Kleding naaien/DIY'en

Wow goede deal :heart_eyes:

1 like

Wuuut? Waar? Waarom staat er in Antwerpen geen stoffenkraam op de markten. Vet goede buit.

1 like

Arnhem haha op de markt op vrijdag. Daar zijn veel kramen met stoffen voor een euro.

2 likes

Ah super, wat leuk!

Ik heb tassen gemaakt voor twee vriendinnen die in het buitenland wonen. Ik stuur ze in een pakket met kaas, stroopwafels, roze koeken etc haha. Eigenlijk vind ik de tassen zo leuk geworden dat ik ze zelf zou willen houden :joy:. Ze zijn ook zo praktisch met 4 grote zakken aan de buitenkant, maar je kan de tas ook binnenstebuiten keren en de zakken aan de binnenkant hebben. Het patroon is gratis van Helen’s Closet.
Doe ze met pijn in mijn hart in de doos :joy: (ik overdrijf uiteraard :stuck_out_tongue_winking_eye:)

Samenvatting

52 likes

Echt heel mooi gemaakt! Zo zo zeggen dat ze uit een dure winkel komen.

De site van Fibremood ligt eruit vandaag voor onderhoud. Op zaterdagmiddag. :neutral_face: En dat terwijl ze altijd willen dat je naar hun site gaat voor de werkbeschrijving. Echt irritant en domme timing.

1 like

Super leuk!!! Ik vind die stofjes ook allemaal zo leuk terwijl ik zelf juist vaak voor (veilig) effen kies. Moet eens wat meer durven!

1 like

Ik heb van mijn schoonmoeder ongeveer 3 dozen vol met patronen van ‘thuis mode maken’ en Burda’s, Knipmode enzovoort uit de jaren 80/90 gekregen. Er zit echt belachelijk veel in, helemaal zin om alles door te spitten en uit te zoeken wat ik wil maken.
(Ze had aan mijn man gevraagd of ik het niet wilde hebben en hij had nee gezegd :face_with_raised_eyebrow: sukkel)

7 likes

Ik heb deze ellendeling eindelijk af. Nu moet ik echt even beginnen aan patronen voor mn kleding lijn. En iets maken van de verzameling stoffen die ik heb haha.

Oh je ziet door de print helemaal niet goed hoe het in elkaar zit. Maar het is een blouse jurk met blinde knoop sluiting. En aan een kant een strik.

20 likes

Gaaf! Het is idd moeilijk te zien door print op foto, maar ik geloof dat er veel detailwerk in zit. Knap!
Heb je een aanfoto? Of was dit het kledingstuk dat je voor iemand anders maakte.

Deze heb ik voor iemand anders gemaakt.

Maar dit is de technische tekening haha. (Jup bij mij zit de strik aan de andere kant oeps)

1 like

Voor het eerst echt iets voor mezelf gemaakt! Het was het patroon Lilly van super Nova Patterns

27 likes

Hebben jullie tips om netjes recht te naaien? Ik vind dat echt zo lastig, dan begin ik goed en na een tijdje ga ik helemaal scheef en dan STRESSS TERUGGGG en gaat het weer scheef.

1 like

Ik naai zelf niet, maar heb wel op een dagbestedingsplek met naaiatelier stage gelopen. Daar tekende ik vaak voor de deelnemers op de stof een lijn met van dat speciale krijt. Nadat je eroverheen bent geweest met de naaimachine kun je dat zo weer wegvegen.

1 like

Vooral dat stress terug is heel vervelend, krijg je een mooi zigzag stiksel van :joy:

Dit is niet helemaal mijn probleem. Ik speld de stof ook altijd netjes en zie wel waar ik moet naaien, maar ik ga toch gewoon scheef:’)

Haha oh sorry dan begreep ik het verkeerd. Ik heb ooit wel eens genaaid op de machine van m’n moeder en ik kan me die stress helemaal weer inbeelden :sweat_smile: Zou het niet gewoon een kwestie van oefenen zijn? Als je ook al netjes afspeldt(?) dan weet ik verder ook niks meer.

1 like

maar wat is dan wel het probleem? Ik zou denken dat zo’n krijtstreep die @pastelzwart voorstelt dan toch zou moeten helpen, je kan dan niet anders dan over die streep heen naaien lijkt me. Of heb je dan bv last van trillende handen?
Als je op oefenlapjes rechte strepen tekent met krijt, en daaroverheen naait, lijkt me dat dat wel een goede oefening zou kunnen zijn om recht te naaien. Gebruik je ook de streepjes op de naaiplaat als gids als je de stof erlangs laat glijden tijdens het naaien? Dat zou ook nog kunnen helpen.

3 likes

De stof recht langs de lijnen op de steekplaat laten lopen kan helpen.

1 like

Nog een tip: niet te snel naaien. Mijn naaimachine heeft een snelheidsbeperker erop en dat vind ik ideaal. Als ik geconcentreerd bezig ben wil ik nog wel eens per ongeluk ‘vol gas’ indrukken waardoor de naaimachine er vandoor gaat. Als ik m op laagste snelheid zet kan dat niet gebeuren :relaxed:

1 like