison Victor. Heb alleen biaisband gemaakt als afwerking voor de mouwen en elastiek gesmocked (gesmockt?) in de taille. En een striklint gemaakt. Oh en 10cm verlengd :sweat_smile:

1 like

Hoe haalbaar denken jullie dat het is om zoiets als beginner te maken? Agnes PJs PDF pattern – Paper Theory Patterns Ik kan recent vooral wat simpele dingen geleerd, wel allemaal eenmalig en onder begeleiding (een simpel patroon overtekenen en gebruiken, een rits inzetten) maar heb daarvoor al wel meer dingen gedaan, zoals kledingstukken aanpassen of eenvoudige tasjes maken. Ik wil graag dit soort dingen maken, maar ben bang dat het alleen maar frustrerend is en ik stof verspil. Is zoiets een stap te ver of kunnen jullie mij moed inspreken dat dit met wat geduld wel moet lukken?

De blouse/jas zelf is best wel easy. Alleen die kraag is best wel moeilijk. En een mouw in zetten kan soms ook best lastig zijn. Ik zou hem misschien eerst in een proeflap maken. En heel geduldig alles stap voor stap doen.

2 likes

Zoals @Soy.peor zegt, zo’n kraag is echt niet gemakkelijk! Ik zou voor iets met een wat gemakkelijkere kraag gaan (ik heb vorig jaar een blazer moeten maken en die heb ik echt vervloekt door die kraag haha ookal deed ik het rustigaan en met zoveel mogelijk detail) of het misschien houden voor later als je al wat meer dingen hebt gemaakt?

2 likes

Gewoon proberen? Desnoods wat hierboven gezegd is, een proefmodel maken. Doe ik altijd met een nieuw patroon, een toile maken. Dan leer je het patroon kennen en weet je waar de valkuilen kunnen zitten.

2 likes