Heeft iemand ervaring met het innemen van de achterkant van de rand van een broek, als het daar open staat?
Mooi! En valt mee inderdaad kwa prijs, alleen geen idee wat ik met 6 meter moet haha. Voor de haarband kan je ook eens zoeken op ‘wire headband’ dat lijkt me er gaaf van.
Of gewoon meteen een jumpsuit! Heel mooie stof. Is altijd handig als je niet te nauw hoeft te kijken met verspilling. Maakt je creatief en experimenteel.
Wow weet je wie de winkel/eigenaar was van die kraam? En waar stond hij?
Heeft iemand hier toevallig een (pdf) patroon van een slippdress
Wauw, wat mooi! Is het Afrikaanse waxstof? Dan zou ik het wel even wassen van te voren (sowieso raad ik aan alle stoffen voor te wassen), want dan gaat dat waxlaagje eraf en wordt ie mooi soepel.
Ik kom ook wel eens langs die kraam en sta dan daar te kwijlen, maar ik vind zelf de prints te heftig voor mij.
Ik had trouwens kant besteld voor een witte blouse die ik wil gaan maken, maar het kant is té wit en de stof voor de blouse crème. Nouja, dan moet ik dit maar voor een ander project gebruiken I guess…
@Soy.peor Ja! Toevallig, haha. Hierzo: https://www.sewmag.co.uk/downloads/files/201303/VintageSlip.pdf Zit alleen geen beschrijving bij, maar het is een simpel patroon.
Aah super dankjewel!
Weet je toevallig hoe groot een xl is? Ik kan nirt zo goed een size chart vinden.
Wauwww mooi zeg
Deze youtuber, die ook meedeed aan de sewingbee van 2020 haha, maakt fijne video’s over afrikaanse waxstof
Nee, geen idee, sorry. Ik heb het patroon zelf niet gemaakt (wilde ik wel nog doen). Als je trouwens op slip dress op pinterest zoekt, krijg je ook wat leuke patronen.
Jaa zag ik alleen veel was toch last minute ineens betalen of precies niet wat ik zocht haha.
Deze vind ik wel gaaf ik kan hem altijd nog groter maken. Ik wil er soieso nog een split in maken.
Kun je het kant niet verven met thee oid om het minder wit te maken?
Ja, goed idee! Daar dacht ik ook al aan. Dus dat ga ik morgen proberen
Ik heb het patroon van de summer jurk van fibre mood!
Oeeh ik stuur je ff een pb.
Ik had stof gekocht voor een jurk en een patroon voor een jurk. Kom ik thuis staat er heel klein in het patroon dat de jurk van tricot gemaakt moet worden. En wat had ik gekocht? Geen tricot. Dus nu een rekbare stof erbij gekocht, maar ik vind deze stoffen zo mooi bij elkaar staan! Kan niet wachten om ermee aan de slag te gaan! (Al vind ik het patroon tekenen, en stof knippen echt een gedoe altijd )
Like voor de stoffen én je laatste zin. Naaien is leuk, maar dat uittekenen, knippen, spelden. Pf vind dat ook echt een intensief klusje!
Nou hè? En soms dan heb ik dat gedaan en denk ik: zo erg was het niet. Dus misschien toch vanavond maar eens aan de slag! Best spannend want heb nog nooit iets gedragen wat ik zelf gemaakt heb!
Bij deze FBgroep hebben ze me geholpen! Thanks voor de tip