Tilly & the Buttons heeft tot zondag 20% korting op alle losse patronen met de code HOTHOTHOT
Eerste projectjes met de lockmachine. Er moet nog een koordje in het rokje maar ik weet niet welke kleur en de fourniturenkraam was niet op de markt.
En eindelijk een geslaagd halsboordje!
Ik wil graag voor patronen in de toekomst een full bust adjustment doen/maken. Een soort standaard iets zeg maar. Ik heb een maat 42 en cup F. Niet echt bij elkaar passend zeg maar. Ik heb dit nog nooit gedaan, is dit een beetje te doen? Of is het gewoon trial an error werk?
Proeflapjes maken aan de hand van een voorbeeld?
Iemand hier bekend mee?
Mooi, leuke combo ook!
@Bertha had laatst een boek gekocht hierover, maar misschien was dat alleen voor breipatronen…
Knipmode heeft er ook een youtube filmpje over gemaakt
Jaaa brei en naai! Allebei 1 basis patroon zeg maar en dan customizable. EMBODY Collection — Jacqueline Cieslak
Gisteren deze top afgemaakt! Ik zag een heel mooie top op de Madewell website, maar hij was grafduur, dus heb ik hem zelf maar gemaakt. Heb de bovenkant van een jurk van Burda gebruikt en die aangepast naar een overslagtop met schootje.
Ben vooral heeeel trots op de mouwen, eerste keer dat ik met elastiek op een spoeltje heb genaaid.
Ik heb een overlockmachine aangeschaft na 10 jaar twijfelen. Ik had vakantie, verveelde me en wil graag meer met tricot werken. Super mooie machine op marktplaats gekocht. Meteen mee aan de slag gegaan, maar heb hem toen kapot gemaakt. (Schroefje losgedraaid bij schoonmaken die echt niet los mocht) Zeer triest.
Vakantie voorbij, en hij is terug uit reparatie. Ik heb een T-shirt voor mijzelf en voor mijn petekindje gemaakt. Patroon overgetekend van eigen shirtjes.
Het naaien gaat er super snel mee. Spannend wel haha. Ik denk dat ik nog wel een tricottransportvoetje kan gebruiken voor mijn gewone naaimachine. Dat ging nu niet helemaal lekker bij het afwerken van de zoom. Heeft iemand daar ervaring mee in combinatie met een écht oude naaimachine?
Leuk, zo matching! Ik heb een vrij oude naaimachine maar ik verander echt nooit van voetje eigenlijk, zou ik beter wel doen voor het gemak want ik pruts maar wat haha
Heb ik net een matchymatchy T-shirt voor mijn vriend gemaakt? Misschien. 🥸
Weet iemand toevallig of het mogelijk is om het kruis van een spijkerbroek te verlagen of aan te passen?
Verlagen wordt moeilijk, meestal heb je geen extra ruimte aan de kruisnaad. Aanpassen kan, maar enkel nauwer maken lijkt me. Daar moet je mee uitkijken, het gaat makkelijk ergens trekken of er komt een rare plooi. Als het een nieuwe broek is zou ik zeggen omruilen of terugsturen. Een spijkerbroek vermaken is een rotkarweitje door de dikke en stugge stof!
Bedankt voor je reactie, van waag ik mij er niet aan. De broek is niet nieuw maar toch zonde.
Echt tof gelukt!
Wauw! Super tof!
Zo mooi en netjes! Heb je een bepaalde beschrijving gevolgd?
Dit filmpje! Alleen dan die gekke buitenzakken weggelaten en de tas zelf en de hendels iets langer gemaakt naar wens.
Overigens heb ik de hendels ook niet gemaakt zoals in dit filmpje. Ze strijkt ze namelijk alleen en stikt ze dan gelijk met de juiste kant naar buiten. Ik vind het mooier om hem eerst binnenstebuiten te stikken en dan om te draaien. Geen rafelrandjes.
Knipmode heeft 50 procent korting op alle pdf patronen tot en met vandaag. Code is 50PROCENT. Of ik 7 patronen heb besteld terwijl ik nog veel te veel ongenaaide patronen heb liggen? Misschien…