Kleding naaien/DIY'en

Ik vind het leuk dat hier actief gepost wordt. Tien jaar geleden had ik een naaiblog en dit topic geeft me terug dat gezellige gevoel van het delen van projecten. Blogden jullie ook?

3 likes

Omg er staan zoveel leuke dingen in de knipmode. Ik begon het blad een beetje saaj te vinden maar de herfst dingen zijn wel tof!

Trouwens er staan ook redelijk makkelijke dingen in met video tutorials. Misschien iets voor de beginners hier

7 likes

Eva V maakt zulke leuke dingen! Ik wil graag een workshop bij haar volgen. Haar boek is ook erg leuk.

1 like

Kun je online ergens zien wat er in het laatste nummer staat? Ik zie alleen die van augustus, die bedoel je denk ik niet.

2 likes

Ohh ik vond hem juist weer wat tegenvallen! Heb ook de fibremood en la maison victor en daar staan steeds veel leukere dingen in

1 like

Zo leuk, ben de was aan het vouwen en dit heb ik allemaal zelf gemaakt :heart:

32 likes

Nogmaals bedankt voor deze tip! Ik zou dit zelf niet hebben gevonden maar wat een fijne site. Ik heb wat tutorials gekeken om er een gevoel bij te krijgen en nu heb ik net de online beginnerscursus gekocht. Morgen de inloggegevens :partying_face:

1 like

Alleen nog even een broekje erbij maken!

21 likes

Wat een leuke stof!

2 likes

Misschien op hun insta maar volgens mij ligt hij nu in de winkels. Die augustes viel tegen.

Broekje erbij, weet nog niet wat ik vind haha. Moet hem nog even inknippen zodat hij niet zo trekt

11 likes

Ik vind het echt een super cute pakje! Leuk stofje ook :heart_eyes:

1 like

Ik heb een lastige maat. Naja lastig…buste maat heb ik vaak 44 nodig, taille 40-42. Ik merk dat ik het lastig vind patronen dusdanig aan te passen dat het een kledingstuk word wat ook mooi zit. Een jurk bijvoorbeeld. Heb echt wel maat 44 nodig want b00bs, alleen de rest is een aardappelzak.

Moet ik hier een cursus voor gaan volgen? Gaat het hier om inzicht wat ik niet heb? Ik heb geen idee.
Ik heb in Groningen al wat rondgevraagd maar alleen een cursus patroon tekenen gevonden, die mevrouw kon mij niet bieden wat ik zocht.

Ja! Ze doen nu eerst de cursussen inhalen diender de Corona zijn afgelast, daarna nieuwe. Ik heb me ingeschreven voor de nieuwsbrief.

Ik denk dat ik maar eens moet gaan tekenen en gewoon moet gaan proberen…

Je zou zelf een basispatroon kunnen tekenen en dat als basis gebruiken voor nieuwe kleding.

Hier staat een vrij goede uitleg over hoe je je eigen basispatroon kan tekenen:

Er hoort een korte video bij waarin je het iemand ziet doen:
https://www.threadsmagazine.com/2013/02/05/video-a-fast-look-at-pattern-drafting

Als je er dieper in wil duiken kan je het boek van Harriet Pepin proberen. Dat is staat op verschillende plekken online. Maar dat is echt een studieboek, dan moet je echt blij worden van het gepuzzel. Ik denk dat de eerste optie het leukste is om te doen.

Was zelf met Pepin begonnen en ben de link later tegen gekomen.

1 like

Ik heb eindelijk een lockmachine gekocht en een rokje van french terry genaaid. Het ging zo chill en heb helemaal zin om vanalles te gaan maken weer, maar nu ga ik op vakantie. Zou hem bijna mee willen nemen haha. Nu al de beste aankoop van het jaar.

6 likes

Wow nice. Ik duik daar even in dit weekend!

1 like

Heb een wikkeltop gemaakt van een blouse die ik had liggen, maar droeg 'm nooit meer terwijl ik de stof wel heel mooi vind.

20 likes

Super leuk! Kan je je geheim delen? :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik ben een beginnende naaister dus ik doe maar wat:’) Als je goed kijkt, wint ie ook niet de schoonheidsprijs.
Mijn stappen min of meer:

• Blouse aandoen en voor de spiegel staan en dan afspelden. :sweat_smile:
  • Stof wegknippen die je hebt afgespeld.
  • Stuk van de onderkant halen om daarmee de linten te maken. (Dit kan dus ook alleen als ie een beetje lang is).
  • Naad aan de zijkant stukje openmaken en netjes afwerken (hier komt het lint doorheen voor de winkel).
2 likes